Totilas in het voorjaar weer aan de start

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:08

hahha trek je je portomonnee even open dan? :P

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:11

essiesilly schreef:
hahha trek je je portomonnee even open dan? :P


Ik vraag "hebben jullie een heitje voor een karweitje?" :))

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:16

ja hoor genoeg :P

Deertje
Berichten: 981
Geregistreerd: 12-01-07

Re: Totilas in het voorjaar weer aan de start

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:22

vraag mij soms wel eens af of ze het hun nog niet beklaagd hebben dat ze em hebben gekocht...

Autumnn

Berichten: 8040
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:23

antje_vip schreef:
essiesilly schreef:
hahha trek je je portomonnee even open dan? :P


Ik vraag "hebben jullie een heitje voor een karweitje?" :))


Volgens mij zijn ze nog op zoek naar een groom.. <<)

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:54

zusi2 schreef:
Aranel schreef:
Ik heb zelf het idee dat als MAR tegen de échte toppers moet rijden (Denk Dujardin, maar ook zijn mede Duitse amazones!) hij er nog een hele, hele zware kluif aan zal krijgen.
Die dames vormen namelijk echt een combinatie met hun paard en hebben samen naar de top gewerkt. Niet een paard op zijn top gekocht..



Amen .... _/-\o_ hier ben ik het helemaal mee eens .....


Hebben jullie wel eens bedacht dat Matthias dit misschien wel opgedrongen krijgt? Mevrouw Linsenhoff (stiefmama) heeft gevochten om de sportrechten.

Ik hoop dat ik er gruwelijk naast zit, maar ik heb heel lang en heel veel het idee gehad dat Matthias er misschien wel helemaal niet zo gelukkig mee is.

Autumnn

Berichten: 8040
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:22

Dan had hij het er allang al op kunnen gooien dat hij geen klik met Totilas heeft. Genoeg mensen kunnen beamen :))

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Totilas in het voorjaar weer aan de start

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:32

Ik betwijfel zeer of Matthias veel "keuze" heeft wat dat betreft... Ik denk dat alles wat die zegt goed voorbereid is door stiefmams en paps... Ik heb nog steeds, alleen maar medelijden met 'm.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:35

Ayasha schreef:
Ik betwijfel zeer of Matthias veel "keuze" heeft wat dat betreft... Ik denk dat alles wat die zegt goed voorbereid is door stiefmams en paps... Ik heb nog steeds, alleen maar medelijden met 'm.


Precies.

Alleen wordt er nogal eenvoudig over gedacht op Bokt.
Wel bijzonder, zodra iemand z'n paard gaat verkopen omdat het niet meer klikt, of de interesse weg is om wat voor reden dan ook. Dan vliegen de verwijten je om de oren... :')

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Totilas in het voorjaar weer aan de start

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:39

Ben ik het ook mee eens. Ik vind Mathias altijd een poor little rich boy en heb intens medelijden met het joch.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:41

Arme Matthias, ik denk dat ik hem maar een helpende hand moet toesteken: ik weet nog wel een leuk weitje voor Totilas.

Ik loop dan wel hard te roepen dat ik geen eigen paard wil, maar voor Totilas maak ik graag een uitzondering :+

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:00

Ayasha schreef:
Ik betwijfel zeer of Matthias veel "keuze" heeft wat dat betreft... Ik denk dat alles wat die zegt goed voorbereid is door stiefmams en paps... Ik heb nog steeds, alleen maar medelijden met 'm.


Dit is ook slechts een aanname. Wie zegt dat dit zo is?

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:02

antje_vip schreef:
Ayasha schreef:
Ik betwijfel zeer of Matthias veel "keuze" heeft wat dat betreft... Ik denk dat alles wat die zegt goed voorbereid is door stiefmams en paps... Ik heb nog steeds, alleen maar medelijden met 'm.


Dit is ook slechts een aanname. Wie zegt dat dit zo is?


Weet je nog de ruzie die hij met zijn vader had? Openbaar, op een groot concours?
Vervolgens de volgende dag niet wilde starten en op de rustdag extreem lang heeft getraind. Zal vorige zomer zijn geweest denk ik?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:07

antje_vip schreef:
Ayasha schreef:
Ik betwijfel zeer of Matthias veel "keuze" heeft wat dat betreft... Ik denk dat alles wat die zegt goed voorbereid is door stiefmams en paps... Ik heb nog steeds, alleen maar medelijden met 'm.


Dit is ook slechts een aanname. Wie zegt dat dit zo is?

