Achttien paarden gevangen door waterstand Groot-Britannië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Achttien paarden gevangen door waterstand Groot-Britannië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 13:32

http://www.horsetalk.co.nz / http://www.bokt.nl

Achttien paarden zitten gevangen op een stuk weide door de hoge waterstand in Christchurch, Engeland. Het is de brandweer gelukt de paarden van hooi te voorzien en de autoriteiten maken geen verdere plannen om de paarden te verplaatsen.

Station manager Dave Graham erkent de bezorgdheid over het welzijn van de paarden maar geeft aan dat de paarden in goede gezondheid verkeren en goed doorvoed zijn. Afgelopen donderdag zijn negen balen hooi gebracht door de brandweer waarvan de paarden nu nog kunnen eten. "Ze hebben de ruimte op een stuk weide van circa 4000 m² en er is nog genoeg plek wanneer het water nog verder zou stijgen."

"Na een overleg is er besloten dat we de paarden, die normaliter weinig in handen komen, op deze plaats houden, aangezien ze er veilig en goed bij staan. Het water om hen heen is diep en heeft een sterke stroming, pogingen om de paarden te redden zouden zowel de paarden als de redders in onnodig gevaar brengen." zegt Graham. Hij verklaart ook dat de situatie onder constante monitoring staat. "Extra ruwvoer zullen we naar de paarden brengen wanneer het nodig is en dit doen wij ook altijd in overleg met de eigenaar."

Wesco

Re: 18 paarden gevangen door hoge waterstand in Groot-Britannië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:41

Dat is een moeilijke keuze wat wijsheid is. Hopelijk gaat het zo goed.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:44

Je paard zal er maar eens tussen staan, das schrikken -O-

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:46

Ik denk dat het hier gaat om paarden uit een natuur gebied, aangezien er ook bij staat dat ze de situatie zo laten, omdat de paarden normaliter ook niet veel in de hand komen. Denk dus niet dat er echt eigenaarspaarden tussen staan. Dan snap ik wel dat ze het zo houden, zolang er nog genoeg plek en eten en drinken voorzien is.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:50

Zelfs als het om paarden uit een natuur gebied zijn, zou evengoed kunnen dat er een beheerder is die voor de paarden zorgt. En het lijkt me dat je dan toch even goed een band met de beestjes opbouwt.

Verder snap ik ook wel dat ze het zo laten, vind het heel goed zelfs. Nog meer (onnodige) stress zou voor de paarden niet goed zijn

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:55

Mooblie schreef:
En het lijkt me dat je dan toch even goed een band met de beestjes opbouwt.

Nee. Het zijn geen knuffelbeestjes die vaak in handen komen, dus geen "band". Dat meisjes altijd aankomen met die "band" begrijp ik niet helemaal. Ik denk dat hoofdzakelijk meisjes met paarden een "band" willen met de beesten. (het beest andersom trouwens niet, zal m aan z'n reet roesten wie m voert :') ) Als je in paarden handeld om brood op de plank te krijgen, is er al geen sprake van een "band", laat staan met paarden die niet vaak in de hand komen.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:08

Toevallig heb ik altijd vlak bij een natuurgebied gewoond. De paarden die daar in stonden waren voor een "wild" paard toch altijd bijzonder tam. Dit juist doordat ze door iedereen gevoerd worden.

De band die je dan met zo'n paard crieeërt is zeker niet het zelfde als die van mij en mijn paard, maar ik denk dat er wel degelijk eentje is. Ik zou iig een rotgevoel hebben als de paarden die ik regelmatig tegenkom tijdens mijn werk in de problemen zitten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:12

Maar een rotgevoel hebben over dieren die in de problemen zitten is wat anders dan een band met ze hebben... ik vind het ook rot als de kat van een vriendin ziek is, maar dat betekend nog niet dat ik een band met het beest heb. Men spreekt te snel van "een band" (wat ik sowieso betijfel bij een dier, of het van twee kanten kan komen). Maar goed, dat heeft niks met de situatie van de paarden te maken...

wonderworst_

Re: Achttien paarden gevangen door waterstand Groot-Britannië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:50

Vervelend zeg! Hopen dat het water niet nog meer stijgt. Ik krijg gelijk zo'n friese-paarden-van-marrum gevoel. Hopelijk zak het snel of blijven de paarden in ieder geval in goede gezondheid.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:57

Goh... dit doet me sterk denken aan de paarden in Marrum een aantal jaren geleden! Zullen we dan ook maar weer die meiden erbij halen die ze toen gered hadden :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:50

sheilarianne schreef:
Goh... dit doet me sterk denken aan de paarden in Marrum een aantal jaren geleden! Zullen we dan ook maar weer die meiden erbij halen die ze toen gered hadden :=

Die paarden waren door het geklungel van allerlei instanties in acuut gevaar, daarvan is hier nog lang geen sprake.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:31

Via Facebook volg ik dit al een poosje en de paarden hadden daar veel eerder weg moeten zijn, maar toen werd er niet ingegrepen.

Er zijn al wat paarden weggehaald, die konden door een omwonende met een emmertje voer gelokt worden naar een ander weiland.
Zo schuw zijn ze niet, alleen wel als er ze al dagen in het hoge water staan met groepen mensen aan de kant en als men met felgekleurde reddingsbootjes heen en weer crosst.

Ze zijn zelfs in hun paniek op een slechter stuk terecht gekomen.

De paarden zijn van een oude dame die het eigenlijk allemaal niet aan kan en ook geen hulp kreeg toen ze de paarden weg wilde halen voor het water kwam.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:54

Hé gatver wat naar, ze komen dan ook echt pas als het kwaad al geschied is.
Kun je de facebook eens sturen als deze openbaar is?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:05

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:57

aPeters

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:41

Jeetje, dat zal schrikken zijn! Voor de eigenaren en natuurlijk ook voor de paarden!