www.knhs.nl / bokt.nl
Albert Zoer heeft met Abra Kadabra (v. Vancouver) voor de vierde keer de Grote Prijs op het jumpingconcour Indoor Groningen gewonnen, na eerdere overwinningen met Woklahoma (2012), Odierike (2003) en Lapinto (2002).
In een spannende barrage, waarin elf combinaties van start gingen, haalde Zoer het van Maikel van der Vleuten met VDL Groep Zimba (v. Mermus R) en Jur Vrieling met Flashdance van de Kalevalei (v. Kashmir van het Schuttershof). Het tijdsverschil tussen de drie combinaties was uiteindelijk minder dan een halve seconde.
"Ik had de rit van Jur Vrieling gezien en wist dat ik voluit moest gaan om te winnen. Op de laatste twee lijnen was het mogelijk om tijd te winnen, en dat lukte", vertelde Zoer. Voor hem was dit de tweede overwinning in een Grote Prijs, na zijn zege op het CH de Wolden.
Afgelopen herfst werd Albert tijdens het eten in een motel onwel en werd hij overgebracht naar het ziekenhuis. "Ik voel mij nu weer goed, maar merk wel dat ik het rustig aan moet doen, omdat ik nog wel snel vermoeid raak. Voor veel mensen waren de soms lange pauzes tussen de wedstrijden in best vervelend, maar voor mij waren die zeer goed", aldus Zoer, die zich nu op het CSI Drachten zal voorbereiden op Jumping Amsterdam.