Kirsten Rikkert wint voor eigen publiek in Indoor Twente

Moderators: Berdien, Hanmar, Murthul, Warboel, Amaryllis, Dani, Leo, Muurp

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gem

Kirsten Rikkert wint voor eigen publiek in Indoor Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-13 22:26 Tip de Nieuwsredactie

https://www.knhs.nl

In een barrage met maar liefst 15 starters was de hoofdprijs in de Grote Prijs van Twente voor de laatste starter in het veld. Kirsten Rikkert, die een thuiswedstrijd reed, was met Sorrento op de eindstreep een tiende van een seconde sneller dan de winnaar van vorig jaar, Willem Greve, die dit jaar de schimmel Avion had gezadeld. De derde plaats werd gedeeld door Peter Olthof met Agossi en Leopold van Asten met VDL Groep Zidane. Daarmee leverde het landsdeel Twente 75% van het erepodium.

Voor Kirsten Rikkert was het met de inmiddels 14-jarige Sorento een zoete overwinning. "Afgelopen zomer kreeg Sorrento koliek en was een operatie noodzakelijk. Na de operatie hebben wij hem alle gelegenheid gegeven om te herstellen en een paar maanden zijn we heel rustig aan begonnen met trainen. Deze overwinning toont ook de innerlijke kracht aan van dit paard", aldus de twintigjarige amazone.

Voor zij van start ging had haar trainer Robert Vos haar kansen toebedacht om de tijd van Willem Greve te verbeteren. "Rijd gewoon je rondje, ga niet jakkeren en rijd de wendingen scherp, dan kom je heel dicht in de buurt van Greve", vertrouwde Vos zijn pupil toe.
"Ik heb die woorden goed in mijn oren geknoopt en weet van Sorrento dat, hoe harder ik wil gaan rijden, hoe meer ik moet corrigeren en dat kost tijd. Het klinkt misschien gek, maar als ik met Sorrento rustig aan doe gaan we het snelst. Daarbij moeten we dan natuurlijk nog wel alle palen laten liggen. Dat ik aan het einde de tijd van Willem met een tiende heb weten te verbeteren is helemaal top, temeer omdat dit onze eerste overwinning is in een internationale Grote Prijs".

Willem Greve, die als tweede combinatie in de barrage van start ging, heeft de schimmel Avion net twee maanden onder het zadel. "We hebben even aan elkaar moeten wennen, maar in Maastricht vorige week merkte ik dat we op de goede weg waren. Op zaterdagavond bleven we in een zware proef foutloos en kregen toen in de barrage een balkje. Nu heb ik snel gereden zonder iets te willen forceren en in de wetenschap dat de nodige snelle combinaties na mij kwamen. Daardoor was ik toch verrast nog tweede te zijn geworden", aldus Greve.
Greve hoopt de beschikking te houden over Avion, omdat dit paard dan zijn toppaard Carambole uit de wind kan houden, evenals Ukato die op de weg terug is naar de wedstrijdring.

Bekijk hier een filmpje met Kirsten Rikkert

Bekijk hier de uitslag

Uitslag Grote Prijs CSI2* (1.45m):
•1) Kisten Rikkert - Sorrento (Kingston x Faram) - 0 / 0 - 33.05
•2) Willem Greve - Avion (Cornet Obolensky x Pilot) - 0 / 0 - 33.42
•3) Leopold van Asten - VDL Groep Zidane (Heartbreaker x Calando I) - 0 / 0 - 33.42
•3) Peter Olthof - Agossi (Heartbreaker x Zapadeado) - 0 / 0 - 33.42
•5) Albert Zoer - Abra Kadabra (Vancouver x Calvados) - 0 / 0 - 33.73

Ketaki

Re: Kirsten Rikkert wint voor eigen publiek in Indoor Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 00:22

de nederlanders waren idd goed op dreef daar.
( aan de lijst te zien)

Hamont

Re: Kirsten Rikkert wint voor eigen publiek in Indoor Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:35

Wie de naam Agossi heeft verzonnen dacht zeker dat er een snoezig shetlandertje werd geboren. 'Ah, gossie!'

Op zoek naar een nieuw scheerapparaat voor je paard? Kijk dan hier: ~http://scheermachines.com~

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie