Het nieuwe programma 'Onopgeloste Zaken' van Alberto Stegeman behandelt in de komende uitzending een onopgeloste zaak waarin enkele Shetlandpony's zijn 'verdwenen'. Onopgeloste Zaken duikt onder andere in het dossier van de verdwenen pony’s van Ans.
Uit het voorstukje blijkt dat de politie niets met de zaak kon aanvangen, omdat eigenaresse Ans geen eigendomsbewijzen zou hebben.
Het programma is vanavond 12 januari te zien op SBS 6 en begint om 21.30 uur.
Erg dom.. ja is geen eigendomsbewijs. Eigendomsbewijs is bewijs van aankoop en betalen van aankoop bedrag.
Lucy_
Geplaatst: 12-01-14 23:15
Volgens mij zijn de meeste pony's door haar zelf gefokt. Hier van heb je dus geen aankoopbewijs dus in zekere zin ook geen eigendoms bewijs. En tja, dom om ze zo mee te geven? Misschien wel, maar het gaat ook in goed vertrouwen.
Als het goed is zat mijn gefokte veulen hier ook bij. Die is via Ans aan deze Jan verkocht.
Kopie dekbonnen, geboortebewijs?! Ga dr maar van uit dat die niet meer ergens lopen.
Froukje
Forever young
Geplaatst: 12-01-14 23:19
Ja goed vertrouwen, maar dit hadden ze zelf ook wel een beetje kunnen bedenken. Als je zekerheid wilt moet je ze zelf verkopen. Mensen kunnen zelf ook bedenken wat een handelaar doet, zeker met shet hengstjes.
ik vind het een vreemde zaak.... zorg zelf voor je pony's. als je er geen 20 kunt bergen, fok er dan niet mee en zoek zelf goede huizen. hengstveulens op deze manier weggeven vraagt toch om de slacht (waar niks mis mee is....) waarom fokken als je er teveel hebt??? deze zaak rammelt.....