Paard overleeft vallende boom op stal [video]

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:17

Elisa2 schreef:
Appaloosa9 schreef:
Jeetje wat erg, heb het net gelezen ook dat het een zoon van Salinero van Anky van Grunsven was !!
Gelukkig heeft het paard geen erge dingen opgelopen,


Dat is vreemd..aangezien Salinero een ruin is...zal wel een halfbroertje zijn. :D

Maar een engeltje op zn schouder heeft ie gehad..


En zoals gewoonlijk kan ik het weer is niet terug vinden :D.
Maar ik heb dus nu wel zien staan dat hij een afstamming heeft van Salinero.
Hahaha ja wist wel dat Salinero een ruin was maar misschien nog toen hij wel hengst was. Ik heb geen idee.

daphneM

Berichten: 3647
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Ane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:30

Jannepauli schreef:
Die heeft zeker geluk gehad .. maar vind de uitspraak "die blijft altijd bij ons" wel wat merkwaardig..?
Dat zou toch niet afhankelijk moeten zijn van vallende bomen?


Haha zo dacht ik ook!!.. :')

Gelukkig is hij er nog.

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Re: Paard overleeft vallende boom op stal [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:37

hij heeft idd geluk gehad!

nnicolex

Berichten: 1234
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Paard overleeft vallende boom op stal [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:05

Zo die nieuwe foto's zien er heftig uit, paard heeft zeker geluk gehad wauw!!

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Paard overleeft vallende boom op stal [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:19

Ik vind het meer een wonder dat hij niks van die bliksem inslag heeft opgelopen. Die is vast niet echt in die boom geslagen want dat zou hij niet overleefd hebben. Ik heb wel eens gezien dat de bliksem insloeg op een boom waar koeien onder stonden, nou die lagen echt 10 meter van de boom nog dood. En idd de stal lijkt me niet echt een stal. Wat binnenboxen met golfplaatjes erop

Brainless

Berichten: 29744
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:30

Foss schreef:
Jeetje arm paard, dit is een paar honderd meter bij mij vandaan.
Volgens mij was de stal niet zo stevig zo te zien normaal moet een bom toch wel op het ijzer blijven hangen als de constructie stevig genoeg is.

En ja de uitspraak deze gaat nooit meer weg is altijd gevaarlijk.

Zelfs auto's worden plat door omvallende bomen..
Afbeelding

LesleyxLinn
Berichten: 1102
Geregistreerd: 14-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:32

pillow schreef:
Ik vind het meer een wonder dat hij niks van die bliksem inslag heeft opgelopen. Die is vast niet echt in die boom geslagen want dat zou hij niet overleefd hebben. Ik heb wel eens gezien dat de bliksem insloeg op een boom waar koeien onder stonden, nou die lagen echt 10 meter van de boom nog dood. En idd de stal lijkt me niet echt een stal. Wat binnenboxen met golfplaatjes erop


Er zijn al best vaak blikseminslagen geweest op personen en die hebben dat ook overleeft, dus het hang maar net van de klap af.

Paard heeft inderdaad een engeltje op zijn 'schoft' :)

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:34

zo dat is heftig!! En dat paard staat gewoon heel rustig in die stal die helemaal verwrongen is door die boom.
Ongelovelijk!!!
Super fijn voor paard en eigenaar dat het paard er met lichte verwondingen vanaf is gekomen!

maria1991

Berichten: 1127
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:45

pfoe mooi verhaal weer zeg. Door het oog van de naald....

maar wat een vreselijke stallen zeg, gewoon binnenboxen met golfplaatjes eroverheen :brr:

Lonan
Berichten: 1960
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: plaggehut

Re: Paard overleeft vallende boom op stal [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:50

Jeetje wat angstig, een engel op zijn schouder had hij zeker en wat een geluk dat hij zo kalm bleef.

Vind de uitspraken een beetje vreemd over de stal, beetje jammer weer ...

Christiene
Berichten: 7729
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 00:02

Foss schreef:
Jeetje arm paard, dit is een paar honderd meter bij mij vandaan.
Volgens mij was de stal niet zo stevig zo te zien normaal moet een bom toch wel op het ijzer blijven hangen als de constructie stevig genoeg is.

En ja de uitspraak deze gaat nooit meer weg is altijd gevaarlijk.

ik heb stallen gezien waar paarden zelf een tralie(s) krom trappen..

die boom komt ook nog met een snelheid aanvallen daar buigt ijzer altijd wel een stuk van.

Gini
Berichten: 17927
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 08:19

Waarom vinden mensen de stal gevaarlijk? Juist het stalen frame waar de kunststof platen in geklikt worden maakt deze stal veiliger en steviger dan de gemiddelde schuilstal.
En wat is een buitenstal nu eigenlijk meer dan vier wanden en een golfplaten dak? Ik snap echt niet wat jullie zo gevaarlijk vinden aan deze stal. Dat die er nu niet meer echt mooi uitziet en wat verhakkeld en gebogen is, tja, ik weet niet of je het gemist heb, maar er is een boom opgevallen. :+ En het paard heeft het overleefd, waarschijnlijk dankzij de stevige stalen constructie van de stal. Bij een houten stalletje of zo een zelf ineengeknutseld hokje, was het nieuws waarschijnlijk niet zo positief geweest.

