Jonge ruiter helpt bejaarde man uit sloot [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Jonge ruiter helpt bejaarde man uit sloot [video]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 16:50

www.bokt.nl / http://www.rtvnh.nl/
Ingezonden door Bokker dammie1

Een jonge ruiter heeft in Heiloo een bejaarde man van de dood gered. De ruiter Sam van der Sluis zag de man in het water liggen langs de Zeeweg in Heiloo. Het slachtoffer was door een nog onbekende oorzaak van zijn scooter afgevallen en te water geraakt. Hij lag daar al enige tijd en was slecht vanaf de weg te zien. Sam zag de man in de sloot aan de Zeeweg, riep omstanders om hulp, reed met zijn paard terug naar de weg en belde 112. De 90-jarige oude man uit Egmond werd onderkoeld naar het ziekenhuis gebracht, zijn lichaamstemperatuur was nog maar 32 graden. Gelukkig voor het slachtoffer kwam de hulp nog net op tijd. Zaterdagmorgen mocht hij naar huis.

De 90-jarige man is na een nacht in het ziekenhuis weer in goede gezondheid.

Video

Anoniem

Re: Jonge ruiter helpt bejaarde man uit sloot [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:53

Haat die scooters, als je hard boe!! roept, vallen ze al om.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:53

Zou hij het doordat hij hoger zit wel gezien hebben en anderen niet? Super dat hij de man heeft kunnen redden, 32 graden is behoorlijk laag en op die leeftijd... Fijn dat hij weer thuis is en schouderklopje voor de jongen natuurlijk! _/-\o_

kimmi10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:55

Gelukkig is het goed afgelopen! Ik zou niet weten wat ik moest doen als ik iemand in het water zag liggen :n

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:59

kimmi10 schreef:
Gelukkig is het goed afgelopen! Ik zou niet weten wat ik moest doen als ik iemand in het water zag liggen :n

om te beginnen 112 bellen.... ?? en dan als de sodemieter helpen om diegene uit het water te halen, zo moeilijk is dat toch niet?

Toppie van die ruiter!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:05

cissy schreef:
kimmi10 schreef:

om te beginnen 112 bellen.... ?? en dan als de sodemieter helpen om diegene uit het water te halen, zo moeilijk is dat toch niet?

Toppie van die ruiter!

Als je zo jong bent kan ik me voorstellen hoor, dat je bang bent dat je niet weet wat je moet doen :j
Daar hoef je niet zo onaardig op te reageren...

Wat een geluk dat die jongen daar op dat moment reed. Het had heel anders kunnen aflopen.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:06

Toppie gedaan van Sam! +:)+
Goed gereageerd om meer hulp te halen!

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:09

Goed dat die ruiter hem heeft gevonden!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:11

AnnemiekvM schreef:
cissy schreef:

Toppie van die ruiter!

Als je zo jong bent kan ik me voorstellen hoor, dat je bang bent dat je niet weet wat je moet doen :j
Daar hoef je niet zo onaardig op te reageren...

Wat een geluk dat die jongen daar op dat moment reed. Het had heel anders kunnen aflopen.

Is niet onaardig bedoeld maar gewoon logisch nadenken, je kunt je op je 12e heus wel indenken dat het niet prettig is om in het water te liggen en dan kun je toch gewoon helpen?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:11

Super dat die man gered is en ook heel leuk dat een knul aan het rijden was, zie je veel te weinig.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:21

_/-\o_ top!

Rianne01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:27

Haha ik keek meer naar die jongen dan het verhaal :+
Wel supergoed gedaan hoor!

Weilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:35

Rianne01 schreef:
Haha ik keek meer naar die jongen dan het verhaal :+
Wel supergoed gedaan hoor!

ach wat leuk! Kalverliefde :P

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:21

cissy schreef:
kimmi10 schreef:

Toppie van die ruiter!

Nou, ik heb toch echt geleerd eerst te zorgen dat slachtoffer en jijzelf veilig zijn en dan te bellen.
112 bellen was niet stap één. Als je de juiste volgorde geleerd hebt sta je waarschijnlijk al even te draaien van hoe pak ik dit aan, heb je dat niet word het er niet makkelijker op... en als je met een paard bent welke niet bekend in de omgeving is en niet als een mak schaap aan het karretje van die meneer zou blijven staan. Ja dan moet je wel even een heel denk proces door.
Maar mocht je volledig in paniek zijn, ja dan zou je als eerste 112 kunnen bellen want die mensen helpen je precies met wat je moet doen.
Meteen roepen zo moeilijk is dat toch niet... nah, kom zelf maar eens in zo'n positie.

Wel ben ik met je eens, toppie van de ruiter!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:35

fijn dat er zo'n oplettend persoon net op tijd langs was gereden die het was opgevallen! als die later was gekomen was het misscien wel fataal geweest!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:38

Als je niet weet wat je moet doen dan zou je als eerste 112 moeten bellen, dan krijg je vanzelf via de telefoon eea te horen. Zo raar is dat niet hoor.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:39

cissy schreef:
kimmi10 schreef:

Toppie van die ruiter!

Nou nou... Dat ligt er ook aan hoe diep die sloot is, want ik kan bijvoorbeeld slecht zwemmen, dan kunnen ze er twee komen redden!
Echt heel goed gedaan van de ruiter +:)+ en ik ben blij voor de man!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:39

RianneH schreef:
Zou hij het doordat hij hoger zit wel gezien hebben en anderen niet? Super dat hij de man heeft kunnen redden, 32 graden is behoorlijk laag en op die leeftijd... Fijn dat hij weer thuis is en schouderklopje voor de jongen natuurlijk! _/-\o_

Ik denk inderdaad dat de jongen het zag omdat hij hoger zat. Je kijkt dan toch wat makkelijker de sloot in.

Toppie van die jongen zeg! Gelukkig heeft die man het gered!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:50

Super gehandeld van die jongen!

Als eerste 112 bellen of niet ligt aan de situatie lijkt mij.
Laatst bijgewerkt door little_king op 12-01-14 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:33

little_king schreef:
Super gehandeld van die jongen!

Als eerste 112 bellen of niet licht aan de situatie lijkt mij.

Jaa, als iemand klem zit kun je beter meteen 112 bellen want zelf loskrijgen lukt toch niet

Beaaau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:50

Wat een super ruiter!

Hanssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:10

Toppie van de ruiter!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:16

kimmi10 schreef:

hem er uit halen misschien?En dan 112 bellen.
Ik moet er niet aan denken hoe dit was afgelopen als de ruiter daar niet langsgelopen was :7

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:02

Super van de ruiter! Beter rustig blijven en hulp inschakelen, dan bijv. van z'n paard springen en daardoor nog meer ongelukken veroorzaken, indien paard daar op dat moment 'niet geschikt' voor was of de situatie er niet naar was.

Moest wel even grinniken toen de jongen opmerkte: 'ja kijk, ik had m'n paard wel met z'n teugels aan de scootmobiel kunnen vastmaken en hem er uit laten trekken, maar dat was waarschijnlijk ook niets geworden'.

Mag toch hopen dat niemand ooit op 't idee komt om paard via zijn teugels en bit, dus mond, iets te laten trekken :=

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:29

Ja als ik hem met die teugels aan die kar had vast gemaakt was het helemaal niet goed gekomen. Daar was hij veel te druk voor. Slim idee joh! XD