Zebra hengst valt verzorger aan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 02:53

Christiene schreef:
elke hengst is gewoon op te voeden. wat die binnen de kudde doet prima zolang die geen mensen of auto''s aanvalt!

wat als je buurjongetje van 6 jaar dat weiland in loopt achter zijn voetbal aan? (dat kan in een dierentuin niet gebeuren ivm betere omheining ect)
.


PennyDroom verder mbt opvoeden van een haremhengst, maar ga er svp geen houden.

Deugdelijke omheining :)*
Ook voor paarden noodzakelijk; zeker met een hengst en bepaald niet alleen om ze uit het verkeer te houden.

Moraal van het verhaal is dat ook hengsten van het gedomesticeerde paard doorgaans volstrekt onderschat worden en Disney idioterie zebras een aaibaarheidfactor heeft gegeven terwijl zebra-hengsten volstrekt voorspelbare véchters zijn.__

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Zebra hengst valt verzorger aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 10:15

moet al heel het topic lang aan dit filmpje denken http://www.youtube.com/watch?v=1_nuKzNuV-Y Zie je toch overduidelijk alle voortekenen van een paard dat niet op z'n gemak is. Ik blijf erbij dat wilde varianten van onze huisdieren veel meer subtiele hints vertonen. Misschien wel sneller overgaan tot handelen.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 10:19

Huertecilla schreef:
Christiene schreef:
elke hengst is gewoon op te voeden. wat die binnen de kudde doet prima zolang die geen mensen of auto''s aanvalt!

wat als je buurjongetje van 6 jaar dat weiland in loopt achter zijn voetbal aan? (dat kan in een dierentuin niet gebeuren ivm betere omheining ect)
.


PennyDroom verder mbt opvoeden van een haremhengst, maar ga er svp geen houden.

Deugdelijke omheining :)*
Ook voor paarden noodzakelijk; zeker met een hengst en bepaald niet alleen om ze uit het verkeer te houden.

Moraal van het verhaal is dat ook hengsten van het gedomesticeerde paard doorgaans volstrekt onderschat worden en Disney idioterie zebras een aaibaarheidfactor heeft gegeven terwijl zebra-hengsten volstrekt voorspelbare véchters zijn.__

Just a matter of time HC, just a matter of time

Christiene
Berichten: 7729
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:27

niet perse op jou aanvallend bedoeld maar wat ik bedoelde kwa omheining.(in de situatie met kindje loopt bal achterna weiland in)

een paarden omheining om de wei is altijd makkelijker binnen te dringen voor een kindje wat aan het spelen is ergens vlakbij huis/huis van waar ze op visite zijn dan in een dierentuin.

je moet ze wel altijd in de gaten houden het blijven hengsten (net zo goed de merries/ruinen )

Jessix

Berichten: 16451
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:32

Woogy schreef:
moet al heel het topic lang aan dit filmpje denken http://www.youtube.com/watch?v=1_nuKzNuV-Y Zie je toch overduidelijk alle voortekenen van een paard dat niet op z'n gemak is. Ik blijf erbij dat wilde varianten van onze huisdieren veel meer subtiele hints vertonen. Misschien wel sneller overgaan tot handelen.

:') Dat filmpje...

GabberGill

Berichten: 5806
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Zebra hengst valt verzorger aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 03:22

Ik weet zeker dat een zebrahengst veel feller is dan onze eigen poowniehengsten :p

Ik heb zelf toevallig een welsh C hengst die strakbinnen de lijntjes wordt opgevoed ja is ja en nee is nee. Zo moet ik zeggen dat ik er een heerlijk betrouwbaar paardje aan heb. Aangezien de zebra ook gewoon een geboren strijder is en ook nog eens wild, denk ik dat dit nog wel eens hele gevaarlijke beestjes kunnen zijn. Wat zeg ik, ik weet het wel zeker. Ik heb nu al meerdere keren een onopgevoede hengst gezien die gewoon in handen kwam en dat vond ik al een gevaar. Moet je nagaan een (ondanks dat hij in een dierentuin staat) wilde zebrahengst.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 04:18

Huertecilla schreef:
Dat zijn ze doch verkijk je niet op ´onze tamme paarden´.
Wij hebben een harem 24/7 buiten bij huis; 5 merries en een hengst.
Op het land kan daar geen vreemde op 10 meter naar de merries lopen en dat is dan nog waar ze van de vertoring wég kunnen lopen.
Binnen de omheining van de ´paddock´ kan beter helemáál geen vreemde komen.
Hij valt tractoren en vrachtwagens aan; eet verwilderde honden voor ontbijt; flost met Rottweiler-oren.
Serieus; ook een gedomesiceeerde hengst is geen penny-paard en een zebra mist de duizenden jaren domesticatie; die flost met luipaard-oren.

