Eliminatie voor winnaar Six Bar Mechelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Eliminatie voor winnaar Six Bar Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 15:17

www.bokt.nl / http://www.jumping-mechelen.com/

De Six Bar wedstrijd van zaterdag 28 december 2013 werd aanvankelijk gewonnen door de ruiter Carlos Ribas, de enige ruiter die foutloos bleef tijdens de derde barrage. De atleet maakte vervolgens een spontane eerste overwinningsronde tijdens waarbij hij zijn ruiterhelm verwijderde en hoog in de lucht gooide. Hij reed vervolgens op volle snelheid door en sprong hindernis 1 en 2 die nog in de piste stonden, maar niet gesprongen mochten worden. De atleet heeft hiermee de FEI reglementen overtreden. Gebaseerd op artikel 234 jo. 202.6 (waarin staat dat het niet is toegestaan na afloop van een wedstrijd nog een hindernis te springen) werd de atleet geëlimineerd. Bijgevolg werd het eindklassement als volgt aangepast: 1ste Ex. Alex Duffy, Rob De Bruijn en Karline De Brabander (4 strafpunten).

Carlos Ribas heeft verder een mondelinge waarschuwing gekregen voor het verwijderen van de ruiterhelm tijdens de overwinningsronde. De grondjury tijdens een gesprek met Carlos: "Ik geef toe dat ik in de fout gegaan ben, maar ik deed dit omdat het publiek zo enthousiast was. Ik ben een professionele ruiter, maar ik rijd met mijn hart en het publiek was zo aan het supporteren". Om zijn goede wil te tonen heeft hij voorgesteld om zijn prijzengeld voor de vierde plaats te doneren aan het goede doel Just World van Jessica Newman.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:35

beetje dom... Maar hij pakt het wel sportief op. En dit gebeurt je natuurlijk maar 1x !

kleinvosje

Re: Eliminatie voor winnaar Six Bar Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:50

Sportief inderdaad, maar initieel wel erg dom.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:06

Tja, dit is typisch Carlos. Showmaster 1e klas, niet altijd slim, maar nooit saai en zonder dat het ten kosten gaat van het dierenwelzijn! Jammer dat ze dit zo oplossen, ruiters zoals hij maken deze concoursen extra spectaculair!

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:30

Tja, niet zo slim van hem.

Als ze commentaar willen geven over die cap moeten ze dat wel consequent doen: na het wk jumping voor jonge paarden moesten alle laureaten een ereronde rijden met een petje van zangersheide. Dat kan dan helemaal niet in mijn ogen

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:31

History, waarschijnlijk gaat het erom dat ten tijde van de wedstrijd zelf er zonder gereden is, en ook nog gesprongen is zonder cap. Ererondes hebben vaak afwijkende regels.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:35

Ja dat klopt, over het afdoen van de cap op zich, heeft hij blijkbaar enkel een waarschuwing gekregen

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 08:07

Kinderachtig en zonde van de hele show.
Ze hadden hem ook gewoon met een waarschuwing naar huis kunnen sturen.'
Erg symphatieke gast! Wat hij gisteren nog zei: `De volgende keer doe ik het weer precies hetzelfde`
En gelukkig! Normaal staat er dan ook niemand op om achteraf een klacht in te dienen en is er niks aan de hand.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:05

Citaat:
Om zijn goede wil te tonen heeft hij voorgesteld om zijn prijzengeld voor de vierde plaats te doneren aan het goede doel Just World van Jessica Newman.

Dit klopt niet helemaal. Hij zou zijn prijzengeld daar zowiezo al heen doen. En heeft toen gezegd dat ze het geld niet van hem maar van hen afpakken.