Eventing: Boyd Martin koopt Olympisch paard Shamwari 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Eventing: Boyd Martin koopt Olympisch paard Shamwari 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 13:56

www.horsetalk.co.nz / bokt.nl

De Amerikaanse eventingruiter Boyd Martin heeft de Hannoveraanse ruin Shamwari 4 (v.Star Regent) gekocht. Shamwari werd tijdens de Olympische Spelen van 2012 nog gereden door de Zweed Ludwig Svennerstal. De combinatie eindigde op de twintigste plaats in de algemene rangschikking en bezorgde Zweden een vierde plaats in de teamcompetitie. Svennerstal en Shamwari 4 wonnen op de Europese kampioenschappen in 2013 ook het teamzilver.

Boyd Martin richtte een syndicaat op om de Duitsgefokte ruin te kunnen kopen. Hij beschrijft Shamwari als "een van de beste eventingpaarden ter wereld".

Martin zegt: " Shammie is op het hoogtepunt van zijn carrière op amper 11-jarige leeftijd. Hij is uitmuntend in het dressuuronderdeel en krijgt hoge punten, hij is ook een briljant, moedig en snel cross-countrypaard en een getalenteerd springpaard. Ik ben blij dat zoveel mensen zich achter dit paard gezet hebben. Om een paard met deze kwaliteiten te kopen, is uiteraard veel steun van de eigenaars nodig en ik apprecieer hun generositeit enorm. Ik probeer het Shamwari-syndicaat aan te vullen met leden van andere syndicaten en wil graag een aantal nieuwe eigenaars aantrekken voor dit viersterren eventingpaard."

Filmpje: Boyd Martin test Shamwari 4

Yolien

Re: Eventing: Boyd Martin koopt Olympisch paard Shamwari 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:09

Een super paard! En met Ludwig een hele mooie en steady combinatie!
Ik hoop dat Boyd er dezelfde kwaliteiten uitgereden krijgt als Ludwig, dan wordt het een topcombinatie!