Commotie over paardenmishandelaar [aanvulling II]

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Commotie over paardenmishandelaar [aanvulling]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:26

Sappos, nee dat klopt, in Wijdewormer...

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Commotie over paardenmishandelaar [aanvulling]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:34

Bij onze dierenarts in de Wijdewormer is inderdaad een drachtige merrie overleden aan de verwondingen ;(

leroy94
Berichten: 5
Geregistreerd: 29-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 01:07

Hallo

Er is wel degelijk een paard in eemnes ingeslapen door zijn verwondingen. Alleen er zijn kleine twijfels of dit wel door iemand is toegebracht. Er stond namelijk een hek open met voldoende ruimte eromheen. Hetzou kunnen dat het paard zich daaraan heeft verwond. Het rare is dat het slot al een paar keer open was de week ervoor en dat het paard in zijn gedrag was omgeslagen. Het hek staat nog precies hetzelfde en het lijkt mij en de eigenaar datals een paard van 600 kg zich daaraan verwond van de rechterzijde naar de linkerzijde helemaal naar de lies en zn 10 cm diep dat er ook wel iets met het hek moet zijn gebeurt. Morgen zal ik fotos plaatsen van het hek en de wond en hopelijk kunnen jullie dan meedenken.

Peelie

Berichten: 13419
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Commotie over paardenmishandelaar [aanvulling]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:13

http://www.gooieneemlander.nl/regionaal ... lref=vptop

En bij deze...

Het is een grote hoax. De eigenaresse heeft het zelf gedaan, of een boos vriendinnetje. Ook zijn er geen paarden verwond. En het paard wat ingeslapen is, heeft een ongeluk gehad.

Zo, dan kan dit ook weer uit de lucht gehaald worden.

leroy94
Berichten: 5
Geregistreerd: 29-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:14

Ik stuur mijn berichtje niet voor niks het is totaal niet zeker dat het een ongeluk was? En dat krantenartikel het stukje over het overleden paard, klopt niks van.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Commotie over paardenmishandelaar [aanvulling]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:23

Voor degenen die deze persoon die deze gruwelijke daden uitvoert iets aan zouden willen doen: stel, je zou die kans krijgen en nemen - maakt dat jou een haar beter?

Ja, deze persoon moet gepakt en gestraft worden, maar ik vind jullie bedreigingen behoorlijk ver gaan. Iets meer nuance mag best.

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:29

nou wij gaan maandag aangifte doen hoor. ook onze pony is bijna zeker slachtoffer van mishandeling. vind het een veschrikelijk eng idee dat mensen op klaarlichte dag. terwijl wij thuis waren over het hek van de padock is geklommen om iets in zijn achterste te steken. als degene gepakt vord kan hij een hoge rekening op zijn deurmat verwachten. :Y)

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:30

freeride schreef:
is er eigenlijk onderzocht of de slachtoffers spierverlammende middelen kregen toegedient? lijkt me niet onbelangrijk.

die van mij niet iig. hij was wat duf maar dat kwam door bloed verlies

leroy94
Berichten: 5
Geregistreerd: 29-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:04

jumerenik schreef:
nou wij gaan maandag aangifte doen hoor. ook onze pony is bijna zeker slachtoffer van mishandeling. vind het een veschrikelijk eng idee dat mensen op klaarlichte dag. terwijl wij thuis waren over het hek van de padock is geklommen om iets in zijn achterste te steken. als degene gepakt vord kan hij een hoge rekening op zijn deurmat verwachten. :Y)



Waar is dit gebeurt?

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Commotie over paardenmishandelaar [aanvulling]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:05


Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:48

Even voor de goede order: die melding van mishandeling in Wijdewormer is echt.

Het gaat over de merrie Gama van Kinsky Stables. Eigenares en tevens paardentandarts Christie Dreessen is er kapot van.

lovepeace
Berichten: 3
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:44

Mijn paard is vorige week zwaar gewond gevonden op een weide, gelegen tussen de Meentweg 105 en Te Veenweg Noord.

Wij vermoeden dat hij op dit openstaande hek is gesprongen of geklapt maar weten dit niet zeker. Er zijn veel speculaties in het nieuws over een paardenbeul in Eemnes gezien er een dag later de ijslander van Michelle Jans is aangeraakt.

De deken is kapot gesneden en het paard is heel erg bang om aangeraakt te worden. Tot nu toe heb ik een aantal keer gesproken met Michelle Jans om onze gedachte betreft het gedrag en de omliggende schade te bespreken om te kijken of er enige overeenkomsten zijn.

