Maikel van der Vleuten zesde in Verona

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Maikel van der Vleuten zesde in Verona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 19:45

http://www.knhs.nl


Afbeelding
Scott Brash met Hello Sanctos staat op dit moment eerste in het klassement.
Foto: Roger Svalsroed/FEI

Maikel van der Vleuten en VDL Groep Verdi verkeren in goede vorm. Vanmiddag werden ze zesde in de wereldbekerwedstrijd in Verona na de overwinning vorig week in Lyon. De Duitser Christian Ahlmann was de snelste van de zes foutlozen in de barrage, waarvoor zich twaalf combinaties hadden geplaatst. Maikel van der Vleuten staat in de tussenstand nu als beste Nederlander op de negende plaats.

Maikel van der Vleuten over zijn barragerit: “Verdi sprong vandaag net zo goed als vorige week in Lyon. In de barrage heb ik het echt geprobeerd, maar het was een barrage met meer wendingen. Als ik om hindernis kwam kreeg ik eigenlijk net een terugafstand, waardoor ik niet zo als vorige week gebruik kon maken van Verdi’s grote galop.” In de planning van Van der Vleuten staan voorlopig geen wereldbekerwedstrijden op de agenda. “Over veertien dagen gaan we naar de finale van de Global Champions Tour in Doha en ik heb uitnodigingen voor Geneve en Parijs. Ik sta nu negende en zal er nog wat punten bij moeten halen wil ik zeker zijn van de finale. Dus waarschijnlijk dat ik begin volgend naar nog wereldbekers rij.”

Scott Brash eindigde vandaag als tweede in de wedstrijd in Noord Italië en gaat aan de leiding in de tussenstand. De Schot won de eerste wedstrijd van dit seizoen in Oslo. Jeroen Dubbeldam kreeg met Utascha SFN (v.Lux) vanmiddag een springfout in de eerste omloop. Als snelste vierfouters plaatsten ze zich als dertiende. Jur Vrieling en VDL Bubalu finishten met vier strafpunten op plaats 23.

Uitslag wereldbekerwedstrijd Verona
1. Christian Ahlmann (Dui), Aragon Z (v.Askari), 0,0 - 44,38
2. Scott Brash (GB), Ursula VII (.Ahorn), 0,0 - 44,47
3. Luca Maria Moneta (Ita), Neptune Brecour (v.Cumano), 0,0 - 44,93
6. Maikel van der Vleuten (Someren), VDL Groep Verdi (v.Quidam de Revel), 0,0 – 47,12
13. Jeroen Dubbeldam (Weerselo), Utascha SFN (v.Lux), 4 – 69,21
23. Jur Vrieling (Holwierde), VDL Bubalu (v.Baloubet du Rouet), 4, 73,93

Tussenstand wereldbeker na drie wedstrijden (Oslo, Helsinki, Verona)
1. Scott Brash (Gbr), 41 pnt
2. Steve Guerdat (Zwi), 34 pnt
3. Luciana Diniz (Por), 30 pnt
9. Maikel van der Vleuten, 20 punt