Patrick van der Meer trots op Zippo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Patrick van der Meer trots op Zippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 19:07

www.knhs.nl



Patrick van der Meer liet in de CDI 5* Grand Prix Special met Zippo (Rousseau x Haarlem) een aansprekende verrichting zien, die goed was voor de zege. Van der Meer liet de Oekraïnse Inna Logutenkova met Vian Stallone net achter zich, terwijl de Belg Simon Missiaen met Vradin derde werd.

"Ik ben trots op Zippo, omdat hij na twee wedstrijden nog zo top presteerde in de Grand Prix Special. Ik was van plan om in de wereldbekerwedstrijden met Uzzo van start te gaan, maar bij aankomst in Mechelen was die niet topfit, waardoor ik hem niet aan de start kon brengen. Omdat ik met Zippo op de eerste dag derde was geworden in de CDI 3* Grand Prix mocht ik vrijdag toch van start gaan in de CDI 5* Grand Prix. Daarin werden we 13de. De omstandigheden tijdens het lostijden waren erg moeilijk, want de storm liet de tenten waarin we moesten losrijden behoorlijk klapperen. Ondanks dat de beide pirouettes in de Special de mist in gingen en ook omdat daarin de changementen om de pas niet correct werden uitgevoerd, ben ik toch dik tevreden", aldus Van der Meer.

Zippo is pas negen jaar en toonde zich in de Special nog zeer fris. "Zippo is een paard met een enorme inzet en daardoor lijkt het alsof het hem geen inspanning kost. Toch bleek in de laatste lijn dat de vermoeidheid duidelijk toesloeg, want ook daarin lieten we dure punten liggen".

Uitslag FEI Grand Prix Special CDI5*:
•1) Patrick van der Meer (Naaldwijk) - Zippo (Rousseau x Haarlem) - 66.479%
2) Inna Logutenkova (Ukr) - Vian Stallone (v. Lancet) - 66.063%
3) Simon Missiaen (Bel) - Vardin (Gribaldi x Michelangelo) - 65.646%

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Patrick van der Meer trots op Zippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:24

Patrick Van der Meer was inderdaad veruit de beste van de special maar hij was soms wat te fris. Met de rest van de uitslag ben ik het niet zo eens.

ptiteblue

Berichten: 1391
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Belgïe

Re: Patrick van der Meer trots op Zippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:47

Was gisteren in Mechelen, hij was inderdaad de beste. Maar het niveau vond ik echt slecht voor een 5* wedstrijden, veel fouten enz bij alle combinaties.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Patrick van der Meer trots op Zippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:42


History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Patrick van der Meer trots op Zippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:48

Het waren wel de 8 'slechtsten' van de CDI5*, maar idd, dan nog.
Ik vond het een groot niveau verschil met de 8 die wel naar de kür mochten.