Ik heb reeds gesproken met verschillende instanties waaronder de politie. Een meneer van Stad en Lande en een journalist. Ik heb het woord ''paardenbeul'' nooit genoemd maar gezien er chaos is lijkt het erop dat nieuws heel snel kan veranderen als het viavia gaat...

Ik ben nog steeds bezig met het verzamelen van bewijs, tips, en hoop dat ik informatie kan krijgen van getuigen die misschien iemand op mijn land hebben zien lopen. Op dit moment kan ik geen concrete uitspraken doen van de verwonding van mijn paard (helaas te weinig bewijs)
Wij vermoeden dat hij ergens voor op de vlucht is geslagen of wellicht in de hoek is gedreven achter dit hek en dat hij misschien heeft getracht om eruit te springen.

In het nieuws word gespeculeerd dat het paard is bewerkt met een mes. Wij hebben nooit aangegeven dat wij denken dat het paard is bewerkt met een mes maar kunnen dit ook niet uitsluiten gezien de omstandigheden.

Het vreemde van deze situatie is dat het paard samen liep op 4 hectare grond waarvan ik de enige huurder ben. Niemand anders had toestemming(naast de eigenaar) om op het land te komen.
Het slot is er vorige week twee keer vanaf gehaald. En de vos was de laatste week erg schrikkerig buiten en heeft een aantal keer gesteigert door iets wat hem van achteren benaderde.

Dit paard was bom-proof, verkeersmak en heeft het laatste half jaar intensieve training gehad en was nergens meer bang voor.
Hij heeft ook meegeholpen aan de zoektocht naar twee paarden die waren losgebroken bij een kermis in Blaricum( na een ongeluk bij iemand anders) Deze vos heeft toen samen met de politie in de drukte, lawaai geholpen en iedereen kon zien dat hij inderdaad bom-proof was!

De laatste twee weken voor het ongeluk heb ik hem alleen gelongeerd gezien ik bezig was met de training en het beleren van een ander paard.
In deze twee weken tijd is hij heel angstig geworden en op het land wou hij alleen achter op het land lopen (bij de boerderij) i.p.v de kant van de snelweg. Aan de kant van de snelweg zadelde ik hem meestal op en vorige week was hij heel erg bang en trok zijn halster stuk omdat hij wilde vluchten toen hij geritsel hoorde in de bosjes.

Wat ik ook erg vreemd vind is dat hij voldoende ruimte had op het weiland om vrij te kunnen bewegen en dat de mogelijkheid bestaat dat hij op dit hek is gesprongen, toch staat het hek recht op, is niet bewogen of verschoven en het hek stond wagenwijd open ten tijde van het ongeluk.
Wij hebben het hek zo aangetroffen en de vos stond twee hectare verderop.

Tot nu toe heb ik niemand beschuldigt van paardenmishandeling, vandalisme, maar ik sluit deze mogelijkheid niet uit. In het nieuws word van alles gespeculeerd maar niemand heeft feiten die vast staan.

Ik kan me goed voorstellen dat alle paarden liefhebbers heel erg zijn geschrokken en er word veel gespeculeerd met verschillende meningen. Er zijn ook een aantal getuigen die een man op verschillende locaties, weides in de bosjes heeft zien weg springen/verstoppen toen deze werd betrapt. (Een aantal maanden geleden)

Voor mij is het belangrijk om feiten te verzamelen en ik ben op zoek naar getuigen zodat ik een juiste profielschets van alle details naast elkaar kan leggen voor nader onderzoek. Ik ben nog in afwachting van de conclusie van de dierenarts betreffende de oorzaak van de verwonding. Volgende week word ik hierover terug gebeld.

Ik zou graag aangifte willen doen als ik denk dat ik sterk sta. Tot die tijd is het hopen op meer tips om te kijken of er inderdaad een (GESTOORDE GEK) bezig is met het vandaliseren, mishandelen van paarden. Als er mensen zijn die iets vreemds hebben gezien bij de weide gelegen naast de weg Te Veenweg Noord, dan zou ik graag tips ontvangen!

Mijn paard krijg ik er helaas niet mee terug maar ik ben wel bereid om mee te denken om herhaling te voorkomen bij andere (onschuldige paarden)

Stel dat er inderdaad iemand is die paarden pijn doet dan vind ik dat we deze zieke crimineel zo snel mogelijk moeten vinden!!
Laatst bijgewerkt door lovepeace op 30-11-13 21:27, in het totaal 2 keer bewerkt

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Commotie over paardenmishandelaar [aanvulling II]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:11

mee eens!!

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:14

NIET tof om mensen hier met naam en toenaam te noemen lovepeace. Laat dat aan diegene zelf over, ze heeft een boktaccount en zal heus wel reageren wanneer ze het nodig vindt.

michiemuis

Berichten: 306
Geregistreerd: 02-07-08
Woonplaats: amersfoort

Re: Commotie over paardenmishandelaar [aanvulling II]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:49

Beste Koper, ik snap je reactie, maar ze heeft netjes aan me gevraagd of ze mijn naam mocht noemen.

Ik ben inderdaad de eigenaar van de ijslander waarbij de deken kapot is gesneden, ik vind het een beetje raar dat er over een hoax of meiden ruzie word gesproken. Er word goed onderzoek naar alles gedaan. De politie vermoed dat mijn moeder de dader heeft gestoord toen hij/zij bezig was, mijn moeder kwam rond een uur of 5 in de ochtend aan bij stal en er was nog sigaretten lucht te ruiken en het zag er allemaal uit alsof het niet afgemaakt was. Politie kwam met dit vermoeden, niet wij.

De politie onderzoekt nog alles, maar een ding is zeker en dat is dat er veel rare dingen gebeuren hier in de buurt bij de paarden. Veel dingen zijn nog niet in de media verschenen omdat er nog veel onderzocht wordt.

leroy94
Berichten: 5
Geregistreerd: 29-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:54


Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:00

Was misschien handig geweest als ze dat er even bij gezet had Mich. Maar dan heb ik niks gezegd :)

Sterkte ermee!

michiemuis

Berichten: 306
Geregistreerd: 02-07-08
Woonplaats: amersfoort

Re: Commotie over paardenmishandelaar [aanvulling II]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:04

Je reactie snap ik heel goed hoor, heel lief;)

Dank je wel

RuthenRoos
Berichten: 508
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:08

Dit lijkt me allemaal echt niet pluis. Sterkte allemaal en... blijf alert!!!

lovepeace
Berichten: 3
Geregistreerd: 30-11-13

Re: Commotie over paardenmishandelaar [aanvulling II]

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:28

Dank u RuthenRoos. We blijven sowieso goed opletten!

hannah2312

Berichten: 153
Geregistreerd: 07-05-13
Woonplaats: Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:29

Vreselijk al die mishandelingen..

tita

Berichten: 19750
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Commotie over paardenmishandelaar [aanvulling II]

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:32

Kan me voor stellen dat men geen melding wilt doen in de zomer van 2011 had mijn pony een rare snee in zijn bovenbeen bij de borstkast en een weide genootje had hem ook in de zelfde week echter spiegelbeeld.

Wisten geen van alle wat het zou kunnen zijn... maar een melding maken dat gaat niet in je op en je krijgt je paard er niet mee terug en de taakstraf is knudde

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Commotie over paardenmishandelaar [aanvulling II]

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:16

Michiemuis denk je niet dat het een stel jongens is geweest die kattenkwaad uitgehaald hebben? Ik denk dat er namelijk nog zoveel meer had kunnen gebeuren als ze echt kwaad gewild hadden.

Lovepeace sterkte met het verlies, de wond ziet er echt heel erg uit. Ik ben bang dat het toch een ongeluk is geweest. Ik heb vaker paarden op en over hekken zien springen en daar was nooit iets aan de hekken te zien. Ik hoop vooral dat er niet zo'n gek rondloopt hier in de buurt.

michiemuis

Berichten: 306
Geregistreerd: 02-07-08
Woonplaats: amersfoort

Re: Commotie over paardenmishandelaar [aanvulling II]

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:22

Sappos,

De politie vermoed dat mijn moeder de dader heeft afgeschrikt toen ze kwam om te voeren. Er hing nog een hele rooklucht(sigaretten) en het zag er allemaal niet afgemaakt uit zei de politie

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Commotie over paardenmishandelaar [aanvulling II]

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:32

Bah das eng! Heb hier van de zomer een twee Polen voor mn weiland gehad die er iets te lang stonden te wachten. Ook sigarettenpeuken op de grond. Heb toen gelijk de politie gewaarschuwd. Hoop dat iedereen zn ogen goed open houdt!