Ruiter beboet met €1800,- voor gooien van zweep naar auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Re: Ruiter beboet met €1800,- voor gooien van zweep naar auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 22:03

Vind wel dat sommige ruiters nu overdrijven, niet iedereen kan eenmaal van paarden houden. Je moet der maar aan wennen zo is de wereld, wil je zo niet leven kun je net zo goed naar een onbewoond eiland gaan, waar je met zulk gedrag ook echt hoort. Ik begrijp dat we allemaal heel veel geven om onze paard, maar laten we toch een beseffen dat der ook andere mensen zijn die helemaal niks van paarden af weten.

Floortje2002

Berichten: 486
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 01:18

Geen hersens! En wat als 1 vd twee meiden ernstig gewond was geraakt omdat het paard schrok en de rest van dr leven in een rolstoel zit? Ben benieuwd hoe die san gereageerd had.

En voor de 1800 euro had ik wel heeeeele andere dingen met die auto willen doen :Y)

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 01:26

GamblersCup schreef:
Wat zijn hier een hoop asociale ruiters en koetsiers aanwezig zeg, nooit gedacht.


Dat valt mij ook heel erg op. En dan vinden ruiters/menners het raar dat andere weggebruikers zich net zo gedragen als ruiters. Je krijgt terug wat je geeft/uitstraalt. Ik kom ze ook met regelmaat tegen hoor die aso ruiters.

lisch

Berichten: 4650
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 09:31

Tjonge wat een bedrag!

Ik heb gelukkig een super brave knol maar ik heb ook al enig conflict gehad met fietsers! en ook autos... Heb best gekke dingen mee gemaakt en dan ben ik zo trots dat olijfje bij mij blijft en nooit losse voetjes heeft ik heb zelf een keer een man getroffen in het bos op de fiets die achter mij ging fietsen bellen en mijn paard durfde te slaan! Nou ik kan veel hebben maar kom niet aan mijn paard...... Dat is een zeer gevoelige snaar!

lisch

Berichten: 4650
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: schoonebeek

Re: Ruiter beboet met €1800,- voor gooien van zweep naar auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 09:47

Ik zou trouwens mijn zweep nooit gebruiken stel automobilist schrikt beland in sloot of tegen boom ect... Nu heb ik ook nooit een zweep bij mij!

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Ruiter beboet met €1800,- voor gooien van zweep naar auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 09:55

Ik zal eerlijk toegeven dat ik vroeger ook altijd mijn zweep bij mij had om mij als combinatie wat groter te maken, zodat mensen (auto of fietser) mij niet zouden aanrijden.

Het is meerdere malen gebeurd dat mensen er tegenaan gereden zijn, vooral wielrenners. Dan weren ze beledigd, maar na een kleine woordenwisseling waren ze het vaak toch wel met mij eens.

Gelukkig hebben een hoop weggebruikers op die manier toch wat afstand leren houden van mij als combinatie. We kwamen vaak de zelfde mensen tegen, dus dat scheelde :)

Romeo15
Berichten: 395
Geregistreerd: 20-08-09
Woonplaats: sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 10:04

ik reed pas ook buiten en er was gewoon echt een gek die probeerde m n pony gewoon echt bang te maken. keihard ervoor bij terwijl ie toeterde en het was ook nog is op een smal stuk,met een sloot ernaast. gelukkig is ie heel goed verkeersmak en gaat ie alleen maar even stilstaan als ie iets eng vind anders hadden we waarschijnlijk in die sloot beland. echt een stelletje gekken zitten er tussen tegenwoordig.. vind de boete wel overdreven hoog

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Ruiter beboet met €1800,- voor gooien van zweep naar auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 10:58

Misschien wilde diegene jou duidelijk maken dat je best een stukje opzij kon?

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Ruiter beboet met €1800,- voor gooien van zweep naar auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:00

Een kennis van me heeft laatst weer iets meegemaakt. De vrouw is een ervaren wandelruiter en gaat bijna dagelijks de straat op, heeft bij mijn weten ook nooit problemen gehad met andere mensen. Ze was onderweg naar huis en moest daarvoor door een smalle straat gaan, en toen kwam er plots een auto aangereden. De straat was te smal voor de auto om langs haar te passeren, en de vrouw kon met haar paard ook niet aan de kant gaan want langs beide kant gingen er twee bermen omhoog. De auto is als een gek beginnen te toeteren, kwam heel dicht bij de achterbenen van het paard gereden, en de man schold haar voor van alles uit wat rotte vis was vanuit zijn raam. De vrouw zei nog tegen de man "Ik kan hier niet aan de kant gaan, ik kan met mijn paard moeilijk de berm opkruipen", maar dat kon hem blijkbaar niets schelen en hij bleef gedurende de hele weg als een gek toeteren, en toen de weg eindelijk breder werd is hij als een gek naast haar door geraasd. De vrouw had geluk dat haar paard verkeersmak is en nergens van opkijkt, maar dit bewijst toch maar dat sommige mensen gewoon geen rekening houden met paarden in het verkeer.

