Paardenbeul slaat toe in Zutendaal, België

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Paardenbeul slaat toe in Zutendaal, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:32

Wat mij opvalt in het bericht is dat ze om 10 uur het paard gevonden hebben.Het is een manege,word er dan niet eerder als 10 uur gevoerd?

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:39

Wat ik ook erg eng vind is dat ze dus gewoon naar binnen zijn gegaan... Meestal gebeuren zulke dingen ' s nachts in weilanden. Als je paarden 's nachts veilig op stal staan kan er weinig gebeuren denk je.. Vreselijk zeg.. Hoe haal je het in je hoofd.. :roll:

Annelove16x

Berichten: 1012
Geregistreerd: 21-04-13

Re: Paardenbeul slaat toe in Zutendaal, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:43

Dit is zo erg ! |(
Geen woorden voor!
Gestoorde mensen ook tegenwoordig! _-:(

Anoniem

Re: Paardenbeul slaat toe in Zutendaal, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:52

De stal in kwestie is gewoon een open stal, doet dienst als schuilstal zeg maar. Is een klein blokje met een paar stallen (waarvan deze dus altijd open staat naar de weide toe) en daar kan je gewoon vrij rondlopen. Is dus niet binnen een gebouw wat afgesloten wordt of dergelijke zaken, gewoon een blokje stallen op het terrein. Maakt misschien meer duidelijk ;)

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:56

Bianca41 schreef:
Wat mij opvalt in het bericht is dat ze om 10 uur het paard gevonden hebben.Het is een manege,word er dan niet eerder als 10 uur gevoerd?



Dat was ook mijn idee idd.
*knip*
Laatst bijgewerkt door LindyH op 11-11-13 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwensing verwijderd. Deze zijn niet toegestaan op Bokt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:56

sowieso "veilig" opsluiten. Dan kunnen ze er nog makkelijker aan.... Hoeven ze zelfs niet te vangen...

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Paardenbeul slaat toe in Zutendaal, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:01

Ach kom nou, dit kan je niet menen ;(
Wééral..

Botervlootje

Berichten: 211
Geregistreerd: 11-09-13

Re: Paardenbeul slaat toe in Zutendaal, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:13

wie komt er nou op het idee om effe een dier , in dit geval een paard zo erg te mishandelen. Deze mensen zijn echt niet goed bij hun hoofd heb er gwoon geen woorden voor. :(:) -O- }:) _-:( _-:(

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Re: Paardenbeul slaat toe in Zutendaal, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:16

Ben zo ontzettend blij dat mijn paard veilig binnen staat met camerabewaking!! Welke gek haalt zoiets nou in zijn hoofd.

Aslanovitch

Berichten: 302
Geregistreerd: 24-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:18

dat is slechts enkele kilometers van bij mij!!

;(

dinniee
Berichten: 724
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: in het helal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:19

*knip* en inderddaad de foto is erg shokkend
Laatst bijgewerkt door LindyH op 11-11-13 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwensing verwijderd. Deze zijn niet toegestaan op Bokt.

dyoka

Berichten: 2059
Geregistreerd: 28-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:21

Pff wat erg, het is toch te gek voor woorden dat je straks je paard niet eens meer op stal kan zetten 's nachts zonder bewaking oid. Echt triest. ;(
Laatst bijgewerkt door dyoka op 09-11-13 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

meganx

Berichten: 869
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:22

Waar blijven die sporen ? Niemand kan toch zo clean te werk gaan , om het zo te zeggen ?...

Ik snap niet dat mensen tot zo iets in staat zijn !!!

cariena1
Berichten: 947
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Paardenbeul slaat toe in Zutendaal, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:37

Arm beest wat zal ie geleden hebben! Sterkte voor de eigenaren en hopen dat t recht zegeviert!

Manon_vdv

Berichten: 3170
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Amstelveen - Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:48

Wat verschrikkelijk dit zeg! Bah, degene die dit heeft gedaan is echt ziek.. Arm paardje :(:)

Aslanovitch

Berichten: 302
Geregistreerd: 24-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:48

Goed dat die schokkende foto's er zijn (om het crue te zeggen) misschien gaan ze dat 10x harder zoeken naar de dader. Ik heb zo bang dat hij bij mijn woezel kan komen (ik heb enkel een wei achterin en een schuilstal. en wij wonen op 10 km van zutendaal

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:03

bij mij is er een twijfel.

Aan de ene kant lijkt het heel logisch dat dit mishandeling is maar: waarom zou de beul de staldeur weer dicht doen dat dit dier pas om 10 uur werd gevonden?
Hij heeft binten langs z'n plafond lopen, kan het zijn dat hij de lucht in is gegaan en zichzelf een ongeluk is geklapt op de binten?

