Paard herstelt sneller na inspanning door 'Red Bull'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Paard herstelt sneller na inspanning door 'Red Bull'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 19:10

http://www.omroepgelderland.nl

Afbeelding
Foto: Flickr.com

Een sportdrankje voor sportpaarden. Bewegingswetenschappers vonden het maar raar dat dit niet bestond en hebben het daarom maar gemaakt. Healthy Horse Hydration heet deze 'Red Bull' en is mede-ontwikkeld door Roald van der Vliet van InnoSport uit Arnhem.

'Het begon eigenlijk als een grapje', zegt Van der Vliet. 'We snapten niet dat er niets was voor paarden om te herstellen van een inspanning. Dus hebben we dat maar gemaakt.'

Paard drinkt niet na inspanning

Mensen zijn gewend te drinken na een inspanning. Van der Vliet: 'Tijdens het sporten verlies je vitaminen en mineralen. Doordat we drinken vullen we deze stoffen na het sporten aan.'

Ibbel

Re: Paard herstelt sneller na inspanning door 'Red Bull'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:11

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:13

Het eerste wat mijn paard doet na het rijden is drinken dus dat is niet altijd waar. Er bestaan trouwens zat supplementen voor paarden die herstel bevorderen. Neem bijvoorbeeld electrolyte

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:18

Hoelang zal het duren voordat er paardenbier komt? Een paard moet toch ook ontspannen? Nee alle gekheid op een stokje ik vind het maar vreemd.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:20

Er bestaan toch zat middelen die beweren een paard na een zware inspanning terug op te peppen.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:27

Doping? :)

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:32

Drankjes als AA, Isostar en Extran zijn niks anders dan 'ouderwetse' electrolyten. Alleen doordat de term 'Red Bull' gebruikt is de associatie met caffeine heel sterk...

Het zou me ook niks verbazen als dit gewoon een veredelde electrolytenmix is met wat extra smaakstoffen waardoor opname misschien wat makkelijker wordt.

Snadder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:32

Uiteraard geen doping, anders koopt natuurlijk niemand het product. De ingredienten staan overigens wel op http://www.equana.com, alleen de verhoudingen niet.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:36

Dioxide schreef:
Drankjes als AA, Isostar en Extran zijn niks anders dan 'ouderwetse' electrolyten. Alleen doordat de term 'Red Bull' gebruikt is de associatie met caffeine heel sterk...

Het zou me ook niks verbazen als dit gewoon een veredelde electrolytenmix is met wat extra smaakstoffen waardoor opname misschien wat makkelijker wordt.

Precies mijn gedachte :j Red Bull maakt de titel interessant en zorgt er voor dat mensen het atrikel willen lezen. Bij de vergelijking met AA weet je pas waar het echt over gaat; een electrolyten-mix die wel lekker smaakt voor paarden :)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:41

ik denk eerlijk gezegd als ze het zonder red bull in de titel brengen er meer van gaan verkopen. Lees alleen al dit topic de afkeer tegen red bull.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:44

Tsjah voor paarden... weet het niet hoor. Zelf groooot redbull fan dus :+ maar ff eentje delen met m'n paard... nee :')

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:08

Snadder schreef:
Uiteraard geen doping, anders koopt natuurlijk niemand het product. De ingredienten staan overigens wel op http://www.equana.com, alleen de verhoudingen niet.

Yep, doodnormale electrolytenmix met een smaakje. Alleen dan tig keer zo duur door de marketingcampagne.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:15

Wij hebben het getest Op school, nam er zelf ook een slok van, zoute appelsap is het haha. De meeste paarden dronken het niet of nauwelijks. Op wen paar uitzonderingen na natuurlijk ( die van mij vond het heerlijk!!!!) ik zelf werd in die tijd geopereerd dus over verschil en dergelijke kan ik geen mening geven. Maar de naam redbull voor paarden vind ik toch wel een beetje vreemd. Zegt dan sportdrank voor paarden... Geen energie drank....

