Twee Belgische paardenmannen voor rechter voor dopinggebruik

Moderators: Dani, Polly, khirshanta, Shanna, Leo, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sammie

Twee Belgische paardenmannen voor rechter voor dopinggebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-13 12:37 Tip de Nieuwsredactie

www.nieuwsblad.be / www.bokt.nl

Twee bekende namen uit de West-Vlaamse paardenwereld moesten zich gisteren in de rechtbank van Ieper verantwoorden voor het bezit van doping en toedienen van hormonale producten aan paarden.

Marcel T. (86) uit Zonnebeke en Luc J. (45) uit Oostende vroegen allebei de vrijspraak. ‘Marcel T. verhuurt de paarden al jarenlang. Daaronder ook de gerenomeerde hengst Beaujolais die in 2011 de grote steeple chase van Waregem Koerse won en verschillende andere podiumplaatsen op zijn palmares mocht schrijven. Bij een controle werd zogezegd doping gevonden’, pleitte zijn advocaat Sylvain Colaert.

‘De producten die in zijn stallen werden gevonden, zijn medicijnen voor kleine huisdieren. Die waren bedoeld voor de verzorging van zijn hond met kanker. We gaan voor de vrijspraak. Mijn cliënt mag al vijftig jaar met opgeheven hoofd rondlopen in het paardenwereldje.’

Ook Luc J. wast zijn handen in onschuld. ‘Als er al een product moest worden toegediend, was dat steeds met een voorschrift van de veearts.’ Maar Luc J. ging nog verder. Dat Beaujolais al meermaals betrapt werd op doping, is waarschijnlijk het gevolg van jaloezie. ‘Ik ben helemaal niet in de stal geweest en vermoedt dat er kwaad opzet in het spel was, wellicht uit jaloersheid. Bewijzen kan ik echter niet.’

Uitspraak op 13 januari.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie