Onder het toeziend oog van Prinses Beatrix is zojuist is Norbert 444 (Tsjerk 328 x Hearke 254) voor de derde keer op rij kampioen geworden op de hengstenkeuring voor Friese hengsten. Zijn zoon Hette 481 (Norbert 444 x Rindert 406) werd reservekampioen. Een knappe prestatie voor deze hengst die nog maar net vier jaar oud is.
Norbert 444 werd eerder vandaag uitgeroepen tot paard van het jaar, mede vanwege zijn opvallend goede fokresultaten.
Wat een super paard is en blijft die Norbert toch! Hette deed het ook super, hopelijk blijft hij het ook goed doen op latere leeftijd. Fokkers en eigenaren gefeliciteerd!
Marnixx
Geplaatst: 11-01-14 20:10
Wauw het was fantastisch! Momentje tussen Norbert en Prinses Beatrix was geweldig!
Ik was er bij Was echt super gaaf en hij deed het geweldig!! Zeker verdiend!! En zoon Hette als reserve kampioen en kampioen van eigen rubriek ook echt!! Norbert was ook nog kampioen van zijn rubriek hij heeft 3 maal gewonnen uit eindelijk!! Hij liep dan ook prachtig!!
De gehele hengstenkeuring was de hele dag te zien op omrop fryslan. Ook kon je via hun site de hengstenkeuring zien.
Norbert is en blijft een mooi paard, maar ik zou graag volgend jaar een andere hengst als kampioen zien. Anders wordt het straks nog saai dat hij steeds wint :p
Hette was ook super mooi om te zien. Wel vind ik het apart dat een hengst die nog geen nakomelingen heeft (reserve)kampioen kan worden.