Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:12

Ik vond dit jaar de timing van de PAVO-cup echt helemaal verkeerd. De jonge dieren waren net terug uit Verden en moesten daarna meerdere dagen in Ermelo vol aan de bak. Daar zou echt nog eens goed naar gekeken moeten worden.

Deertje
Berichten: 981
Geregistreerd: 12-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:13

jeetje, wat een ophef

Madeleine gaat hem starten als ze er beide klaar voor zijn, punt...

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:16

karijn schreef:
Topsport gaat gepaard met een hoger risico op het krijgen van blessures dus ja dat Charmeur dus te kampen heeft gehad met blessures vind ik niet zo vreemd hoor. Hij is er blijkbaar ook weer van hersteld.
Hij is nu 6 jaar, wordt klaargestoomd voor de PSG maar waar staat dat hij dan ook daadwerkelijk binnen afzienbare tijd, lees januari bijvoorbeeld, gestart zal worden in de wedstrijdring? Misschien gaat daar nog minstens een jaar overheen? Training zal uitwijzen hoe hij het allemaal zal gaan oppakken. Madeleine vind ik een zeer kundige amazone, die zal echt wel weten wanneer hij er klaar voor is.

Emmelie is ook een zeer kundige amazone als het gaat om het opleiden en uitbrengen van jonge paarden in de ring. Ondanks alle showbombarie en toeters en bellen, stuurt ze ze toch mooi rond. Dat het een keer niet wil, logisch.

Zo vaak worden deze jonge veelbelovende hengsten ook niet uitgebracht. De hengstencompetitie is redelijk verdeeld over de winter heen. Ik denk dat deze jonge hengsten veel minder kilometers in de benen hebben dan de meeste jonge wedstrijdpaarden die in de regionale kringen worden uitgebracht. Ja, de omgeving waarin ze lopen is druk, gekleurd met veel poespas maar daar vallen ze wel op. De fokkerij is inderdaad commercie, als je een beetje kaas hebt gegeten van marketing, weet je waar je moet zijn om op te vallen...


Karijn je hebt een punt wat je echter vergeet is hoe deze paarden al op 2 jarige leeftijd worden klaar gestoomd.
Geloof me hoe deze getraind worden aan de longe, zo wil je je eigen paard echt niet hebben.
Het gros van de paarden is iid op jonge leeftijd stuk van alle dekhengsten is maar een kleine groep wat jong en zonder dramatische blessures groot wordt en oud.

Ik wist dat Madeleine hem ging rijden en ik wens haar heel veel succes, Em heeft het zwaar gehad met hem want hij is nou eenmaal niet de makkelijkste.

galgo

Berichten: 463
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:22

Monnie_ schreef:
galgo schreef:
En daar moet toch gewoon een discussie over worden gevoerd, zonder dat we elkaar gelijk afmaken ?


Tuurlijk, daarom reageer ik erop als Lennie iemand afmaakt. ;)


Is je goed recht, alleen zo jammer dat je mij daar zo in meeneemt. Ik ben het wel in grote lijnen eens met haar, ze brengt het misschien een beetje cru en eenzijdig.

galgo

Berichten: 463
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:24

sympie schreef:
jeetje, wat een ophef

Madeleine gaat hem starten als ze er beide klaar voor zijn, punt...



Daarom is het ook een discussieforum :o

Deertje
Berichten: 981
Geregistreerd: 12-01-07

Re: Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:42

ja, en onder het motto: " we weten het allemaal weer veel beter" :D

galgo

Berichten: 463
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:48

sympie schreef:
ja, en onder het motto: " we weten het allemaal weer veel beter" :D


Beter is een groot woord. Maar je kunt wel een mening hebben en die delen als het netjes gaat en onderbouwd wordt...... toch ?

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:56

Tita, ik kan daar niet over oordelen, ik bedoel het niveau van de training van de jonge hengsten. Geen ervaring mee. Ja, er zullen er altijd wel een paar via de achterdeur verdwijnen. Ofwel omdat ze toch te veel last hebben van de hormonen, ofwel omdat het sperma niet voldoende is, of omdat er simpelweg geen vraag is naar die hengst, of omdat hij de belofte niet kan waarmaken of vanwege een blessure. Maar om ze gelijk te bestempelen als kapot gereden, dat zal wel meevallen. En veel? Goedkeuring voor de dekdienst is gebaseerd op een trainingstraject die hengsten hebben afgelegd maar dat is dus een eindig traject. Daarna begint het. Een beetje hetzelfde als met autorijden. Tijdens de lessen gaat het goed, het afrijden ook maar daarna moet het echt gaan gebeuren en dan vallen er ook weer een paar af om een x aantal redenen.

smiley91
Berichten: 97
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:20

Als ik ES gisteren in de huidige hengstencompetitie de jonge hengsten zie rijden (kort in de nek zodanig dat je je afvraagt of de luchtpijp nog open is) dan kan ik mij voorstellen dat hij niet blessure vrij was en is het niet verbazend dat hij last had van zijn rug. Dus niet verkeerd dat hij nu in 'andere handen' komt en hopelijk wordt hij nu zodanig opgebouwd dat hij een poosje mee gaat en zijn potentie werkelijkheid maakt

Deertje
Berichten: 981
Geregistreerd: 12-01-07

Re: Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:29

smiley, wie zegt dat hij last had van zijn rug??

smiley91
Berichten: 97
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:44


janouk
Blogger

Berichten: 17873
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:46

Gelukkig hoeft de eigenaar niet eerst toestemming op bokt te vragen voor een amazone wissel :7

Timo

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:55

galgo schreef:
Goede zaak naar mening............... maar een jaar ouder wel PSG, wel stukje mis ik nu ?


