British Dressage lanceert teamcompetitie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liesd
Berichten: 3879
Geregistreerd: 04-07-11

British Dressage lanceert teamcompetitie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 15:03

www.horseandcountry.tv / bokt.nl


Afbeelding
Een nieuwe vorm van dressuurwedstrijden is gelanceerd.
Foto: http://www.focussed.nl

British Dressage (BD) heeft een nieuwe competitie gelanceerd. Team Quest moet dressuur toegankelijker en leuker maken.

BD omschrijft Team Quest als 'de meeste lol die je ooit zal hebben bij dressuur'. Aan de competitie kunnen teams van drie of vier ruiters deelnemen, van alle leeftijden en met verschillende vaardigheden. De teamleden zullen individueel beoordeeld worden. De drie beste scores zullen dan opgeteld worden tot een algemeen teamtotaal. De teams zullen in leeftijdscategorieën ingedeeld worden (16 en jonger, 25 en jonger en gemengd) en elke deelnemer kan kiezen welke soort proef hij of zij rijdt.

Charlotte Dujardin, die dubbel Olympisch goud pakte en Europees kampioen is, zegt dat het nieuwe event groot nieuws is. "Dressuur is mijn passie en ik wil zo veel mogelijk ruiters zien deelnemen aan deze geweldige sport. Ik hou ervan om in team te rijden, dat maakt alles net iets leuker: problemen delen, elkaar helpen, lachen en goede en slechte dingen kunnen delen met je vrienden. Ik ben nog steeds het meest trots op het moment dat ik op het podium in Londen stond met mijn teamgenoten. Team Quest betekent dat iedereen de kans krijgt om te proberen diezelfde ervaring te hebben."

Om deel te kunnen nemen moet slechts één ruiter in het team lid zijn van BD. De dress code wordt omschreven als 'relaxed', teamoutfits worden aangemoedigd, net als creatieve teamnamen. Amanda Bond van BD zegt:"British Dressage wordt vaak gelinkt aan competitie. We moeten ons ook inzetten voor de sport op zich. Op deze manier hopen we dat nieuwe ruiters de sport zullen uitproberen. Ook onze huidige leden kunnen het rijden in team uitproberen."

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: British Dressage lanceert teamcompetitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:34

Ik ben heel benieuwd hoe het in zijn werk gaat en hoe de proeven eruit gaan zien.

wonderworst_

Berichten: 2424
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: zoetermeer

Re: British Dressage lanceert teamcompetitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:05

lijkt me wel heel leuk om met een team mee te doen aan dressuurwedstrijden en dan tegen andere teams te rijden ( net zoals een landenwedstrijd )