Nu zeg ik niet dat alle ruiters heilig zijn, maar je maakt toch heel wat mee te paard in het verkeer :')

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Ruiter beboet met €1800,- voor gooien van zweep naar auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:12

Het is ook echt een verrassing dat er plots een auto op een weg is, dat verwacht je echt niet.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Ruiter beboet met €1800,- voor gooien van zweep naar auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:33

Wat ben jij negatief zeg Ceriadwen, je doet net alsof de ruiter altijd in fout is, terwijl sommige automobilisten het gewoon echt zoeken of absoluut geen rekening houden met je. Natuurlijk zijn er ook ruiters die de verkeersregels aan hun laars lappen, maar ik vind het erg voor de ruiters die wél de regels nagaan toch nog zulke dingen meemaken. Ook niet alle automobilisten zijn heilig, en vele zullen wel domme dingen doen uit onwetendheid, maar iedereen met een beetje gezond verstand weet dat je niet achter een paard moet lopen toeteren of als een gek naast door moet razen. Over de Nederlands wetten ga ik me niet uitspreken, maar hier in België is dat zelfs strafbaar.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Ruiter beboet met €1800,- voor gooien van zweep naar auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:40

Ik ben niet negatief, ik ben realistisch. En nee niet iedereen weet dat, dat kan je ook niet verwachten dat iedereen dat weet.

Daarnaast weet je dat als je de weg op gaat dat je automobilisten tegen kan komen die dat dus niet weten, dat moet niet een complete verrassing zijn.

En als derde is het handig als ruiter zijnde om te weten hoe breed je bent en hoeveel ruimte je in beslag neemt op een weg, dan kan je ervoor kiezen om een andere route te nemen en wel die waar je het overige verkeer niet tot last bent.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:43

Ja, je hebt volledig gelijk ;).
Ik zou met plezier je argumenten willen weerleggen maar ik vrees dat dat verloren moeite zal zijn, dus ik ga me geen woorden meer moe maken aan jou.

Onali

Berichten: 18497
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Ruiter beboet met €1800,- voor gooien van zweep naar auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 14:14

Ik heb ook eens uitgehaald naar een automobilist. We reden op een dijk en in de verte kwam een auto veels te hard aanscheuren. Dus ik gebaarde dat hij langzamer moest. Totaal geen reactie, hij reed ook nog bijna een man met hond aan, maar nee hoor hij had haast.
Dus toen hij vlak naast ons reed haalde ik uit met mn zweep, ik sloeg hem op het dak (bestelauto) En toen kon hij ineens wel remmen.
Meneer de driftkikker stapte uit en schold me uit voor alles en nog wat. Inmiddels was de man met hond ook gearriveerd en gaf me groot gelijk. Driftkikker dreigde met de politie, heb gezegd prima, ik verwacht ze op stal :evaw: en ben weggereden.

Ik reed ook alleen maar met zweep om het verkeer van me af te houden en dan nog reden ze tegen mn zweep aan.
Mensen zijn te ongeduldig in het verkeer en ik heb als ruiter echt wel in de gaten dat niet elke automobilist weet hoe en wat kwa paarden. Maar de meeste zijn zo asociaal dat ik niet 1 bestuurder had die in de achterbenen van mn paard zaten maar wel 10. Nou dan ben ik het ook goed zat.

eclair98

Berichten: 11605
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Ruiter beboet met €1800,- voor gooien van zweep naar auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 14:17

Ik wil me wel uitleven voor die €1800.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 14:18

ach ik heb een keer een zijspiegel eraf gegooid met m'n beugel. Had hij maar niet zo dicht langs moeten rijden. Vent schrok zich te pletter en dacht dat hij me had aangereden en had niet door dat hij zich dicht op me reed. Voila weer iemand iets geleerd ;)

Belachelijk hoe mensen reageren in de buurt van paarden...

