Droomafscheid jeugdperiode Stefanie van den Brink

Moderators: Polly, Dani, khirshanta, Leo, Shanna, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ThePast03

Droomafscheid jeugdperiode Stefanie van den Brink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 20:46 Tip de Nieuwsredactie

Persbericht

Het internationaal concours Indoor Twente is voor Stefanie van den Brink uitgemond in een onvergetelijk afscheid van haar young riders periode. Een paar uur nadat zij samen met Kim Bekhuis en Sophie Koppelman in de spotlights werd gezet omdat deze amazones vanwege hun leeftijd definitief de overstap moeten maken naar de senioren, won ze op zaterdagavond de Grote Prijs voor Young Riders.

De Huiskes-Kokkeler Autogroep Grote Prijs op 1.45m niveau bleek een te pittige opgave te zijn voor velen, want slechts vier ruiters kwamen terug voor de barrage. “Wat ik niet verwachtte. Ik had startnummer negen van de 28 en was al de vierde nuller, maar daar bleef het bij”, vertelt ze. Terwijl haar concurrentie in de barrage in de fout gingen, kon ze de achtjarige Ace (v. Berlin) in een safe rit nog eens foutloos rond sturen om vol verwarring te finishen. Het scoreboard liet vier strafpunten zien en even dacht ze dat het tijdfouten waren. “Ik was er zo flauw van. Ze zeiden voordat ik aan de barrage begon: ‘Gewoon lekker rond rijden, dan win je altijd’. En nu zou ik tijdfouten hebben. Ik kon wel door de grond zakken, maar achteraf bleek ik toch binnen de tijd te zijn en klopte het scoreboard niet”, lacht ze.
De amazone uit Nijkerkerveen is blij met de overwinning. “Ik was er echt gebrand op om goed te rijden omdat dit mijn laatste jeugdconcours is omdat ik dit jaar 21 ben geworden. Ik heb zolang bij de junioren en young riders gereden. Het was zo leuk en leerzaam, met al die landenwedstrijden die ik heb mogen rijden, dat ik blij ben dat ik het op deze manier heb kunnen afsluiten.”
Extra bijzonder is dat ze op haar ‘eigen’ concours won, want Stefanie van den Brink werkt voor organisatiebureau EQ International. “Ik heb nog wel alle inschrijvingen van de deelnemers verwerkt, maar deze dagen heb ik vrij gekregen. Ik heb een jaartje fulltime gereden, maar kwam erachter dat ik dat niet dag-in dag-uit wilde. De combinatie met evenementenorganisatie, waar ik ook voor geleerd heb, is hartstikke leuk en het gaat goed.”
De nummer twee in de Grote Prijs, Frederique Lebon, rijdt wel fulltime. De amazone, die met Zorlando (v. Lando) een foutje moest laten noteren, werkt op de handelsstal van Hank Melse in Winterswijk. Derde werd Pieter Clemens uit België met Anthony (v. Tadmus).

Junioren
De eerste week Indoor Twente werd zondagmiddag afgesloten met de Grote Prijs voor junioren, gesponsord door B&S Industrieel Onderhoud, en daarin won Boy-Adrian van Gelderen (17) met de pas zevenjarige Be Cool (v. Vanoverbeek). “Mijn eerste Grote Prijs”, vertelt de leerling van Vincent Voorn zich het laatste jaar grote stappen heeft gemaakt in zijn wijze van rijden. “Ik krijg nu elke dag begeleiding en heb inmiddels elf, twaalf paarden te rijden op zijn stal in Mierlo. Wat mijn ambities zijn? Het hoogst mogelijke”, is hij vastberaden. Fred van Straaten uit Den Ham reed zondagmiddag ook sterk en werd derde met Zabelle S (v. Indoctro).

Strijd bij pony’s
De meest spannende strijd werd misschien wel geleverd in de Grote Prijs voor pony’s op zaterdag. Susan Fitzpatrick uit Ierland won met Rock Dee Jay, waarmee de Nederlandse amazone Lisa Nooren in 2012 nog individueel zilver won op het EK. Beste Nederlander in de Van Gansewinkel Grote Prijs voor Children was Lars Kester op de vijfde plaats met Winnie (v. Quite Easy).
Indoor Twente vervolgt dinsdag met de hengstencompetitie en staat woensdag in het teken van de Expo Talent Sale springpaardenveiling. Van donderdag 5 tot en met zondag 8 december wordt er internationaal gesprongen tot op 1.45m niveau.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 03-12-13 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

BeauWertz

Re: Droomafscheid jeugdperiode Stefanie van den Brink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:58

jullie hebben kersten fout geschreven..
en ik wil Boy via deze weg nog een keer feliciteren!!
hij is echt een topper en een geweldig persoon om te mogen kennen ;)

http://www.bengelshaof.nl/
ℒℴνℯ ℒινℯ ℬℯℓιℯνℯ.
Divayen2007 Springen: B+23, L+18 M+2 Dressuur: B+5 Dayano X Contango KWPN Merrie Bruin
Peter 1979 DZZ springen DZ1 dressuur ijslander X newforest klop hengts zwart/bruin (R.I.P 18/7/'14)
Indy 2012 Appaloosa merrie
Veni, Vidi, Vici

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie