Eigenaresse manege Vught onschuldig aan doodrijden kind

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:22

Ik zeg ook niet dat het niet zo gegaan zou zijn. Ik denk dat niemand dat weet.
Grote kans dat ze beide hun eigen waarheid hebben en wat echt gebeurd is in het midden ligt.
Ouders kunnen ook best dingen anders ervaren hebben dat wil niet zeggen dat de eigenaresse totaal geen moeite gedaan zou hebben.

Eigenaresse van de manage zal het ook niet makkelijk mee gehad hebben en heb niet het idee dat mensen dat begrijpen. Je kind verliezen is vreselijk maar een kind doodrijden is ook vreselijk. Dat je dat op je geweten hebt dat wil je niet. Ik denk dat mensen daar ook wel iets meer begrip voor mogen hebben. En wat ik al zei ieder verwerkt dingen op z'n eigen manier.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Eigenaresse manege Vught onschuldig aan doodrijden kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:24

Ik heb toch gelezen dat heel veel mensen, inclusief mezelf, daar begrip voor hebben. Maar een feest geven op die datum, nog geen 5 jaar later, sorry, dat vind ik er echt over en respectloos. Vind jij dat normaal?

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:26

Tieneke schreef:
Ik heb toch gelezen dat heel veel mensen, inclusief mezelf, daar begrip voor hebben. Maar een feest geven op die datum, nog geen 5 jaar later, sorry, dat vind ik er echt over en respectloos. Vind jij dat normaal?


Ik vind daar niets van. Ik kan niet in haar hoofd kijken en ik ben haar niet dus geen idee wat ik daar van zou moeten vinden.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Eigenaresse manege Vught onschuldig aan doodrijden kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:27

Je kan toch een eigen mening hebben zonder daarom in iemands hoofd te kijken? Anders kon niemand ooit een eigen mening hebben over iets.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:30

Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Er is echt wel wat te verzinnen waarom ze dat gedaan heeft. Niet iedereen ziet de dood als iets waarbij je perse moet janken of triestig moet zijn. Misschien een soort van bevrijding. Weet jij veel. Of een feest om het leven van het meisje "stil" te herdenken. Feest dat ze rust heeft gevonden. Of gewoon een feest voor zichzelf ter afsluiting van alle narigheid die op die dag zoveel jaar geleden is gebeurd.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:32

Bevrijding?! Nou, wat het ook was, fijn voor haar dan maar het toont een ontzettend groot gebrek aan tact.

(Indien "bevrijding" de reden is, zou het wel een prachtig voorbeeld zijn van egoïsme.)

Een herdenkingsfeest lijkt me totaal misplaatst als je de familie daar niet van op de hoogte stelt. Sorry, ik geloof daar niet in.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:35

Tieneke schreef:
Bevrijding?! Nou, wat het ook was, fijn voor haar dan maar het toont een ontzettend groot gebrek aan tact.

(Indien "bevrijding" de reden is, zou het wel een prachtig voorbeeld zijn van egoïsme.)

Een herdenkingsfeest lijkt me totaal misplaatst als je de familie daar niet van op de hoogte stelt. Sorry, ik geloof daar niet in.


Waarom omdat die dag uitsluitend is voor verdriet voor alle betrokken op die dag? Mag iedereen dat gewoon voor zichzelf invullen.

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:35

Dat feestje wordt nu zo breed uitgemolken. Volgens mij was dat zelfs een dag eerder,(pin me er niet op vast) al maakt dat misschien niet zo veel uit. Bovendien is feest een heel groot woord. Het ging meer om een opening oid. Verder was ik er niet bij, dus weet ik er absoluut het fijne niet van.
Helaas heeft de moeder dit wel zo ervaren en dat is heel verdrietig.

Maar neem van mij aan dat het echt niet zo is dat het leven gewoon door gaat op de manege. Er gaat geen dag voorbij dat er niet aan gedacht wordt.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:38

Ow het was gewoon een opening? Ik ben niet helemaal op de hoogte is dat Tieneke er over begon. Maar waar maak je je dan druk om.

Nouska

Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:38

"Getuigen zeiden tijdens de zitting dat Jacqueline O. altijd rustig reed en nooit 'als kip zonder kop'. Er spraken echter geen getuigen die het ongeluk daadwerkelijk hebben zien gebeuren. O. verklaarde donderdag in tranen dat ze nog dagelijks moet denken aan het moment dat ze merkte dat ze ergens over heen reed. "

http://www.omroepbrabant.nl/?news/20128 ... +kwam.aspx

Zo harteloos klinkt dat toch niet.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:39

Maar als er zo veel verdriet is, waarom kan er dan niet alsnog een persoonlijke stap gezet worden naar die familie? Een kaartje/brief/telefoontje, wat dan ook? Waarom kan dat nu niet meer?

Ik begon er trouwens niet over.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:43

Tieneke schreef:
Maar als er zo veel verdriet is, waarom kan er dan niet alsnog een persoonlijke stap gezet worden naar die familie? Een kaartje/brief/telefoontje, wat dan ook? Waarom kan dat nu niet meer?

Ik begon er trouwens niet over.


Nouja het eerste wat ik over het feest las was de reactie van jouw. Maakt verder niet uit.
Maar als je echt werkelijk waar al zo veel shit over je heen gehad hebt en waarschijnlijk niet eens alleen van de familie heb je die behoefte misschien ook wel niet. Waarom is dat zo moeilijk te accepteren dat het waarschijnlijk niet eens zin heeft en je dan weer krijgt "ja komt ze ook eens aankakken met een kaartje na 5 jaar."
Soms is het nooit goed wat je doet. Wat je zegt, wat je schrijft er zijn geen woorden voor.
Wat zou ze moeten zeggen het spijt me het had nooit mogen gebeuren. Denk je niet dat het al zo vaak door haar hoofd is geschoten hoe het is kunnen gebeuren.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:45

Je kan toch proberen? Misschien is het na 1 keer wel goed. Er vanuit gaan dat het toch niet goed zal zijn als je niet eens deftig probeert, is nogal zwak.

Het gaat niet om wat er door haar hoofd gaat, want dat zal zeker idd zo zijn, het gaat erom dat ze dat persoonlijk uitspreekt naar die familie toe.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:49

Ik ga er vanuit dat jij net zo als ik helemaal niet betrokken ben bij beide. Dus dan kun jij net zo goed als ik niet weten of ze dat al weleens geprobeerd heeft. Misschien heeft ze gebeld, misschien niet. Misschien is er een brief verstuurd, misschien niet. Jij gaat er vanuit dat ze nooit een poging gedaan heeft omdat moeders dat zegt en daarop heb ik al gezegd ieder heeft z'n eigen waarheid.

Ze hoeft dit toch zeker niet publieke te doen als ze de familie wil aanspreken want dat gaat een ander namelijk niet aan.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Eigenaresse manege Vught onschuldig aan doodrijden kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:49

Dus jij denkt dat de moeder liegt?

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:50

Ik geloof best dat de eigenaresse er heel veel last van heeft en niets met opzet gedaan heeft (opening).
Wanneer je zoiets overkomt vergeet je het nooit.

Het is alleen zo ontzettend jammer dat beide partijen niet met elkaar gesproken hebben, accepteren kunnen beide dit ongeluk niet maar aanvaarden kan veel doen in het verwerkingsproces voor beide.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:52

Tieneke schreef:
Dus jij denkt dat de moeder liegt?


Nee, liegen is bewust. Ze kan heel onbewust in de afgelopen jaren gewoon een heel ander beeld hebben. Zie je ook vaak bij mensen die gepest zijn en die gepest hebben vaak een heel ander beeld van wat er gebeurd is. En de dood van haar dochter kan daar zeker mee te maken hebben.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:55

Als je geweten zo bezwaard is, als je het zo moeilijk hebt daarmee, lijkt het me gewoon dat je er alles aan gaat doen om de familie je spijt te betuigen, tenzij ze aangeven dat het ongewenst is, wat hier niet gebeurt. Zo veel mensen die bv. op de weg iemand doodrijden, plegen zelfmoord door het immense schuldgevoel. Ik zeg natuurlijk niet dat de eigenaresse dat zou moeten doen, nee, maar ze zou wel veel meer kunnen doen dan wat er gewoon is gebeurd (niets of nauwelijks iets). Als ik morgen een kind doodrij, zou ik er alles aan doen om die familie te helpen, om mijn spijt te betuigen en ik weet niet of ik nog zou kunnen leven met mezelf, ondanks dat het niet met opzet ging en los van of het kind bv. ergens onterecht overstak of niet.

