Dressuurhengst Belissimo M verkocht en uit de sport

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Dressuurhengst Belissimo M verkocht en uit de sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 11:39

http://www.gestuet-westfalenhof.de/ / http://www.bokt.nl

De Rheinlandse dressuurhengst Belissimo M (v. Beltain) is aangekocht door Stoeterij Westfalenhof in Duitsland. De stoeterij zal de hengst volledig inzetten in de dekdienst. De hengst zal niet meer worden uitgebracht, maar hij zal wel fit worden gehouden. De levervos stond te koop, omdat er financiële problemen waren tussen de bank en de vorige eigenaar, sportstal Schmidt. De bank legde enkele maanden geleden beslag op Belissimo. In eerste instantie zou de hengst via een executieveiling worden verkocht. Deze veiling ging echter niet door. Besloten werd de hengst enige tijd te stallen bij stoeterij Warendorf tot een koper zich zou melden. Die is nu gevonden en de hengst is deze week al verhuisd naar Westfalenhof in Steinhagen, Duitsland.

Belissimo M is bij meerdere stamboeken goedgekeurd en heeft meerdere goedgekeurde zonen en vele internationaal presterende nakomelingen. Onder andere Isabell Werths's Bella Rose, uitkomend op Grand Prix niveau, is een dochter van Belissimo M.

Foto van de hengst in zijn nieuwe stal

Tazzey

Re: Dressuurhengst Belissimo M verkocht en uit de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:10

Hoe oud is dit dier eigenlijk? Prachtig paard om te zien! Zonde dat ze hem niet meer gaan uitbrengen, echter ook wel begrijpelijk als hij volledig de dekdienst in gaat. De sport en de dekdienst gaan lang niet altijd goed samen.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:22

14

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:19

Dat is op zich nog geen hoge leeftijd om hem uit de sport te halen. Ik had de sport gecombineerd met de dekdienst. Maar wie ben ik ;-)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 16:41

in de sport laten uitbrengen kost veel geld, als hij zich al bewezen heeft in de sport en er voldoende vraag naar hem is kan hij zo met dekken geld terug verdienen...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:53

Dat is ook gewoon een keuze die de eigenaar moet maken. Daarom zei ik ook dat ik het persoonlijk anders zou doen.