Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dees_daan schreef:Honden móeten een uur vrij rondlopen? Ik ben bang dat ze dan vaker spoedgevallen krijgen doordat ze onder een auto komen of er een vechtpartij ontstaat.. Niet alle honden zijn geschikt om los te laten lopen en niet overal is daar de ruimte voor.
Ik vind het goed dat ze het probleem van de paarden aankaarten maar dat een hond een uur vrij rond moet lopen vind ik onzin.
donna123 schreef:dees_daan schreef:Honden móeten een uur vrij rondlopen? Ik ben bang dat ze dan vaker spoedgevallen krijgen doordat ze onder een auto komen of er een vechtpartij ontstaat.. Niet alle honden zijn geschikt om los te laten lopen en niet overal is daar de ruimte voor.
Ik vind het goed dat ze het probleem van de paarden aankaarten maar dat een hond een uur vrij rond moet lopen vind ik onzin.
Waarschijnlijk wordt hiermee bedoeld dat de hond los in huis mag lopen (ipv in de kennel zitten).
donna123 schreef:dees_daan schreef:Honden móeten een uur vrij rondlopen? Ik ben bang dat ze dan vaker spoedgevallen krijgen doordat ze onder een auto komen of er een vechtpartij ontstaat.. Niet alle honden zijn geschikt om los te laten lopen en niet overal is daar de ruimte voor.
Waarschijnlijk wordt hiermee bedoeld dat de hond los in huis mag lopen (ipv in de kennel zitten).

dees_daan schreef:Een paard is geen hond dus die vergelijking gaat niet op.
Vrij rondlopen kan je zien als loslopen tijdens een wandeling, of in een tuin.
Maar als je geen tuin hebt is dat al lastig.
Ik vind het stukje dat de hond een uur vrij rond moet kunnen lopen een beetje overtrokken,
Stel je wandelt 3x per dag een flink stuk met de hond, dan bedoel ik bijvoorbeeld in de ochtend langer dan een half uur, smiddags een uur en in de avond weer een half uur (voorbeeld) voor een kleine hond is dat vaak al genoeg om de energie kwijt te raken, moet die dan persé nog een uur de tuin in?
Mijn honden krijgen genoeg beweging, lopen tijdens de wandelingen ook wel los, lopen in de middag vaak in een groepje dus dat is rennen en spelen en mogen tussendoor de tuin in als ze dat willen, maar die worden er echt niet blij van als ik ze een uur de tuin in gooi met de bedoeling dat ze lekker kunnen bewegen..
Die liggen liever binnen te snurken en spelen ook wel binnen.
En dan het stukje ook als het regent.. Paar druppen oké maar als het echt regent dan worden die van mij er niet heel blij van als ze naar buiten moeten.
Mijn honden zijn hooguit 5 minuten buiten met dit weer als ze de tuin in gaan.
wel prima.
Collie2008 schreef:Waarom slaat de vergelijking paard en hond nergens op?
beiden hebben ruimte en beweging nodig en ook sociaal contact en inderdaad, bij beiden zie je dat veel te weinig gebeuren.
Ik snap de kritiek wel degelijk.

dees_daan schreef:Collie2008 schreef:Waarom slaat de vergelijking paard en hond nergens op?
beiden hebben ruimte en beweging nodig en ook sociaal contact en inderdaad, bij beiden zie je dat veel te weinig gebeuren.
Ik snap de kritiek wel degelijk.
Omdat honden over het algemeen wel los lopen tijdens een wandeling als dat mogelijk is en paarden niet.
Ik ken niemand die met zijn paard het bos in gaat en het paard daar los gooit bijvoorbeeld.