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:16

Een electrolyten-mix bestaal al lang voor paarden, ik vraag me af wat hier zo nieuw aan is en waarom het zoveel tijd en geld heeft gekost om het te ontwikkelen... En als het is zoals xxEvelynxx zegt, dan hebben ze er eigenlijk alleen een appelsmaakje aan toegevoegd? :')

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:45

Vraag mij inderdaad af of dit nou de oplossing is.. Volgens mij niet, er zijn genoeg producten voor herstel voor de paarden, zoals mijn paarden die krijgen paar dagen voor een belangrijke wedstrijd liquihorse sport en paar dagen erna. Rest vande dagen liquihorse basis. In de sport zit alles in voor herstel na een zware inspanning (cross) .

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:59

Dan moeten ze wel elk half jaar naar de tandarts! Al dat suiker... Ook omdat ze hun tanden niet poetsen! Haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:11

Laatst bijgewerkt door LindyH op 06-01-14 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Inhoud van het artikel verwijderd. Het is helaas niet toegestaan om hele artikelen van het ED te quoten.

Vhagar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:23

redbull is toch geen sportdrankje..

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:16

Ik heb ze getest. Ja, paarden vinden het vreemd, maar moeten het leren drinken. Ik heb een zeikerd wat betreft eten en drinken en ze trekt al snel haar neus voor iets op. Echter dit heeft ze meteen opgedronken. Merkte ik verschil? Ja, ze was sneller hersteld na een zware training. Ook de paarden van mijn instructrice drinken dit meteen op.

Dit is niet zo zeer red bull. Het is geen oppepper. Het zorgt ervoor dat je paard sneller herstelt na een zware training.

Voor mij en mijn paard dus zeker een goed iets. Mn in de almelose ruiterdagen, als het warm is, ze iedere dag toch volle bak moet.. ik raad het aan !

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:05

Gisterochtend was de man op TV ned 1 samen met een amazone met een heel gewoon paard. Hij kraamde nogal wat onzin uit. Hij beweerde dat er niets in die zin voor paarden was en dat een goed sportpaard (beelden van Totilas op de achtergrond)een miljoen euro waard is. Ik dacht doe er eerst maar 2 nullen af. en hij vond het dan toch wel vreemd is dat er nog niet over nagedacht was . Iemand die er veel verstand van heeft , dus......... Commentaar van Anky erbij, die vond dat het eerst maar wetenschappelijk onderzocht moest worden.

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:36

Die amazone met een heel gewoon paard was Jenny Schreven met gepensioneerde Krawall.. ;)

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 07:13

Tsja, Jenny Schreven zal er een mooie reclamedeal uitgehaald hebben. Maargoed, lanceer iets op spectaculaire wijze in de paardenwereld en mensen kopen het.

Damoisieux2, niet vreemd dat ze inderdaad sneller herstellen na dat spul want het is gewoon normale electrolytenmix met een smaakstofje. De verhoudingen zullen misschien iets anders zijn dan in een andere mix, maar de gedachte erachter is hetzelfde.
(Offtopic: ik ken je trouwens van gezicht via school, wij hebben tegelijk intake gedaan en ik ben toen een jaar hoger in mogen stromen anders had ik in je klas gezeten ;) )

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 07:16

Redbull is nog hartstikke slecht ook, ik zal het ieder geval niet gebruiken...

Snadder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 08:09

Dioxide schreef:
Damoisieux2, niet vreemd dat ze inderdaad sneller herstellen na dat spul want het is gewoon normale electrolytenmix met een smaakstofje. De verhoudingen zullen misschien iets anders zijn dan in een andere mix, maar de gedachte erachter is hetzelfde.

De toediening direct na inspanning kan wel een belangrijk verschil maken in het effect in vergelijking met bijvoorbeeld supplementen, die aan het voer worden toegevoegd.

LisaFaded schreef:
Redbull is nog hartstikke slecht ook, ik zal het ieder geval niet gebruiken...

Het is zeker geen Red Bull. Dat wordt alleen door journalisten als beeldspraak gebruikt. De ingrediënten staan op www.equana.com

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 08:11

Ik zal het zelf nooit geven in sommige andere landen is red Bull verboden omdat er zoveel mensen aan overlijden. Laatst stond het ook weer in de krant was dacht ik een meisje uit nederland