Vrijdagavond raakte de hengst Anaconda Z van Raphael Stappaerts tijdens de internationale hengstenproef geblesseerd. Hij kreeg een balk tussen zijn voorbenen en verliet vervolgens geblesseerd de ring. De dienstdoende veearts zorgde er in een paddock voor dat de hengst naar een dierenkliniek vervoerd kon worden. Hier werd een totale luxatie van het kroongewricht vastgesteld. Als de zwelling verdwenen is, zal de hengst naar alle waarschijnlijkheid aan het gewricht geopereerd moeten worden.
Het leek inderdaad alsof het gedaan was voor hem gisteren, bah wat een naar beeld. Ik vraag me ook af of die nog ooit terug in de sport gaat komen, die banden zijn nu toch allemaal geleurd nu lijkt me, hersteld dat nog echt? Volgens mij had hij zich al bezeerd op de sprong voor dat het echt mis ging.. Hij deed nl. Erg dwars bij het aan rijden naar de sprong waar hij in sprong.
Volgens hetgeen ik via de livestream gezien heb, had het paard zich geblesseerd op een oxer, waarna de ruiter nog verder gereden heeft naar de volgende hindernis. Daar ging het dan helemaal mis. Was erg naar om het zo te zien .. Vraag me ook wel af hoe groot de herstellingskans hiervan is?
Ik heb 't gezien via de livestream. Dat paard kreeg balk tussen de benen en been hing er lelijk aan maar toch die sprong erna genomen! Dat paard bleef maar gaan! (eigen aan een Andiamo)