Ik niet. Ik zeg enkel dat ik dat denk. Zie ook de "ik denk dat..."
Mag ik dat denken of is dat niet toegestaan? :)

Liever dat gedacht dan het onsportieve "ik gun het ze niet" dat ik hier op pagina 1 zie voorbij komen. :x

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:12

Ayasha schreef:
Ik betwijfel zeer of Matthias veel "keuze" heeft wat dat betreft... Ik denk dat alles wat die zegt goed voorbereid is door stiefmams en paps... Ik heb nog steeds, alleen maar medelijden met 'm.

Ik niet.
Het is een volwassen vent die internationaal GP rijdt. Die kan echt wel een eigen stalletje starten zonder steun van pa en ma. Misschien niet gelijk zo exorbitant maar dat is een keuze.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Totilas in het voorjaar weer aan de start

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:15

Als ik alle details wist van hoe het er binnen die familie aan toe gaat, dan wil ik misschien overwegen om daarover te oordelen. Eerder niet.

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:24

Uiteindelijk kiest hij er wel zelf voor of hij er op gaat zitten of niet natuurlijk. Hoop dat papa en mama daar nog weinig over te zeggen hebben op de leeftijd die hij heeft.. Misschien klikt het gewoon niet tussen ruiter en paard, maar dat is natuurlijk nogal sh*t om toe te geven als er zoveel van je verwacht wordt en het om een paard van miljoenen gaat.

Maar dat zullen wij toch nooit weten. :D

BigOne
Berichten: 38276
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:27

chikohaa schreef:
bigone schreef:
Ach, ze zijn nu wel genoeg afgezeken, paard kan er niets aan doen, ruiter denk ik ook niet. Er zijn zoveel mismatches qua ruiter en paard, op elk niveau en ik denk dat dit er ook één is. Helaas, bij basispaarden worden ze gewoon verkocht en een andere aangeschaft. Bij een paard van deze wereldklasse , waarvan elke scheet al heftige reacties oproept ,is dat een ander verhaal en het stukje gezichtsverlies. Er zal na de afgelopen jaren ook geen enkele topruiter meer te vinden zijn die hier zijn vingers aan wil branden. Misschien moeten ze hem maar leren springen.


Tuurlijk kunnen paard en ruiter er niets aan doen. Maar niemand weet, dat als het paard bij Edward Gal was gebleven of deze WEL heel was gebleven.

Waar in deze post maak jij uit op dat ik denk dat het paard geblesseerd is door hun toedoen? Paarden kunnen altijd wat krijgen en ik merk alleen het verschil op tussen gewone paarden en toppaarden. Als het bij de eerste niet klikt gaat hij de verkoop in, bij een toppaard ligt het iets anders en als je dan Totilas heet en het klikt niet met je ruiter dan is er niet zo snel een andere topruiter die er wel op gaat. Want dat is gezichtsverlies voor Mar en zijn hele clan. En aangezien stiefmama Mar en Paultje gezamenlijk in veel financiele dingen zitten laten ze dat paard nog liever in de wei lopen dan erkennen dat Toot misschien een maatje te groot is voor de wijze en kunde van rijden van Mar.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:59

Urielle schreef:
Ayasha schreef:
Ik betwijfel zeer of Matthias veel "keuze" heeft wat dat betreft... Ik denk dat alles wat die zegt goed voorbereid is door stiefmams en paps... Ik heb nog steeds, alleen maar medelijden met 'm.

Ik niet.
Het is een volwassen vent die internationaal GP rijdt. Die kan echt wel een eigen stalletje starten zonder steun van pa en ma. Misschien niet gelijk zo exorbitant maar dat is een keuze.


Idd een volwassen man. Als hij morgen besluit zijn sporen om te ruilen voor een tennis racket en een huis op de bahama's dan is er niemand die hem tegen houd.

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Totilas in het voorjaar weer aan de start

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:11

ALS hij al terug zou starten ben ik bang dat ie na 2 wedstrijden ofzo er terug uit ligt omdat de betreffende blessure terug op speelt...
Ik heb nooit in deze combi geloofd en zal ook nooit gebeuren.
Vind altijd de heisa er rond zo over the top dat ze terug starten en nadien terug een excuus hebben.
Ik denk dat er nog maar heel weinig popelen om deze combi terug in de ring te zien.
Hoe erg het voor Totilas is.

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:33

Mjah, hoe veel tijd kost het eigenlijk om een paard met weinig conditie (door blessures) weer naar een topniveau te krijgen? Een jaar? Twee? Tegen die tijd is het paard 16, en blijft er niet zo veel meer over voor een gezamenlijke carrière.

Toch een boel geld dan hé? Met levende dieren weet je het uiteindelijk toch nooit.