Denk ook dat het beter is voor bokkers die in de omgeving wonen...dat niet te vertellen op bokt en wellicht uit hun profiel halen...

roosjuh17
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paardenbeul slaat toe in Zutendaal, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:16

Ik vind het raar dat er nu ineens een hengst de kop is in geslagen.
Dat wijkt toch totaal af van zijn vorige gevallen.

CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:23

Woogy schreef:
bij mij is er een twijfel.

Aan de ene kant lijkt het heel logisch dat dit mishandeling is maar: waarom zou de beul de staldeur weer dicht doen dat dit dier pas om 10 uur werd gevonden?
Hij heeft binten langs z'n plafond lopen, kan het zijn dat hij de lucht in is gegaan en zichzelf een ongeluk is geklapt op de binten?

Denk ook dat het beter is voor bokkers die in de omgeving wonen...dat niet te vertellen op bokt en wellicht uit hun profiel halen...


Zoals het paard er bij ligt en aan de bloedspetters op het plastic naast de stal te zien lijkt het mij dat de staldeur gewoon open stond en is blijven staan? Zo'n groot dier krijg je echt niet gemakkelijk verplaatst en als het al een tijdje ligt en het hoofd zou tegen de staldeur aan liggen en je opent de deur, dan lijkt het mij niet dat het dan zo makkelijk plat ligt.
Maar volgens mij staat er ook in het krantenartikel dat er nog autopsie uitgevoerd wordt en gerechtelijk laboratorium is langs geweest.

Vreselijk dat dit gebeurd is. Had het vanochtend al gelezen. Wel raar dat het een 3-jarige hengst is deze keer, aangezien ik hier in het topic gelezen heb dat de paardenbeul normaal merries toetakelt. Wie weet hoorde dit wel echt bij een wraakactie/waarschuwactie ivm de paardenwacht en gesproken woorden van de vrouw in het artikel.
Ik vertrouw de omgeving hier ook niet. Genoeg gekke mensen die wel eens willen 'uitproberen' wat die kick van de paardenbeul nou is. Die van mij staan s'nachts op een stalletje waar wel heel veel moeite voor gedaan moet worden om het te bereiken en ook worden er binnenkort camera's opgehangen, mede dankzij rare dorpsgenoten.

roosjuh17
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paardenbeul slaat toe in Zutendaal, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:44

Maar dit paard is niet eens het paard van die vrouw.. dat is het rare.

Anoniem

Re: Paardenbeul slaat toe in Zutendaal, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:57

Ik probeer me visueel voor te stellen of het paard, al steigerend, zichzelf zo kan verwonden dat die in de stalopening neervalt en blijft liggen.. Zou misschien kunnen, maar ik vind het moeilijk voorstellen ... (en dat bloed op dat plastiek klopt dan niet volgens mij .. al weten we natuurlijk niet of dat plastiek gewoon daar lag of dat het daar later gelegd is of van waar het plastiek komt).

Wel is de stal, zoals eerder gezegd, gewoon een open stal, een schuilstal zeg maar, dus geen deur die open en dicht moet (is er wel, maar staat in principe altijd open). Dus zou wel kunnen dat het paard daar gewoon gestaan heeft (of in de stal en dan naar buiten is gekomen) en daar een klap heeft gehad en gewoon neergegaan is. Weet ook niet waar precies het bloed op de muren en het plafond hangt ..

Kiara04

Berichten: 2134
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: Limburg's Belgie

Re: Paardenbeul slaat toe in Zutendaal, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:00

Verschrikkelijk,het komt steeds dichterbij :(

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:01

arinazazoe11 schreef:
8)7 gestoordd...die foto, iieew.

dit kan je toch niet leuk vinden ;(

Het is vreselijk nieuws , dus daar hoort ook zo'n foto bij. Wat wil jij dan zien? een gezond paard in de stal. En ja het is een nare foto van een nare gebeurtenis

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:01

Echt vreselijk, mijn tante kent de staleigenaar :(
Wat een ongelofelijke lafaards, eerst deden ze het op paarden die op een weide stonden en nu gaan ze ook al inbreken in de stallen, waar het paard geen enkele kans heeft om te vluchten.
Bah bah, vorige week nog een geval in Wallonië gehoord van een kennis, bij hem op stal is een paard met meer dan 130 messteken doodgestoken, en een kilometer verderop van die manège is een veulen en merrie afgeslacht in de weide.
Ze komen steeds dichterbij waar mijn paarden staan :(

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:33

roosjuh17 schreef:
Maar dit paard is niet eens het paard van die vrouw.. dat is het rare.

Kdenk niet dat ie om een paspoortje is gaan vragen om zeker te zijn dat ie een paard van deze mevrouw tussen had.. Hij stond in haar stallen...