Tigra_, als er daadwerkelijk echt geprobeerd is op een serieuze manier, dan "vergeet" je dat niet als moeder zijnde of ga je dat ook niet onbewust ontkennen.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:00

Vergeten niet maar het kan in je hoofd wel zo gedraaid worden dat je het niet meer als positieve benadering ziet. Gaat niet van de een op andere dag maar je kan dingen echt heel anders oppikken dan bedoelt dan gaan en nog wat jaren overheen..............
Maar goed ik ga er over ophouden. Jij jouw mening ik die van mij.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:43

Simbaa schreef:
Let wel op dat hier slechts 1 kant van het verhaal wordt verteld.

Dit doet echter niets af aan het feit dat het echt vreselijk is voor de moeder. Zo veel verdriet is verschrikkelijk en niet te bevatten.



Ja, hier wordt slechts 1 kant van het verhaal verteld en het is en blijft vreselijk.

Maar wat een erg jong kind nog, dat laat je toch niet zomaar op een ponykamp of zonder toezicht op een bedrijf/ manege rondlopen/rennen...

Vind ik dan he.

En ja ik kan me goed voorstellen dat er dan ongelukken kunnen gebeuren. Nu snap ik de manegeeigenaresse wel beter.

YvonneV
Berichten: 8780
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:26

Ragdollcat schreef:
Maar wat een erg jong kind nog, dat laat je toch niet zomaar op een ponykamp of zonder toezicht op een bedrijf/ manege rondlopen/rennen...

Vind ik dan he.

De eigenaresse organiseert de ponykampen en dan mag je er als ouder vanuit gaan dat er toezicht is. Aan het ongeluk op zich kan ze niets doen maar in mijn ogen is ze wel nalatig geweest in het (laten) houden van toezicht.

De kinderen waren aanwezig van 9.30u tot 17u. waarom zorg je niet dat risicovolle werkzaamheden buiten die tijden om gedaan worden.

Wat het betuigen van medeleven betreft. We waren er allemaal niet bij maar misschien heeft ze op de dag van het ongeval haar medeleven wel betuigd en heeft de moeder daar in haar begrijpelijke emotie wel dusdanig op gereageerd dat ze niet meer "durfde". (Op haar ook emotionele ziel getrapt was)

Pony's naar de uitvaart? Wij weten niet waarom de eigenaresse dat geweigerd heeft. Misschien was de bewuste pony daar wel niet geschikt voor en was ze bang voor nog meer vervelende ontwikkelingen.

Maar zoals ik al zei we waren er allemaal niet bij en "kennen" maar 1 kant van het verhaal.


Alleen maar verliezers. En wat heb ik te doen met haar zusje.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Eigenaresse manege Vught onschuldig aan doodrijden kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:36

Ik vind het filmpje ook erg eenzijdig, zou graag medewerkers of die Jaqueline zelf aan het woord zien.
Dat er geen reactie is geweest is niet netjes, maar zeer begrijpelijk toch ?
Ik denk dat die J in een bepaalde psychische toestand is beland na het ongeluk, en niemand kan voorspellen of weten wat er in haar hoofd omgaat .
Dat het geen echt ponykamp was omdat er geen vergunningen waren is achteraf makkelijk gezegd, de prijzen zullen daar ook wel naar geweest zijn.
En dan nog wil een vergunning niet zeggen dat het er per definitie veiliger is . Ook bij echte manege's worden de kampen geleid door veel te jonge grieten.

YvonneV
Berichten: 8780
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Eigenaresse manege Vught onschuldig aan doodrijden kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:43

op hun site staan wel keurmerken van aequor en stichting veilige paardensport. En dat zegt mij in dit geval meer als vergunningen van de gemeente.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:45

Ik vraag me trouwens af hoe het zit met verzekeringen als je bedrijf nog geen vergunning heeft, kan je er dan uberhaupt een verzekering voor afsluiten?

ingvdh

Berichten: 6371
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:45

@Tineke, je hoort het verhaal van een kant, van een zwaar getraumatiseerde moeder die er alles aan heeft gedaan om de "schuldige" achter tralies te krijgen.

Je weet simpelweg niet wat de manege eigenaresse heeft gedaan om toenadering te zoeken en hoe hier is op gereageerd door de familie. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat je niet zit te springen om contact met mensen die jouw het liefst achter slot en grendel zien en je op eenzelfde wijze behandeld wordt als je toenadering zoekt.

Ik kan alleen maar hopen dat alle partijen nu beginnen met het verwerken van alles in plaats van met modder naar elkaar te gooien, daar wordt niemand beter van.