Klaas15

Berichten: 331
Geregistreerd: 15-10-10
Woonplaats: home sweet home

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 09:01

Dat paard heeft echt een hele grote engel O:) op zijn schouders gehad.
Brr ik kreeg het koud van de 1ste foto en dacht o mijn god hij mag blij zijn dat hij dat overleeft heeft.
Voor de eigenaar (en) veel sterkte en hopelijk staat er binnenkort weer een stal voor jullie . _/-\o_

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: Paard overleeft vallende boom op stal [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:19

Jemig die moeten zich doodgeschrokken zijn en dan nog mazzel dat ze in de buurt van stal waren. Hier hebben we op stal ook een megaboom die omgewaaid is. Godzijdank alleen op een trailer terecht gekomen en niet 2 meter rechts en bovenop de stal. Die is op zich wel stevig maar toch.....

SaSalover

Berichten: 1667
Geregistreerd: 05-01-11

Re: Paard overleeft vallende boom op stal [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:44

Dat zijn onze buren! hahaha, ken de vrouw ook heel goed. Jeutjee ben echt heel erg geschrokken! Zelf heeft ze nog op dr facebook geschreven: 'Wij willen graag iedereen bedanken die zich enorm heeft ingezet vanavond met het in veiligheid brengen van de paarden. Wonder boven wonder is Bo er met wat schrammen en de schrik vanaf gekomen.'

Super veel geluk gehad iedereen, vind het echt heftig! & paard is inderdaad half-broertje van Salinero.

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:00

Jannepauli schreef:
Die heeft zeker geluk gehad .. maar vind de uitspraak "die blijft altijd bij ons" wel wat merkwaardig..?
Dat zou toch niet afhankelijk moeten zijn van vallende bomen?


Vind ik ook hoor, hangt het nou van de vallende boom af dat het dier voor altijd mag blijven?



Ik heb het gezien op het journaal, wat een geluk had dat paard zeg.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paard overleeft vallende boom op stal [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:16

Jeutje er is weer een zinnetje gevonden waar bokt kritiek op kan hebben. gefeliciteerd!

Zo zie je maar hoe belangrijk een goede stalconstructie kan zijn. Ik wens het paard en de eigenaar veel sterkte toe en hopen dat het bij die oppervlakkige wondjes is gebleven

Kendra

Berichten: 8737
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Paard overleeft vallende boom op stal [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:33

Pff...het moet je maar overkomen! Wat een geluk hebben ze gehad, en wat een ontzettend braaf paard!

Kendra

Berichten: 8737
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:36

pillow schreef:
En idd de stal lijkt me niet echt een stal. Wat binnenboxen met golfplaatjes erop

Misschien is dat ook wel de redding geweest. Een steviger dakconstructie heeft meer balken - die hadden bovenop het paard kunnen zakken/vallen. Je weet toch nooit of je het goed doet...in dit soort situaties spelen (on)geluk en toeval een veel grotere rol.

HuyanaJoy

Berichten: 58
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 14:03

jeeeeh ;( arm paard
die moet geschrokken zijn
wat super dat hij het heeft overleefd *\o/*

Hanssen

Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 14:56

Bo heeft echt geluk gehad! Engeltje -O-

Liefssjulia1
Berichten: 46
Geregistreerd: 07-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:20

ik vind het belachelijk dat dit kan, dieren zijn net mensen ze moeten een goed onderkomen hebben. ik wil niet zeggen dat de eigenaresse niet van het paardje houdt of niet goed voor hem zorgt maar je moet realistisch blijven je moet alleen een paard nemen als je hem ook goed kan onderhouden en hij zelf een goed onderkomen heeft.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:59

Tijd voor een slotje, topic gaat weer een kant op die de wal niet raakt. Paard is gezond en wel ontsnapt aan een omgevallen boom op de stal. Over het onderkomen hoeft niet gediscuzeurt te worden omdat niemand de situatie ter plaatse kent en geen zicht heeft op de kwaliteit van de stalling in de oorspronkelijke situatie.

Liefssjulia1
Berichten: 46
Geregistreerd: 07-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 14:13

Vippie schreef:
Tijd voor een slotje, topic gaat weer een kant op die de wal niet raakt. Paard is gezond en wel ontsnapt aan een omgevallen boom op de stal. Over het onderkomen hoeft niet gediscuzeurt te worden omdat niemand de situatie ter plaatse kent en geen zicht heeft op de kwaliteit van de stalling in de oorspronkelijke situatie.


als je hier niet mag zeggen wat je ervan vindt of je mening geven kan je heel bokt net zo goed weghalen, hier wordt namelijk voortdurend gevraagd om andermans mening

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:15

Liefssjulia1 schreef:
Vippie schreef:
Tijd voor een slotje, topic gaat weer een kant op die de wal niet raakt. Paard is gezond en wel ontsnapt aan een omgevallen boom op de stal. Over het onderkomen hoeft niet gediscuzeurt te worden omdat niemand de situatie ter plaatse kent en geen zicht heeft op de kwaliteit van de stalling in de oorspronkelijke situatie.


als je hier niet mag zeggen wat je ervan vindt of je mening geven kan je heel bokt net zo goed weghalen, hier wordt namelijk voortdurend gevraagd om andermans mening


Ik vind jouw opmerking te ver gaan, jij kent de eigenaresse niet en oordeelt hier wel over haar financiƫle middelen om een paard te onderhouden. Je kent de situatie niet van voor het omvallen van de boom (evenals vele andere mensen die hier reageren) dus hier kun je ook niet over oordelen.
En ik zie de eigenaresse van het paard of TS niet vragen naar jouw mening over haar manier van paarden houden, toch?

Wees gewoon blij dat het paard het overleefd heeft.