Juridisch gevecht na dood paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sweetcindy
Berichten: 61
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:51

Wanneer is die rechtzaak? Of stel ik nou een hele domme vraag Verward

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:02

Sweetcindy, pas in 2004 is de rechtzaak.

Ik weet niet wat er allemaal van waar is, maar vond dat meisje echt superverwaand; Tja ik kan wel op andere paarden rijden, die zijn leuk om een rondje mee in de bak te crossen maar daar kom ik niet verder mee...

Tsssk, vind ik echt toppunt van arrogantie, je zal toch ook wel íets zelf moeten doen om aan de top te komen of niet dan ? Dat zij andere paarden behalve die van 400.000 niet rond kan krijgen...ligt dat dan aan die paarden ?

maargoed, het is de media he, en die verbasterd alles mooi.
Zo blijkt maar weer met mijn oom,die is psychiater, hij heeft van het zomer een uitspraak gedaan over Volkert van de G... nu word hij aangeklaagd daarvoor, niet volkert, maar mijn oom dus. Nou was dat vanmorgen op TV, zeiden ze echt iets hele belachelijks over mijn oom, die mensen hebben alleen maar de klok horen luiden en schepen mijn oom af als een dombo die maar wat in de rondte lult, terwijl dit absoluut niet waar was.

Dus ik geloof de media niet meer, er zitten altijd meerdere kanten aan, het is maar net welke aangedikt wordt en waar dingen weg gelaten worden

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:46

ik hoorde bij show van nederland dat die man anky bedreigd zou hebben...

is dat jouw oom? ze zeiden iets dat van der G zei dat hij zei dat van der G een vorm van autisme ofzo had en dat dat gebaseerd zou zijn op krantenartikelen.. Heel vaag allemaal!

Unitas

Berichten: 215
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:04

Anky heeft haar manege wel extra zwaar beveiligd ofzo. Ze is dan idd ook bedreigd zoals je in Show van Nederland zag.
Spannund Nagelbijten / Gniffelen

shinchan
Berichten: 23
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:44

Zelfs als idool was gekeurd dan hadden ze niet 100% zeker kunnen weten of het paard totaal gezond was of niet, ik bedoel met een keuring zie je ook lang niet alles. En als van Aalderen er mee ingestemd heeft het paard te kopen zonder het te keuren dan is het nalatigheid van zijn kant zijn en niet die van de verkoper. Heeft de verkoper wel gebreken bewust verzwegen dan is dat niet zo slim geweest. En dan nog zou het ook nog, zoals al eerder aangegeven, een acute hartstilstand geweest kunnen zijn die het hem heeft gedaan.

Het bedrag dat zou zijn betaald ligt meer in de buurt van de 325.000,- (heeft in de bladen gestaan rond de tijd van aankoop) en dit is overigens niet het eerste toppaard dat voor Danielle werd aangeschaft, ze hebben een tijdlang voor heel veel geld Inspecteur van Coby gehuurd.
Vond trouwens het tv optreden van Danielle erg onprofessioneel, maar wie ben ik om daar iets over te zeggen.

Maar weinigen weten hoe het echt zit, en die zitten in maart in de rechtbank, meer kun je er niet over zeggen.

harryvdz
Berichten: 195
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:32

shinchan schreef:

Maar weinigen weten hoe het echt zit, en die zitten in maart in de rechtbank, meer kun je er niet over zeggen.


HALLELUJA!!!!

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:41

Ik vind het inderdaad heel belachelijk om nu een manier van trainen te veroordelen, terwijl je er zelf in mee bent gegaan. Die mensen proberen nu gewoon iedere strohalm te pakken om het geld maar terug te krijgen. Belachelijk!

Ik denk trouwens dat deze ophef geen goede zet is van Daniëlle, ze maakt zichzelf niet erg geliefd hiermee. Ik ben benieuwd wat er uit deze zaak zal komen.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:12

Loontjuh schreef:
ik hoorde bij show van nederland dat die man anky bedreigd zou hebben...

is dat jouw oom? ze zeiden iets dat van der G zei dat hij zei dat van der G een vorm van autisme ofzo had en dat dat gebaseerd zou zijn op krantenartikelen.. Heel vaag allemaal!


Ik zal hier even heel gauw offtopic op reageren

Mijn oom schrijft wel eens voor het blad Pschy, een blad voor en over psychiaters e.d. Ze hadden hem en een andere hoogleraar gevraagd om iets over Volkert v/d G te schrijven voor dat blad, nou prima, dat wouden ze best doen.
Mijn oom vond het raar dat ze in het Pieter Baarn( ofzoiets ) centrum niet hadden gedacht/onderzocht op de ziekte van Asperger, een vorm van autisme. Want dat zou misschien ook nog een mogelijkheid kunnen zijn.
Nou toen heeft hij dus al half Nederland op zijn donder gehad, waar hij dat toch vandaan haalde zonder hem te kennen, en alleen maar op krantenartikelen uit te gaan.
Mijn oom had nooit verwacht dat het zo uit de hand zou lopen, er werd hem gevraagd een stuk te schrijven en dat deed hij, het was niet zijn bedoeling aandacht te trekken van de media ofzo.
Nu maakt Volkert v/d G daar mooi gebruik van en heeft mijn oom dus aangeklaagd.


Maar wat zeggen ze op TV ? De psychiater beweerde aan de hand van krantenartikelen dat Volkert v/d G aan Asperger leed.

En dat is dus niet waar, hij heeft nooit beweerd dat het zo is, alleen maar gezegd dat dat ook nog een mogelijkheid zou kunnen zijn.
Mijn oom is een goede psychiater/gedragswetenschapper dus die zuigt niet zomaar iets uit zijn duimpje om even aandacht te kunnen trekken, maar goed, zo zetten ze hem dus nu wel neer

Dus vandaar dat ik ook in deze kwestie weinig er over kan zeggen, er zal van beide kanten wel dingen fout en goed zijn, van Anky en Danielle.
Vind alleen die Danielle erg verwaand overkomen, maar goed, dat is een indruk.
We horen het volgend jaar wel.

Tallie1979
Berichten: 22758
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:32

Als je een paard van 4 ton niet laat keuren ben je gewoon oerdom. Een paard op blind vertrouwen kopen doe ik zelfs niet eens.

Of hij nou wel of niet geleverd was donderd niet. Paard van zo'n bedrag laat je nakijken, anders moet je zelf je kersenpit laten checken Haha!

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:38

Even juridisch gezien:

Levering heeft wel degelijk plaatsgevonden. In het maatschappelijk verkeer heeft levering van het stamboekbewijs erkenning gekregen als levering van het goed. Zou dit niet het geval zijn, kun je nooit eigenaar van een paard worden als je hem bijv. op een sportstal koopt en daar in pension laat staan. (om in de toekomst daar te rijden)

Daarnaast heeft iedereen het hier over verborgen gebreken ivm de medicijnen die Idool kreeg. Wie zegt dat het hier om een verborgen gebrek gaat? Wist niet iedereen dar hij wegens een blessure behandeld werd? Verward

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:55

nog iets...

Ik zie net de reportage van Nova.... SINS WANNEER BEN JE IN NED VERPLICHT JE PAARD TE LATEN KEUREN BIJ VERKOOP. Is in niet gebruikelijk dat een eventuele koper dat laat doen of eist?

Duidelijk is wel uit het verhaal dat ze niet eens verzocht hebben het paard te laten keuren, ivm met de reputatie van Anky.... tssss ik denk niet dat ze enige kans van slagen hebben, zowieso 2.5 maand is een lange periode!!!

Een rechter die hier een uitspraak over gaar doen moet wel heel erg uitkijken, dit kan hele grote gevolgen voor de paardenhandel in de toekomst hebben...

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:18

nog eentje dan.... (kan het niet laten)

Doodgaan van de stress??? Zo moet ze maar doorgaan, stress door de trainingsmethode die zij zelf de afgelopen 2.5 maand vrijwillig op het paard heeft toegepast!! Danielle heeft het hartstilstand dus bezorgd.... oohh dat meisje geeft anky's advocaat zo de vrij hand in het spel!!!

margriet11

Berichten: 289
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:46

Ik wil me niet echt met de discussie bemoeien. Ik vind het alleen wel grappig dat ik de advocaat Wensing wel ken. Heb hem als jury gehad en hij had bijna de pony waar ik op reed gekocht.
(Ik vond het in Nova wel een beetje dom gebracht)

margriet11

Berichten: 289
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:47

De pony op de foto

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 23:55

IK heb net NOVA gekeken van novatv.nl.
Maar Danielle komt idd verwaant over.

