Legendarische springruiter Raimondo d'Inzeo overleden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Legendarische springruiter Raimondo d'Inzeo overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 21:33

http://nos.nl


Springruiter Raimondo d'Inzeo, die in 1960 voor eigen publiek in Rome de olympische titel veroverde, is op 88-jarige leeftijd overleden. Dat heeft het nationale persbureau ANSA vrijdag bekendgemaakt.

D'Inzeo, wiens oudere broer Piero (90) eveneens een lange en succesvolle carrière had in het zadel, deed in de periode 1948-1976 acht keer aan de Olympische Spelen mee. De broers waren daarmee de eerste atleten die acht keer actief waren op het olympische toneel.

In Rome beleefden de d'Inzeo's hun sportieve hoogtepunt. Raimondo veroverde in Rome het goud in de Grand Prix, zijn oudere broer het zilver en samen wonnen ze ook nog brons in de landenwedstrijd.

De bekendste paarden van Raimondo d'Inzeo waren Merano, Posillipo, Gowran Girl en Bellevue. Met Posilippo werd hij olympisch kampioen en op Bellevue won de cavalerie-officier in 1968 tijdens Jumping Amsterdam de Grote Prijs.

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:10


Sjolvir

Berichten: 25283
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Legendarische springruiter Raimondo d'Inzeo overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:14

bigone bedankt voor het filmpje.
Inderdaad op je knieën.

lelijke_heks
Berichten: 1446
Geregistreerd: 15-03-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Legendarische springruiter Raimondo d'Inzeo overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:22

Wow! die schimmel in dat filmpje! en wat een verschil met nu hé... zonder cap en alleen een zadel en hoofdstel... niks geen hulpteugel of speciaal bit (als ik het goed gezien heb)

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:02

lelijke_heks schreef:
Wow! die schimmel in dat filmpje! en wat een verschil met nu hé... zonder cap en alleen een zadel en hoofdstel... niks geen hulpteugel of speciaal bit (als ik het goed gezien heb)

Dan moet je de andere filmpjes uit die tijd maar niet gaan kijken, deze man was qua rijden echt eentje zoals je er niet al te veel zag en ziet.

clarence
Berichten: 685
Geregistreerd: 26-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 00:18

bigone schreef:
Hier zijn gouden rit, voor de liefhebbers.

http://www.youtube.com/watch?v=myhoFxZcBkw


Dat is z'n broer Piero. Ook voor z'n tijd een hele goede ruiter.

Dit is Raimondo:





En een van 2 jaar geleden:



En dit is mijn favoriet uit die tijd:




Wat wel een interessante vraag is, is of je op die manier tegenwoordig nog een proef op het hoogste niveau zou kunnen winnen. Persoonlijk denk ik van niet. Ten minste, niet zoals d'Inzeo broers reden.

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 00:22

clarence schreef:
Wat wel een interessante vraag is, is of je op die manier tegenwoordig nog een proef op het hoogste niveau zou kunnen winnen. Persoonlijk denk ik van niet. Ten minste, niet zoals d'Inzeo broers reden.


Echt niet.... Die komen nog geen basis M/Z parcours rond in deze tijd.
Ik zeg pak je hark en hark je knol bij elkaar... 'Legendarisch' in die tijd misschien, maar nu niet om aan te zien :')

heidy_wilco

Berichten: 4479
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: Legendarische springruiter Raimondo d'Inzeo overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 00:36

Potverdikkie, dat waren nog eens hindernissen! (Die laatste van Clarence!)

clarence
Berichten: 685
Geregistreerd: 26-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 01:35

heidy_wilco schreef:
Potverdikkie, dat waren nog eens hindernissen! (Die laatste van Clarence!)


Ja, er was toen blijkbaar nog geen limiet voor hoogte en breedte waardoor je dus een muur van zo'n 2 meter in het parcours had staan en een oxer van 1.70 hoog en 1.70 breed. NIet normaal he. Maar goed, Steinkraus zou met ook nu nog op de Olympische spelen rondkomen, maar van de broers betwijfel ik het ook ten zeerste.

clarence
Berichten: 685
Geregistreerd: 26-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 01:36

manie schreef:
clarence schreef:
Wat wel een interessante vraag is, is of je op die manier tegenwoordig nog een proef op het hoogste niveau zou kunnen winnen. Persoonlijk denk ik van niet. Ten minste, niet zoals d'Inzeo broers reden.


Echt niet.... Die komen nog geen basis M/Z parcours rond in deze tijd.
Ik zeg pak je hark en hark je knol bij elkaar... 'Legendarisch' in die tijd misschien, maar nu niet om aan te zien :')


:) Tja, Albert Voorn zegt dat ie ze ook niet bij elkaar "harkt". Hoe kijk je daar dan tegenaan? Ben serieus benieuwd. Persoonlijk hou ik van de stijl van de Fransen en de Amerikanen en die laten hun paarden veel meer lopen dan de Nederlanders en de Duitsers. Als ik het zelf probeer gaat het alleen niet altijd goed. ;)