Paardenkoets New York City in de ban

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Paardenkoets New York City in de ban

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 13:19

http://www.nos.nl

Afbeelding
Zal dit beeld nog te zien zijn in de toekomst? Foto: Fintrvlr

De aankomend burgemeester van New York, Bill di Blasio, is van plan de traditionele paardenkoetsen uit de stad weren. Hij vindt de koetsen, die veel door toeristen worden gebruikt, niet meer van deze tijd, zei hij op een persconferentie.
De koetsen voeren inzittenden langs belangrijke toeristische trekpleisters van de stad, zoals Times Square en Central Park.
De koetsen zijn dierenbeschermers al jaren een doorn in het oog. Ze vinden dat de dieren gevaar lopen in het verkeer van New York, dat ze te veel uitlaatgassen inademen en te weinig het weiland zien.

Di Blasio is het daarmee eens. "Dit kan niet meer in 2014. Het is dieronvriendelijk. We gaan de paardenkoetsen dus in de ban doen, punt." Zodra hij in het nieuwe jaar aantreedt, zal hij zijn juristen een verbod laten opstellen.
Om niet alle koetsiers werkloos te maken, stelt Di Blasio voor om toeristen voortaan in oldtimers rond te rijden. Dat kan volgens hem een nieuwe traditie worden.

Koetsiers hebben al aangekondigd te protesteren tegen het verbod.

Verwant artikel
[VN] Paardenkoetsen mogelijk afgeschaft in New York

Molfre

Re: Paardenkoets New York City in de ban

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:08

Moet eerlijk zeggen dat ik dit geweldig nieuws vind! Wat fijn dat er aan die dieren gedacht wordt, en niet alleen gedacht, maar ook ernaar gehandeld!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:15

Super nieuws! Weg met die dingen!!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:16

De koetsiers gaan in protest? Ze krijgen toch een nieuwe baan aangeboden? Kon net zo goed zijn dat ze gewoon werkloos werden gezet :')
Erg fijn dat er idd aan de dieren gedacht en gehandeld word :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:22

True, maar ik denk dat de koetsiers zelf een oldtimer mogen gaan kopen.. ;)

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:31

Ik ben nu al fan van Bill di Blasio!@

PLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:55

Ik ben zo vaak in nyc geweest en heb heel vaak rond gelopen daar bij de paardjes, maar zo vreselijk worden ze niet behandeld hoor… Ik heb daar minder kreupele paarden aan het werk gezien dan wat ik normaal hier op een doorsnee pensionstal zie. Verder worden ze niet gemept met zwepen en niet tot bloedend aan toe open geprikt met sporen. En er gaat niemand opzitten terwijl t beestje rugpijn heeft.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:56

Ik vind het een triest en kortzichtig besluit.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:57

Ik vond die koetsen altijd wel leuk.. vind het ook een beetje zonde eerlijk gezegd.. dan hadden ze beter strengere controles moeten doen en zeggen paard mag max. 4u per dag werken en dan moet je wisselen of zo.. oldtimers, nee bah. Milieuvervuilende krengen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:58

Daar gaat mijn SATC droom.

Afbeelding

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:00

Ik werk zelf als koetsier en moet zeggen dat er vaak (niet overal, maar waar ik werk toch zeker) veel beter voor die dieren gezorgd wordt dan men denkt. Ze hebben het vaak beter dan menig manege paard.

Dus voor iedereen hier schreeuwt: wat goed dat die dierenmishandeling verdwijnt, zou ik eerlijk gewoon zelf willen zien hoe het er aan toe gaat met de verzorging van die dieren.
Ik krijg ook veel verwijten naar mijn kop geslingerd, terwijl die dieren een prima bestaan hebben, het is gewoon vaak onwetendheid dat men schreeuwt dat het dierenmishandeling is

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:38

Lekker lopen fijnstof happen achter die oldtimers. fijn voor de rest die daar rond loopt en Ook zo goed voor het leefmilieu.
Goed over nagedacht..... :n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:43

kiolette schreef:
Lekker lopen fijnstof happen achter die oldtimers. fijn voor de rest die daar rond loopt en Ook zo goed voor het leefmilieu.
Goed over nagedacht..... :n

:') Het is New York, die paar oldtimers maken op de uitlaatgassen echt niets uit.

wolflupin5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:14

sorry maar ik ben tegen, je bent een koetsier in hart en nieren.
ben wel blij dat ze aan de paarden denken maar dan moeten ze ook denken aan de mensen.
mensen ademen net zoveel uitlaatgassen in als een paard zou doen, lopen evenveel gevaar als een paard zou doen.
ik zou zeggen, ban de auto's en laat paarden toe. dat doet veel meer aan het milieu dan omgekeerd.

paarden zijn gewoon veel milieuvriendelijker dan auto's in het beste geval, zijn minder duur, geen benzine kosten enzovoorts.
minder auto's is minder file, meer plaats op straat, gewoon al veel vrolijker en geen agressief gevloek achter het stuur, minder auto's, meer paarden, minder accidenten met auto en paard, veel groener, veel schonere lucht, beter milieu. parkingplaatsen veranderen naar wei en stalling, komt veel vrolijker over.
Laatst bijgewerkt door wolflupin5 op 31-12-13 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

wolflupin5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:15

Aria_zz schreef:
Ik werk zelf als koetsier en moet zeggen dat er vaak (niet overal, maar waar ik werk toch zeker) veel beter voor die dieren gezorgd wordt dan men denkt. Ze hebben het vaak beter dan menig manege paard.