En waarom zou ZIJ op een van Anky's paarden mogen rijden, wie is ZIJ dan Verward
Ik bedoel zo bekend is ze niet, zie haar niet dagelijk in de balden staan of hele intervieuws geven.

En zit Marlies van Baalen enz ook niet bij de Young Riders Verward

Ik vind het verhaal over die trainingsmethode echt belachelijk.
We hebben het over de plotselinge dood van Idool en dan komt het door de trainingsmethode Verward
Dat geloof ik niet.
Ik wil het elastiek niet goedspreken hoor

Maar ze liet Idool wel daar staan, en nam daar ook wel les.
Dus als er gezegd zou worden dat ze zo moest rijden had ze dat vast en zeker gedaan.

Ik denk ook nu, dat ze het voor zichzelf verziekt heeft.
Ik denk ook niet dat ze nog in de Anky lijn (model) mag lopen, of daar nog les volgen.

Ben echt zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen *LOL*

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 09:39

Er is nog nooit een paard zomaar dood neergevallen door een trainingsmethode, of door een manier van rijden, Wel door een falen van het lijf, maar niet door een manier van rijden.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:37

gijsenkim schreef:
Er is nog nooit een paard zomaar dood neergevallen door een trainingsmethode, of door een manier van rijden, Wel door een falen van het lijf, maar niet door een manier van rijden.


Toen Cocktail dood ging, en Hartstoornissen had, kwam dit ook aan sprake.
Toen was hier ook een hele discussie over geweest.
Waarom hebben al die paarden dan iets aan hun hart?
Cocktail een hartstilstand, Bonfire hartstoornissen, en Idool nu ook een hartstilstand.

Als ik zo heel het verhaaltje heb gehoord, zijn ze gewoon allemaal heel erg dom geweest.
Heel dom om een paard niet te laten keuren.
En heel dom van Sjef en Anky om het paard na de verkoop op hun terrein te laten, Want dan word de terreineigenaar toch deels aansprakelijk gesteld.

Korleon

Berichten: 1538
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 14:22

Ik zou toch nooit zo'n duur paard kopen en vooral niet als mijn dochter pas 19 was, en een paard laten keuren is natuurlijk nooit verkeerd Lachen

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 14:23

nouja, ze kan altijd nog model worden ... Haha!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 14:28

Angeliek schreef:
Cocktail een hartstilstand, Bonfire hartstoornissen, en Idool nu ook een hartstilstand.


Nee, sorry, Bonfire heeft nooit een hartstoornis gehad, ik was even in verwarring met een ander paard.

Kendra

Berichten: 8741
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:08

Kijk, uiteindelijk ga je altijd dood aan een hartstilstand..........

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:26

ja, dat heb ik de laatste dagen ook al vaker gedacht *LOL*

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 17:00

Angeliek"]
[quote="gijsenkim schreef:
Er is nog nooit een paard zomaar dood neergevallen door een trainingsmethode, of door een manier van rijden, Wel door een falen van het lijf, maar niet door een manier van rijden.


Toen Cocktail dood ging, en Hartstoornissen had, kwam dit ook aan sprake.
Toen was hier ook een hele discussie over geweest.
Waarom hebben al die paarden dan iets aan hun hart?
Cocktail een hartstilstand, Bonfire hartstoornissen, en Idool nu ook een hartstilstand.

.
[/quote]

Het is niet zo dat deze paarden meer hartstoornissen hebben dan andere paarden, wel is het zo dat deze paarden topsporters zijn en dat er dus meer van het hart gevraagd wordt. Hierdoor zou een hart eerder kunnen falen. Maar ook dat ligt niet aan een rijtechniek

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:39

hoi

Aan de ene kant begrijp ik het wel dat de man zijn geld terug wilt maarja wij kunnen ook ineens een hartaanval krijgen ook al zijn we zo gezond. Maar als ik paarden van miljoenen op mijn stal heb staan dan zou ik al lang goede beveiliging willen hebben. Dusja ik begrijp het wle van beide kanten. Maarja tis zonde van zo'n mooi paardje

xxxxxxxxanouk

micky
Berichten: 389
Geregistreerd: 24-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 19:21

het is altijd heel belangerijk dat je een paard laat keuren en dat je goede afsraken maakt dat voorkomt een hoop narigheig Huilen *LOL*