Ja zonder iets wat ze tam maakt heb je gewoon een wilde kudde natuurlijk.
Achja, als jij er maar blij mee bent.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 05:42

anneliesdj schreef:
Huertecilla schreef:
Dat zijn ze doch verkijk je niet op ´onze tamme paarden´.
Wij hebben een harem 24/7 buiten bij huis; 5 merries en een hengst.
Op het land kan daar geen vreemde op 10 meter naar de merries lopen en dat is dan nog waar ze van de vertoring wég kunnen lopen.
Binnen de omheining van de ´paddock´ kan beter helemáál geen vreemde komen.
Hij valt tractoren en vrachtwagens aan; eet verwilderde honden voor ontbijt; flost met Rottweiler-oren.
Serieus; ook een gedomesiceeerde hengst is geen penny-paard en een zebra mist de duizenden jaren domesticatie; die flost met luipaard-oren.

Ja zonder iets wat ze tam maakt heb je gewoon een wilde kudde natuurlijk.
Achja, als jij er maar blij mee bent.


Een in haremverband levende tot betrouwbaar veilig rijpaard gedresseerde groep gedomesticeerde paarden.
Helemaal Brambell en zíj zijn er heel blij mee :)*

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Zebra hengst valt verzorger aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 10:00

Ben je niet een beetje aan het verDisneyen HC?

Jouw haremhengst is alleen veilig voor jou? Op papier zou het zo de penny inkunnen, in het echt is het slechts een kwestie van tijd voordat een hengst die zo agressief reageert zich uiteindelijk tegen jou keert. Laws of nature Hc.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:52

Huertecilla schreef:
Huertecilla schreef:
Dat zijn ze doch verkijk je niet op ´onze tamme paarden´.
Wij hebben een harem 24/7 buiten bij huis; 5 merries en een hengst.
Op het land kan daar geen vreemde op 10 meter naar de merries lopen en dat is dan nog waar ze van de vertoring wég kunnen lopen.
Binnen de omheining van de ´paddock´ kan beter helemáál geen vreemde komen.
Hij valt tractoren en vrachtwagens aan; eet verwilderde honden voor ontbijt; flost met Rottweiler-oren.
Serieus; ook een gedomesiceeerde hengst is geen penny-paard en een zebra mist de duizenden jaren domesticatie; die flost met luipaard-oren.


Een in haremverband levende tot betrouwbaar veilig rijpaard gedresseerde groep gedomesticeerde paarden.
Helemaal Brambell en zíj zijn er heel blij mee :)*

Als ik je verhaal zo lees kun je dat 'betrouwbaar' 'veilig' 'gedresseerd' en 'gedomesticeerd' allemaal wel achterwege laten.
Wat wil je horen, hoe goed je bent dat jij een hengst in kuddeverband hebt die iedereen opvreet behalve jou?
Stoer hoor :O
Wat hierboven ook al gezegd wordt; het kan zo in de penny.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Zebra hengst valt verzorger aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:24

Die haremhengst van jou is toch gemodificeerd zodat er geen veulentjes komen, HC?
Misschien is hij daarom zo agressief, een combinatie van hormonale verstoring en frustratie.....

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Zebra hengst valt verzorger aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:21

HAHAHAHA HC met zn stoere haremRUIN :+
Maar zulk gedrag zie je wel vaker bij ruinen dus dat zou niets raars zijn.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Zebra hengst valt verzorger aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:41

Nee, geen ruin, een of ander implantaat meen ik wat de hormoonhuishouding verstoort...

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Zebra hengst valt verzorger aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 18:26

Chemische Castratie?

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Zebra hengst valt verzorger aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 02:10

Hormonen die onderdrukt worden, dat komt toch zo'n beetje op hetzelfde neer.

ariatje
Berichten: 546
Geregistreerd: 22-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:23

Oh, nou dan ben je lekker " natuurlijk" bezig!
Wat een onzin, haal dan gewoon zn ballen eraf!

Maarja waar blijf je dan met je stoere " hengstenverhalen".....pfffff

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:29

Wat een sneu ongeluk, hoop dat het goed gaat met de verzorger en wat jammer van de gazelle.

Denk dat zebra's niet goed te vergelijken zijn met paarden, zijn het eigenlijk wel vluchtdieren? Volgens mij zijn ze meer zoals ezels (die vallen eerder aan ipv te vluchten) en dan ook nog eens een stuk 'wilder' natuurlijk, zo'n hengst wil je echt niet bij in de buurt komen.