Arabisch Grand Prix-paard EA Cygnus overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Arabisch Grand Prix-paard EA Cygnus overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 16:59

www.horsetalk.co.nz / bokt.nl

Het Arabische Grand Prix-paard EA Cygnus (v. Hayel Orion) is op 10 december plots overleden tijdens een koliekoperatie. Cygnus werd 23 jaar oud.

Cygnus en zijn Amerikaanse amazone Mimi Stanley maakten samen furore. De hengst nam aan 75 USDF (United States Dressage Federation) Grand Prix-proeven deel. De laatste proef die de combinatie reed, was in september. Voor de proef, waarin Stanley Cygnus op een trens reed, kreeg de combinatie een score van 61,915%.

Cygnus was het enige Arabische paard dat van de USDF de JR/Young Rider Grand Prix Horse of the Year-award kreeg. Hij is het tweede paard in de Verenigde Staten dat op elk dressuurniveau een Horse Performance Certificate kreeg. Cygnus werd vier keer eerste en vijf keer tweede op nationale kampioenschappen.

melissapupa

Re: Arabisch Grand Prix-paard EA Cygnus overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:11

rust zacht Y;(

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:40

Mooi paard, leuk om te zien. Maar wat doen die benen van het baasje???

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:41

Ik vind het paard ook niet je van het lopen hoor...

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:42

Oh niet om aan te zien hahahaha alles

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:44

Sneu voor de eigenaren dat dit paard overleden is. Alleen om eerlijk te zijn vind ik het paard echt vreselijk lopen!! Allemaal tact fouten, ruiter beweegt alle kanten op.... Super knap dat je een Arabier op dit niveau krijgt en zal het de ruiter zeker niet na kunnen doen, maar hier in Nederland zou zo'n combinatie echt geen punten halen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:45

Die lijkt wel kreupel. :oo

Het is natuurlijk niet voor niets we zelden tot nooit een arabisch volbloed hoog in de dressuur zien lopen. Ze zijn er niet echt voor gebouwd. Maar wel leuk als er eentje de GP haalt. Alleen zou deze combinatie in Nederland daar nooit te recht zijn gekomen. Deze arabier wordt wel heel slecht gereden. Niet echt een reclame voor het arabisch paard.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-12-13 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:53

Heel veel sterkte voor de eigenaren en iedereen die het dier gekend hebben.

Voor degenen die hier heerlijk negatief over dit dier moeten lopen berichten: geen goed woord voor over.

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:58

Cassidy schreef:
Heel veel sterkte voor de eigenaren en iedereen die het dier gekend hebben.

Voor degenen die hier heerlijk negatief over dit dier moeten lopen berichten: geen goed woord voor over.

omdat ie dood is mogen we geen stoute dingen zeggen?

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:08

Wordt dat de standaard, op herdenkingen de overledenen afzeiken. Zegt genoeg over een aantal posters hier in dit topic. Voor de eigenaren veel sterke met dit verlies, koliek is vreselijk.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:14

Veel sterkte voor de eigenaar, het is vreselijk om ineens je paard te verliezen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:19

Wat vreselijk om zo je paard te moeten verliezen...

Overigens ben ik het wel met de meerderheid eens. Dit filmpje is echt geen reclame. Al denk ik meer dat het aan de amazone ligt dan aan het paard.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:27

Dat denk ik niet,verschrikkelijke knappe prestatie om tot de GP te komen met deze arabier die toch niet echt zijn bouw mee heeft. Natuurlijk is het niveau niet zoals in NL,maar dat heeft ook niemand gezegd.

Heel veel sterkte met het verlies,want je paard verliezen is altijd naar!

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:45

Rust zag
Overleden op mijn verjaardag

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:18

Hoe is dit dier ooit grand prix geworden?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:52

Ze scoren natuurlijk ook geen 90% he... Ander land, andere maatstaven, andere paardencultuur ook. Ik vind het best knap om op een trens dit te doen met een AV, ondanks de fouten die natuurlijk niemand ontgaan.

Feit is dat er een bekend paard in de VS plots is overleden en dat is gewoon triest. Een rijtechnische discussie doet er dus ook echt niet meer toe.

smiley91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:48

Anoniem schreef:
Die lijkt wel kreupel. :oo

Het is natuurlijk niet voor niets we zelden tot nooit een arabisch volbloed hoog in de dressuur zien lopen. Ze zijn er niet echt voor gebouwd. Maar wel leuk als er eentje de GP haalt. Alleen zou deze combinatie in Nederland daar nooit te recht zijn gekomen. Deze arabier wordt wel heel slecht gereden. Niet echt een reclame voor het arabisch paard.

Knap dat hij de oefeningen heeft geleerd met zijn bouw, maar hij lijkt idd wel kreupel. En knap dat hij tot GP is gekomen? Tsja in het amerikaanse systeem is dat niet zo moeilijk aangezien je zelf kunt bepalen in welke klasse je start. Maar kennelijk vinden de juryleden het daar toch wel >60% waardig

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:55

ooeveoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:48

Wat zonde dat zo'n knap paardje heen is gegaan... Ik heb een passie voor arabieren en dit is natuurlijk wel altijd bijzonder als ze zo mee doen in de dressuur. Echter, hoewel ik geen dressuur/wedstrijd ruiter ben, vind ik wel dat dit paardje extra goed presteert ondanks de slordige rijstijl van zijn ruiter. Maar ik vind haar daarentegen wel lekker lenig hoe ze d'r benen zo ver richting d'r kont krijgt :P Maar RIP voor deze prachtige arabische hengst! :(

ooeveoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:54

xZiva_ schreef:
vreselijk zonde :n

overigens voor degene die zo reageren: het ligt aan de ruiter, even een filmpje van haar met een ander paard: https://www.youtube.com/watch?v=2wrYXcxkjhY ook hier zit ze zo :=

Lichtrijden gaat haar al stukken beter af! Met wat zitlessen zou ze wel een eind kunnen komen :)

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:00

Nou sorry, maar je kunt er toch moeilijk omheen dat dit niet om aan te zien is. Snap niet waarom je daar niets van zou mogen zeggen. Als dat filmpje hier bij HAW werd geplaatst van zomaar iemand was het sowieso een toppertje van 10+ pagina's.

Al met al blijft het sneu, je paard verliezen is altijd naar.

beaukonings

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:59

Ahw wat erg!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:06

kimmie1 schreef:
Wordt dat de standaard, op herdenkingen de overledenen afzeiken. Zegt genoeg over een aantal posters hier in dit topic. Voor de eigenaren veel sterke met dit verlies, koliek is vreselijk.

De eigenaren in USA zullen heus niet meelezen op Bokt. ;)
Ik vind het een knappe prestatie met een Arabier, maar zij zit slecht en paard lijkt kreupel, ik vind het daarom geen reclame en ik lees wel hardere commentaren op "onze" GP-ruiters. :D