Moeder van KWPN hengst Charmingmood overleden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Moeder van KWPN hengst Charmingmood overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 09:47

http://www.bokt.nl
Ingezonden door Bokker Ketaki


Op de facebookpagina van stoeterij sollenburg is bekend geworden dat de moeder van de KWPN-hengst Charmingmood is overleden.

"Nedorette, de moeder van onze hengst Charmingmood, is helaas overleden. Ze stond sinds enige tijd bij Marja Smits op stal die de zorg voor Nedorette op zich had genomen, dat ging zo goed dat ze zelfs weer bij Marja onder het zadel kwam. Bovendien was Nedorette weer drachtig maar helaas, het is voorbij. We wensen Maraja sterkte. Ze zal Nedorette missen met haar bijzondere karakter. Dat karakter heeft ze ook doorgegeven aan haar goedgekeurde zoon Charmingmood. En zoals het er nu uitziet geeft hij dat weer door aan zijn kinderen, bijzondere paarden."

Nedorette is 17 jaar geworden. Het is niet duidelijk waaraan de merrie is overleden. De merrie heeft het keur en sport(dr) predikaat.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 09:54

Oh dat is zuur zeg. Merrie was ook nog dragend! Wat erg.
Heel veel sterkte gewenst!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Moeder van KWPN hengst Charmingmood overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 16:05

idd heel zuur zeg.

17 is ook niet zo heel oud.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Moeder van KWPN hengst Charmingmood overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 16:12

Oh wat sneu, een dragende merrie die nog een paar jaartjes mee had moeten kunnen gaan. Sterkte!

Firegirl
Berichten: 949
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: Moeder van KWPN hengst Charmingmood overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 16:15

Sterkte, altijd jammer om een fijn paard kwijt te raken.

Dusa
Berichten: 158
Geregistreerd: 18-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:01

Afbeelding


Ik heb Nedorette een jaar in mijn bezit mogen hebben, het is een eer geweest zo'n geweldige merrie te hebben leren kennen en ervoor gezorgd te mogen hebben.
Ze was vorig jaar in een heel slechte conditie bij mij gekomen, maar is gelukkig weer heel goed opgeknapt.
Langzaam aan heb ik haar toch weer wat getraind en wat in conditie gekregen door wat te longeren en haar wat door de bak te laten lopen.
Ze kwam zelfs in zo'n goede conditie dat ik haar toch ook weer enkele maanden wat onder het zadel heb gereden, en wat een paard was het dan om te rijden, geweldig.
Ze was 5 1/2 maand drachtig van Davino.
En 18 jaar is ze geworden.

Helaas heeft het noodlot toegeslagen.
Even een klein slippertje in de wei en haar evenwicht verloren, en net op de verkeerde plaats, ze viel tegen een paal en heeft haar opperarm gebroken.
Gewoonweg vreselijk, zo eeuwig zonde van zo'n geweldig paard en ook nog eens zo'n heel lief paard.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Moeder van KWPN hengst Charmingmood overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:44

ze zag er nog goed uit zeg, helemaal voor haar leeftijd.


sterkte met het verlies Dusa