Niemand zegt dat jureren bij paardenraces een makkelijke baan is, maar bij een race waar slechts twee paarden aan deelnemen zou dat toch niet zo moeilijk moeten zijn.
Op de renbaan werd een opmerkelijke beslissing genomen door een steward toen deze na een race het jurylid ontsloeg. Dit gebeurde tijdens de "Mansfield picnic meeting" toen het jurylid even daarvoor een verkeerde uitslag bekend had gemaakt van een race met twee deelnemers.
Het jurylid Shaun Quin riep tijdens de race het paard Vixenite uit tot winnaar van de Mal Ryan en Glen Trophy (1100 meter), die slechts met een neuslengte zijn enige tegenstander The Blue Angel, zou hebben verslagen. Nadat de jockeys voor controle op de weegschaal hadden gestaan benaderde de man die voor de photo-finish verantwoordelijk is de stewards over het resultaat. Nadat ze de foto-finish beelden hadden bekeken realiseerde ze zich dat er een fout was gemaakt. The Blue Angel was de winnaar. Daarop besloot de renleiding Quin direkt te ontslaan en wees een andere steward aan om zijn taken over te nemen voor de volgende drie races van die dag.
het zal vast niet gaan om 1 incidentje, lijkt mij niet dat ze je daarvoor ontslaan...klinkt mij meer alsof hij de andere naam noemt omdat het hem in z'n voordeel werkt
Huh, in nederland is er een bepaalde periode waarin de eigenaar en/of trainer bezwaar kan maken tegen de uitslag. Hebben ze dan geen bezwaar aangemaakt over de uitslag?
pillow
Geplaatst: 29-12-13 22:29
_San87_ schreef:
Huh, de renleiding ontslaat Quin het jurylid en stelt een andere steward aan? Waarom die andere steward?
het jurylid is steward
NatasjavE
Geplaatst: 30-12-13 08:42
Woogy schreef:
het zal vast niet gaan om 1 incidentje, lijkt mij niet dat ze je daarvoor ontslaan...klinkt mij meer alsof hij de andere naam noemt omdat het hem in z'n voordeel werkt