Hij wordt klaar gemaakt voor de PSG, wie weet wanneer hij pas uitgebracht wordt.. En daarbij, het is bijna januari. Dan is Charmeur 7 jaar en mag hij gewoon in de PSG lopen..
Ik denk echt wel dat als het te zwaar is voor wat een paard aan kan, dat de ruiter daar rekening mee houdt!
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar Chagall D&R, die heeft even een dipje gehad en was uit de running. Hij heeft gewoon zijn tijd gekregen en dat ik een jaar zonder wedstrijden en/of shows geweest! ;)

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Re: Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:24

Er staat nergens dat madeleine hem volgend jaar al gaat starten er staat alleen dat ze hem gaat klaar maken.

Degene die hier commentaar hebben over hoe emmelie gister haar paarden voorstelde wil ik graag het zelf voor zien doen.

Charmeur zal zeker de tijd krijgen. Ze hebben alleen maar hun zelf ermee wanneer ze te snel gaan met zon goed paard

Klaas15

Berichten: 331
Geregistreerd: 15-10-10
Woonplaats: home sweet home

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:45

Waarom maken mensen zich hier zo druk over ?
Een ruiter ruil is heel normaal en al zeker bij de goedgekeurde hengsten.
Daarbij als de ene niet de klik heeft met deze hengst en de andere wel, waarom dan geen wissel,zoals nu gebeurt is.
Hopelijk komt alles weer op zijn pootjes terecht en loopt deze hengst straks super.

DePaardenman
Berichten: 285
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:58


knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:41

Ik denk niet dat het aan Emelie ligt, maar aan de vele verwachtingen van buiten af, dat sommige dingen zo zijn gelopen, zoals ze gelopen zijn! :j

Kijk naar bijvoorbeeld power en paint. Weliswaar een pony, maar deze moest en zou ook perse presteren en had een enorme prestatiedruk op zich. Met als gevolg dat ze veel te lang door zijn gegaan met hem (onder ander volgespoten, om maar door te gaan terwijl hij van binnen al kapot was).. hij kan alleen nog maar dekken, als die kapotte beentjes van hem nog willen natuurlijk :n.

Juist doordat ze nu een soort van stop maken en Charmeur de kans geven om in alle rust verder te trainen, denk ik dat ze er erg goed aan doen. Bovendien spelen er nog veel meer factoren mee en hoeft het niet perse aan de ruiter te liggen. Wij hebben ook een super braaf paard gehad, die wegens vast liggen in stal ging steigeren. Soms ligt het net aan de momentopname en is Verder misschien net het verkeerde moment geweest! Vul maar in, wij als gewone amateur ruiters zullen daar niet gauw achter komen.

Daarom begeef ik mij ook liever niet in de hoge rijderij, ookal zou ik een topruiter zijn met veel talent zoals Emelie of Madeleine.
De druk die er bij komt kijken om te moeten presteren is echt het keerpunt van de hoge paardensport! Dat is dus meer de druk van buitenaf die verwacht word van deze ruiters en paarden. Kijk naar Mattias en Totilas, beiden erg veel talent! Maar ze moesten aan dat standaard beeld voldoen, wat wij van hun verwachten.

Wat dat betreft kan je het ook nooit goed doen.
Als je paard rustig word getraind is hij kapot en doe je teveel dan word hij overvraagd! Overal word vooral de laatste jaren wat achter gezocht en dat is erg zonde voor de gezonde paardensport.

Feria

Berichten: 3367
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:35

knetterhard ik vind het voorbeeld van P&P niet echt passend. Ik heb P&P zelf enkele maanden mogen verzorgen (heerlijk dier is het <3 ) en die werd echt niet stuk gereden hoor! Hoe het bij de Fokkers gegaan is weet ik niet, maar ik heb hen wel mogen kennen en ik weet dat ze echt heel erg begaan zijn met hun paarden en ik kan me niet voorstellen dat ze hem expres stuk gereden hebben. Wat er wel gebeurt is weet ik niet, maar ik speculeer er ook niet over.
Verder ben ik het helemaal eens met je, de druk op ruiter en paard is immens. Ze moeten ook gewoon zo veel commentaar slikken van amateurs |o
Ikzelf zou mijn jong paard nooit in die jongepaarden competities inschrijven, ik ben meer van het " alles op zijn tijd" principe, maar ja ik ben natuurlijk ook geen topruiter en mijn paarden moeten geen geld in het laatje brengen

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 22:08

magootie schreef:
Ik ken Charmeur al van jong af aan aangezien hij van mijn baas is! Hij heeft een karakter van goud, zo eerlijk en meewerkend!!
Ik wist al een tijd dat Madeleine hem reed en dat gaat erg goed volgens mijn baas! Na Verden heeft hij even rust gehad en daarna is Madeleine hem gaan rijden, het klikt erg goed tot nu toe! ;)


DePaardenman schreef:
Citaat:
Charmeur is door de eigenaar namelijk afgemeld omdat hij een trainingsachterstand heeft opgelopen veroorzaakt door zijn dominante, wat brutale hengstengedrag.


http://horses.nl/sport/dressuur-sport/d ... r-uitstel/


Komt niet helemaal overeen dit. Maar ik denk dat Madeleine er niet op zou stappen als ze het niet zou vertrouwen, dus we zien ze vanzelf wel een keer in het openbaar verschijnen.