www.knhs.nl
Met een dozijn ruiters was de barrage van de TVM Verzekeringen Grote Prijs op het CSI 2* Drachten goed bezet. Daarmee had zich exact een vijfde gedeelte van het deelnemersveld voor de eindstrijd geplaatst. De overwinning ging naar de Amerikaan Andrew Ramsay met de BWP geregistreerde schimmelmerrie Abzie (Corland x Heartbreaker), die in de barrage bijna een volle seconde sneller was dan Bart Bles met de schimmelruin Zidane (Celano x Voltaire). De derde plek was voor de Spanjaard Luis Jezus Escobar Jiminez op Chevignon (Kannan x Sioux de Baugy).
Voor Bart Bles kwam de tweede plaats als een onverwachte meevaller.
"Ik rijd dit paard nu ruim een half jaar en dit was de eerste Grote prijs waarin ik met hem van start ging. Zidane is in bezit van Stoeterij de Havikerwaard en beschikt over vermogen, een grote galop, bloed en is ook nog eens voorzichtig. Vier voorwaarden voor een echt springpaard", vertelde Bles na de prijsuitreiking. In de ogen van Bart had Louis Konickx een zeer selectief parcours gebouwd, waarin de tijd ook een rol speelde: "Als je in het basisparcours ergens even een galopsprong meer maakte moest je die ergens anders weer inhalen, anders haalde je de tijd niet. In de barrage kreeg ik, toen ik de ring binnenreed, van Piet Raijmakers de tip om in de lijn tussen de hindernissen één en twee zes galopsprongen te maken, om daarna even tijd te nemen voor de steilsprong. Dat heb ik gedaan en toen kwam ik mooi in het ritme bij de dubbel en kon ik tweemaal de eerste afstand rijden. Voor mij de perfecte voorbereiding op Jumping Amsterdam over twee weken. Volgende week ga ik ook van start in Drachten, maar dan krijgt Zidane rust voor de lichte toer in Amsterdam".
Klik hier voor de uitslagen.
Bekijk hier een filmpje met Bart Bles
Uitslag Grote Prijs CSI2* (1.45m):
1.1) Andrew Ramsay (USA) - Absie (Corland x Heartbreaker) - 0 / 0 - 30.32
2) Bart Bles - Zidane (Celano x Voltaire) - 0 / 0 - 31.45
3) Luis Jesus Escobar Jimenez (Spa) - Chevignon (Kannan x Sioux de Baugy) - 0 / 0 - 31.45