KWPN'er Simon USEF Paard van het Jaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

KWPN'er Simon USEF Paard van het Jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 22:00

www.kwpn.nl

Op het Year End Awards Gala in Lexington (USA) heeft de KWPN’er Simon de titel USEF Paard van het Jaar gewonnen. Dit gebeurde een dag nadat zijn amazone Beezie Madden al werd gekroond tot Amerikaans Ruiter van het Jaar. De door M.J. Vermeulen uit Altforst gefokte Mr. Blue-zoon (uit Naline ster pref v.Polydox ) wist het afgelopen jaar keer op keer te imponeren. Hij begon het jaar met succes in Wellington waarna hij in april zijn meest belangrijke titel tot nu toe won, de Rolex/FEI World Cup finale. Ook de rest van het jaar bleef hij consistent presteren waarbij hij bijvoorbeeld de Amerikanen hielp aan de teamoverwinning in de troostfinale van de Nations Cup finale in Barcelona. Simon was ook genomineerd voor KWPN Paard van het Jaar, de uitslag van deze verkiezing zal worden bekend gemaakt op de KWPN Hengstenkeuring.

Madden was blij met de titel voor Simon. “Dit is voor mij het favoriete stuk van het huldigingsgala,” zei de amazone tijdens de uitreiking van de award. “Dit is het stuk waar de paarden centraal staan. Ik denk dat zijn atletische vermogen en zijn wil om te gaan Simon zo speciaal maken. Ik wil zijn eigenaresse Abigail Wexner bedanken voor alle steun. ”

In de USEF Paard van het Jaar verkiezing was nog een tweede KWPN’er genomineerd. De Manno-zoon Sam is gedurende zijn hele carrière van vaste waarde gebleken voor tweespanrijder Misdee Wrigley-Miller, maar in 2013 had hij zijn absolute topjaar. Vanwege blessures van Wrigley’s andere paarden vloog de ruin alleen naar Europa om daar naast een onervaren paard het Wereldkampioenschap Tweespannen in het Slowaakse Topolciánky te lopen. Vanuit een vrijwel onmogelijke positie leverde hij daar een belangrijke bijdrage aan de vierde plaats voor het Amerikaanse team. Sam (stamboeknaam Vlam) werd geboren bij Els Kruiswijk in Loenen aan de Vecht. Zijn moeder is de Droomwals-dochter Kimberly ster.

Zie eerder: [VN] Amerikaanse Horse of the Year heeft Hollands tintje
Laatst bijgewerkt door Gem op 13-01-14 22:51, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast