Patrick van der Meer zesde in WB Stuttgart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Patrick van der Meer zesde in WB Stuttgart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 21:56

http://www.knhs.nl


Afbeelding
Patrick van der Meer met Uzzo
Foto: http://www.sjoert.com

In de tweede Reem Acra Wereldbeker kwalificatiewedstrijd voor dressuurruiters van ditt seizoen, die in Stuttgart werd verreden, legde Patrick van der Meer met Uzzo beslag op een voortreffelijke zesde plaats. De Duitse Helen Langehanenberg won deze wedstrijd met Damon Hill, voor haar landgenote Isabell Werth met El Santo. De Zweedse Tinne Vilhelmson-Silfven was met Don Aurelio de enige niet Duitse die zich met een derde plaats wist te kwalificeren bij de eerste vijf.

Patrick van der Meer was uiterst content met zijn twee optredens in Stuttgart. "In de Grand Prix op vrijdag toonde Uzzo zich van zijn beste kant. Volgens mij waren alle galopreprises beter dan ooit te voren. Uzzo was zeer ontspannen en liet zich ook werkelijk los. Dat vertaalde zich bijvoorbeeld in negens voor de pirouettes. Daarbij bleven we helemaal zonder fouten en dat is ook wel eens prettig", vertelde Van der Meer. Ook over de Kür op zaterdagmiddag was Patrick zeer tevreden gestemd. Probleem voor hem was vaak dat Uzzo in de Grand Prix zijn kruit iets had verschoten, waardoor de Freestyle de uitstraling miste. "Gelukkig hadden we daar vandaag geen last van. Ik heb beide wedstrijden heerlijk gereden, met een paard dat prima bleef meewerken. Mede daardoor liep het in de Kür vanaf het begin zoals ik graag wilde. Ook nu weer hele fijne galopreprises en heel mooi afgewerkte pirouettes", vertelde Patrick, die toch nog nieuwe uitdagingen in de Kür ziet. "In Lyon heb ik van de juryleden begrepen dat ik mijn Freestyle moeilijker moet maken. Er zit nu wel een dubbele pirouette in en changementen om de pas op de volte, maar ik doe nog te veel oefeningen op de diagonaal. Ik moet meer met gebroken lijnen en voltes gaan werken. Tussen Lyon en nu was te weinig tijd, maar ik zal er nu toch aan moeten geloven en misschien is het wel tijd voor een geheel nieuwe kür".

Lotje Schoots, die met Equitop Torricelli LS van start ging, eindigde in de Grand Prix en in de Freestyle als elfde. Patrick van der Meer is met een negende plaats in de tussenstand van de Reem Acra Wereldbeker competitie de beste Nederlander. De Zwitserse Marcela Krinke Susmelj voert het tussenklassement aan, voor Isabell Werth, terwijl de Zweedse Tinne Wilhelmsson-Silfven derde staat.

Uitslag Reem Acra FEI World Cup Kür:
•1) Helen Langehanenberg (Dui) - Damon Hill NRW (Donnerhall x Rubinstein) - 89.775%
•2) Isabell Werth (Dui) - El Santo NRW (Ehrentusch x Rhythmus) - 83.125%
•3) Tinne Vilhelmson-Silfven (Zwe) - Don Auriello (Davidoff x White Star) - 82.325%
•6) Patrick van der Meer (Naaldwijk) - Uzzo (Lancet x Indoctro) - 76.350%
•11) Lotje Schoots (Abcoude) - Equitop Torricelli LS (Florestan I x Pion) - 71.800%

Uitslag Grand Prix:
•1) Helen Langehanenberg (Dui) - Damon Hill NRW - 83.383%
•2) Isabell Werth (Dui) - El Santo NRW - 75.298%
•3) Tinne Vilhelmson-Silfven (Zwe) - Don Auriello - 75.213%
•6) Patrick van der Meer (Naaldwijk) - Uzzo - 73.872%
•11) Lotje Schoots (Abcoude) - Equitop Torricelli LS - 67.574%
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 17-11-13 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek andere foto in OS geplaatst.

purkie

Berichten: 1720
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:26

Is er geen recente foto van Patrick & Uzzo? (deze heb ik al een aantal keer op bokt voorbij zien komen)

Mooie prestatie!

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:45

Na ja, op deze foto heeft Uzzo tenminste zijn neus mooi aan de loodlijn. :D

purkie

Berichten: 1720
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:07

vur schreef:
Na ja, op deze foto heeft Uzzo tenminste zijn neus mooi aan de loodlijn. :D


:D haha, oldschool.