PAPPAS AMADEUS HORSE vliegende verkleedpartij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 11:36

NatasjavE jou mening mijn mening, met gewone dressuur doe je veel minder kwaad dan die onrealistische hoogte's springen. En er op getraind... je moet daar geen paard willen op trainen dan is het je enkel om de roem te doen en niet om de gezondheid van je dieren.

Ik ga hier verder ook niet op in en beantwoord geen pb's... het is mijn mening en je kan er niks aan veranderen, over deze mening ben ik vastbesloten.

Artocreas

Berichten: 1710
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 11:47

NatasjavE schreef:
hetlevenwint schreef:
Dan verwonderd zijn als ze artrose etc krijgen. Die pezen en gewrichten moeten enorme klappen opvangen als ze vanaf zo een hoogte komen. Vind hier niks grappigs aan enkel weer een voorbeeld van hoe dieren misbruikt worden door de mens... :n .

Deze verkleed actie in dressuur had veel leuker geweest en gezonder voor deze dieren. Je kan dan zeggen van ze zijn er op gefokt. Dat is dikke zever zelfs een springpaard is het slecht er mee te springen...(op dit niveau, een sprong af en toe kan ik inkomen maar dit bah. )



Van dressuur, endourance, barrelracing,reining, eventing, mennen, en alle andere paardensportdiciplines krijgen ze ook peesproblemen en artrose.

Nogmaals. Deze paarden worden niet effentjes van stal getrokken om dat er een paar centen te verdelen zijn.

Dit zijn paarden die een gerichte training krijgen en vervolgens helemaal niet zo vaak een wedstrijd hebben.


Dat is correct. Maar ik zie niet in waarom dit evenement daardoor minder naar is voor de paarden.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 11:47

hetlevenwint schreef:
NatasjavE jou mening mijn mening, met gewone dressuur doe je veel minder kwaad dan die onrealistische hoogte's springen. En er op getraind... je moet daar geen paard willen op trainen dan is het je enkel om de roem te doen en niet om de gezondheid van je dieren.

Ik ga hier verder ook niet op in en beantwoord geen pb's... het is mijn mening en je kan er niks aan veranderen, over deze mening ben ik vastbesloten.



Dat laatste is een beetje flauw he?. Ik ga er niet op in verander niks aan mijn mening. Is prima hoor maar zet het er gewoon niet bij. Een pb ga ik je er zeker niet over sturen. Kom op zeg. Hoe belangrijk denk jij dat ik het vind of jij wel of niet je mening hierop herzient?

Er op trainen, voor diegene die het wel willen lezen, bestaat niet uit het paard iedere week een keer over een muur van 2 meter te jagen. Zoals gezegt daar zijn deze paarden snel klaar mee.

Het bestaat eerder uit stappen op het harde en kleine sprongetjes maken om ze sterker te maken. In uitjes springen.

Dressuur is iedere dag een uur dezelfde oefeningen doen. Zeker op de verkeerde manier. (te veel op de voorhand laten sjokken) ontstaat daar veel meer slijtage.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Re: PAPPAS AMADEUS HORSE vliegende verkleedpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:04

Deze paarden maken maar af en toe zulke sprongen, ze worden niet getraind op hoogte maar inderdaad op oa. het verhogen van de hardheid, elasticiteit en kracht, zoals een ander springpaard ook getraind wordt.

Van ophitsen is ook geen sprake. Deze paarden doen dit uit vertrouwen in de ruiter en de wetenschap het te kunnen, zoals al eerder aangegeven. Wanneer een paard dit op een moment lichamelijk niet kan of durft, dan springt hij niet. Ook dat zie je wel eens gebeuren in een puissance. Het is onmogelijk een paard thuis op een ruwe manier te prepareren, zodat ze dit op concours dan maar even doen. De meeste paarden springen deze hoogte pas voor het eerst in dit soort rubrieken, de meeste paarden hebben nou eenmaal niet het hindernismateriaal dat zo hoog reikt.

Van af en toe deze rubrieken rijden met een goed getraind gezond paard komen geen blessures. Blessures komen vaker door langdurige overbelasting, dat komt in alle takken van de sport voor. Volgens mijn sport dierenarts die vele internationale- en olympische paarden uit alle takken begeleid, komen peesblessuren zelfs het vaakst voor in de (hogere) dressuursport.

LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 14:46

Ik heb het ook zitten kijken die clown hoe die reed geweldig

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8316
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:40

pff, bokt reacties hier :n

die ruiters kennen hun paard toch het beste? hoe kan jij nou zeggen dat die paarden het niet kunnen??
op normale springwedstrijden waar ze zo'n 'uitspringwedstrijd' doen gaan ze toch ook steeds hoger?

lijkt mij een superleuk evenement, ik zou er graag heen gaan!

banditlove
Berichten: 476
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:43

Waarom altijd discussie? Ben je het niet eens of vind je het niet leuk schrijf dan niks waarom altijd discussies , reageer dan alleen als je het wel leuk vind of iets positiefs hebt ,


Het heeft toch geen zin

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 18:23

Ben het ook eens met schoentje. Ik denk zelfs dat menig recreatiepaard niet zo'n geweldig leven heeft als deze paarden die ook nog eens dikwijls een hele hoge leeftijd halen in een goede gezondheid.

Mensen zijn er ook niet op gebouwd om sommige sporten te beoefenen maar met een goede training kan er heel veel. Zo ook bij paarden.

En of ze nu van 1.60m. landen of 2.20m., zoveel zwaarder is die belasting niet.

banditlove
Berichten: 476
Geregistreerd: 13-05-09

Re: PAPPAS AMADEUS HORSE vliegende verkleedpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 18:38

Ja gezellig blijven mensen!:)

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 19:02

Machtige sprongen zeg! :wow: Die kostuums van vorig jaar zijn werkelijk geniaal overigens. :')

Voor de tere zieltjes; ik denk dat zelden eens zo'n gigantische sprong maken op lange termijn veel minder slecht is dan met te grote regelmatigheid door een matige ruiter in een slechte houding tot scheefheid en erger gereden te worden.
Springpaarden op hoog niveau springen zeer zelden en puissance hoogte nog minder, anders springen ze niet meer. Het is zeker geen kwestie van ophitsen en naar de sprong jagen, dan vreet je namelijk blokken als ruiter.

CalvinenGino

Berichten: 3482
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Berg aan de Maas, Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:27

banditlove schreef:
Waarom altijd discussie? Ben je het niet eens of vind je het niet leuk schrijf dan niks waarom altijd discussies , reageer dan alleen als je het wel leuk vind of iets positiefs hebt ,


Het heeft toch geen zin


Eens!!!

Mr ach dat zijn toch altijd dezelfde mensen.
Die hadden 100 jaar geleden eens moeten leven toen moesten die paarden veel harder werken!

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:34

hetlevenwint schreef:
Dan verwonderd zijn als ze artrose etc krijgen. Die pezen en gewrichten moeten enorme klappen opvangen als ze vanaf zo een hoogte komen. Vind hier niks grappigs aan enkel weer een voorbeeld van hoe dieren misbruikt worden door de mens... :n .

Deze verkleed actie in dressuur had veel leuker geweest en gezonder voor deze dieren. Je kan dan zeggen van ze zijn er op gefokt. Dat is dikke zever zelfs een springpaard is het slecht er mee te springen...(op dit niveau, een sprong af en toe kan ik inkomen maar dit bah. )


Ik denk dat je hier toch de plank misslaat, goede ruiters stellen de gezondheid van hun paarden echt niet in de waagschaal, je puissancepaarden, derbypaarden, springpaarden enzenz. In tegenstelling tot de meiden die rustig op hun pony's de hele middag springen, 30, 40 misschien wel 50 keer over de hindernis want het is zo leuk, dat is dus wel schadelijk. Het was vroeger al bekend dat een paard in zijn leven een bepaalt aantal keer kan springen voor er problemen op kunnen treden(uitzonderingen zijn er altijd) en juist de toppaarden zijn goed getraind en worden maar zeer sporadisch ingezet, het management van deze dieren is vele malen beter dan van de huis tuin en keuken ruiters.

Brilletje
Berichten: 609
Geregistreerd: 17-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:00

Gaaf! Weet iemand waar zo iets in nederland is te zien? Six barr springen bij jumping is ook gaaf om te zien, maar zoiets als beschreven in dit topic heb ik nog nooit gezien, lijkt me heel leuk omheen te gaan

Brilletje
Berichten: 609
Geregistreerd: 17-08-09

Re: PAPPAS AMADEUS HORSE vliegende verkleedpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:33

Joehoe, weet echt niemand waar zo'n show te bekijken is in Nederland?

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:03

Volgens mij nergens. Heb het tenminste nog nooit gezien.

Leuk idee voor JIM volgend jaar? :D