EJuniorJoost
Berichten: 1640
Geregistreerd: 29-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 15:06

Ik ga altijd midden op de weg stil staan. Die kerel had geluk met haar ik had m zn auto uitgetrokken. Scheeld je ook weer een boete. En ik was in hoger beroep ge gaan.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Ruiter beboet met €1800,- voor gooien van zweep naar auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 15:14

Echt belachelijk hoe de denkwereld en instelling is van sommige mensen. Echt met verbazing zit ik dit:

Citaat:
Ik ga altijd midden op de weg stil staan. Die kerel had geluk met haar ik had m zn auto uitgetrokken. Scheeld je ook weer een boete. En ik was in hoger beroep ge gaan.


te lezen. Echt met verbazing.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Ruiter beboet met €1800,- voor gooien van zweep naar auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 15:18

Pff... 1800 euro voor een zweep?
Als dat paard een zwieperd met z'n benen tegen die auto gegeven had was hij verder van huis.
Even het raam open en overleggen kan toch ook?

_nvds
Berichten: 3289
Geregistreerd: 15-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 15:20

Snadrem schreef:
Was het een stalen longeerzweep met een sloopkogel er aan of zo?

:') :')

_nvds
Berichten: 3289
Geregistreerd: 15-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 15:20

Caira schreef:
ik heb wel eens een spiegel eraf getrapt, heb er geen spijt van, maar moest toen wel even slikken, helemaal als ik nu dat bedrag hoor

Dat voelde zeker wel heel gaaf toen je dat deed haha?

Katyatje

Berichten: 1866
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 15:49

Ceriadwen schreef:
Echt belachelijk hoe de denkwereld en instelling is van sommige mensen. Echt met verbazing zit ik dit:

Citaat:
Ik ga altijd midden op de weg stil staan. Die kerel had geluk met haar ik had m zn auto uitgetrokken. Scheeld je ook weer een boete. En ik was in hoger beroep ge gaan.


te lezen. Echt met verbazing.

Inderdaad. Alsof ruiters koningen op de weg zijn... Wat een instelling.

Elke keer weer dat gezeur over auto's die langs scheuren. Je weet dat het gebeurt en je weet ook dat je de meeste niks zal bijbrengen. Al helemaal niet als je een zweep naar de auto gooit en schade veroorzaakt. Of de automobilist voortaan zijn gedrag zal aanpassen weten we niet. Waar ik echter zeker van ben is dat die persoon tegen heel veel mensen zal vertellen hoe onvriendelijk ruiters zijn door zwepen naar auto's te gooien, in het midden van de straat te gaan staan of met opzet krassen te veroorzaken met een beugel.
Je zou moeten beseffen dat je op dat moment niet alleen je eigen reputatie als ruiter naar beneden haalt, maar ook die van velen anderen (die zich misschien wel weten te gedragen op de weg).

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Ruiter beboet met €1800,- voor gooien van zweep naar auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 15:55

Door dit soort denkwijzen worden ruiters de wielrenners onder de verkeersdeelnemers. Ik ga met Katyatje mee dat dit soort gedrag echt not done is.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 15:58

EJuniorJoost schreef:
Ik ga altijd midden op de weg stil staan. Die kerel had geluk met haar ik had m zn auto uitgetrokken. Scheeld je ook weer een boete. En ik was in hoger beroep ge gaan.


Dan moet je bij mij ook absoluut niet flikken. Ik heb zo hekel aan ruiters die denken dat de hele weg voor hun is. Als ruiter ben jij degene die verstand heeft van paarden en als je je aso op de weg gedraagt krijg je dat vanzelf terug.

Er zijn veel meer automobilisten op de weg maar ik kom meer ruiters tegen die zich niet gedragen dan automobilisten. Dus ja over het algemeen zijn ruiters echt geen lieverdjes in het verkeer.
Je weet als ruiter dat niet iedere automobilist verstand heeft van paarden gebruik dan ook die van jezelf.

LesleyxLinn
Berichten: 1102
Geregistreerd: 14-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 16:19

Ik kan me de reactie van de bestuurder ook wel voorstellen. Er staat dat de auto op 2 meter van de achterbenen van beide paarden reed. Als je op een weg rijd ga je toch netjes achter elkaar lopen.. Daarnaast de auto blijven achtervolgen is ook niet erg netjes en de bestuurder kan er nog steeds niet langs.. Zelf schreeuw ik een keer dat ze niet moeten toeteren bij paarden en ga aan de kant en kan diegene doorrijden en dan is er niks aan de hand..

Door dit soort gedrag gaan bestuurders zich steeds minder van ruiters aan trekken..

Daarnaast, kent niemand hier het topic van dat meisje dat haar zweep tegen de voordeur aangooide en de zweep door de ruit ging. Het kan dus nog best hard aan komen, maar 1800,- is wel erg veel :n

Kan mij de reactie van ruiter ook wel voorstellen, toeteren, grote bek geven en dan er langs scheuren, auto, paard en ruiter hadden (veel meer ) schade kunnen hebben.