Dus voor iedereen hier schreeuwt: wat goed dat die dierenmishandeling verdwijnt, zou ik eerlijk gewoon zelf willen zien hoe het er aan toe gaat met de verzorging van die dieren.
Ik krijg ook veel verwijten naar mijn kop geslingerd, terwijl die dieren een prima bestaan hebben, het is gewoon vaak onwetendheid dat men schreeuwt dat het dierenmishandeling is

helemaal met je eens.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:20

Tegenwoordig zien mensen overal dierenmishandeling geloof ik.. ik vraag me af of het wel echt zo slecht was in NYC.

Lizziewizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:32

Is dit dan de beste oplossing? En dat de bewoners en toeristen nu in nog meer luchtvervuiling en uitlaatgassen moeten rondlopen dankzij de oldtimers? Ik ben er niet zo zeker van af een afschaffing het beste is.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:33

Ze hadden gewoon een deel van Central Park moeten aanwijzen voor koetsritjes, dan was er geen probleem geweest. Met de koets door de drukke straten van New York is inderdaad geen goed idee.
Laatst bijgewerkt door MacavityL op 31-12-13 17:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:38

wolflupin5 schreef:
sorry maar ik ben tegen, je bent een koetsier in hart en nieren.
ben wel blij dat ze aan de paarden denken maar dan moeten ze ook denken aan de mensen.
mensen ademen net zoveel uitlaatgassen in als een paard zou doen, lopen evenveel gevaar als een paard zou doen.
ik zou zeggen, ban de auto's en laat paarden toe. dat doet veel meer aan het milieu dan omgekeerd.

paarden zijn gewoon veel milieuvriendelijker dan auto's in het beste geval, zijn minder duur, geen benzine kosten enzovoorts.
minder auto's is minder file, meer plaats op straat, gewoon al veel vrolijker en geen agressief gevloek achter het stuur, minder auto's, meer paarden, minder accidenten met auto en paard, veel groener, veel schonere lucht, beter milieu. parkingplaatsen veranderen naar wei en stalling, komt veel vrolijker over.

Wat een onzin. Denk je dat er minder files zijn als die koetsen blijven? Door die koetsen wordt het verkeer alleen opgehouden, daar ontstaat dus file door.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:39

Dan kunnen ze ook de route aanpassen natuurlijk

Flora_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:48

Sneu voor die koetsiers, maar desondanks goed nieuws! Wel een kanttekening; wat gebeurd er met de 'werkloze' paarden??? Enkeltje naar de slager..... Over hoeveel paarden spreken we eigenlijk?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:49

iet_patron schreef:
Sneu voor die koetsiers, maar desondanks goed nieuws! Wel een kanttekening; wat gebeurd er met de 'werkloze' paarden??? Enkeltje naar de slager..... Over hoeveel paarden spreken we eigenlijk?

Nee geslacht worden ze niet meer in Amerika. Dat wordt een transport van 6000 kilometer naar een slachthuis in Mexico waar GEEN controle is op dierenwelzijn.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:51

PLM schreef:
Ik ben zo vaak in nyc geweest en heb heel vaak rond gelopen daar bij de paardjes, maar zo vreselijk worden ze niet behandeld hoor… Ik heb daar minder kreupele paarden aan het werk gezien dan wat ik normaal hier op een doorsnee pensionstal zie. Verder worden ze niet gemept met zwepen en niet tot bloedend aan toe open geprikt met sporen. En er gaat niemand opzitten terwijl t beestje rugpijn heeft.

Vind ik ook. Zo slecht lopen ze er echt niet bij. Als ze in central park lopen is dat toch ook bijna gelijk aan een bosrit dus niet miepen. :')
Ceriadwen schreef:
iet_patron schreef:

Nee geslacht worden ze niet meer in Amerika. Dat wordt een transport van 6000 kilometer naar een slachthuis in Mexico waar GEEN controle is op dierenwelzijn.

en dan dat nog.

Echt een geweldig plan :j Volgens mij zijn de meesten die hier reageren nog nooit in NYC geweest :') Anders zien jullie toch heel iets anders dan ik.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:59

Hoe bedoel je en dan nog?

Naar mijn idee kunnen die beesten beter voor een karretje staan bij Central Park?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:00

Ja, precies dat wat je zegt. :j