Wethouder Van Uem opent nieuwe hal PSC Lichtenvoorde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Wethouder Van Uem opent nieuwe hal PSC Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 13:55

Persbericht Paardensportcentrum Lichtenvoorde


Het Paardensportcentrum Lichtenvoorde viert van 15 tot en met 17 november feest. Dan wordt de nieuwe losrijhal voor het eerst in gebruik genomen door de springruiters en vindt de eerste editie van Jumping Lichtenvoorde plaats, een evenement met de ambitie en potentie om uit te groeien tot iets groots.

Het Paardensportcentrum Lichtenvoorde aan de Weijenborgerdijk in Vragender behoort dankzij de investeringen van de familie Morssinkhof uit Lievelde tot de grootste paardensportaccommodaties van Nederland en daarbij past een officiƫle opening. Zaterdagavond 16 november, vlak voordat de Grote Prijs om 20.00 uur begint, zorgt Vincent van Uem, wethouder Gemeente Oost Gelre, voor de inhuldiging van de nieuwe hal.

De Grote Prijs op 1.40m niveau is het hoofdnummer van Jumping Lichtenvoorde. De winnaar gaat naast 750 euro prijzengeld met een internationaal startbewijs voor Indoor Twente en talrijke extra prijzen naar huis en daarvoor lopen ruiters uit heel Nederland warm. Er is deelname uit Brabant, Overijssel, Zuid-Holland, Drenthe en natuurlijk Gelderland.

De 700 startplekken tijdens dit weekend waren binnen een mum van tijd bezet, wat aangeeft dat de ruiters graag naar het Paardensportcentrum Lichtenvoorde komen. Op vrijdag rijdt de eerste ruiter om 16.00 uur de piste binnen. Op zaterdag en zondag begint het springen om 8.00 uur. De toegang is gratis, ook tijdens de extra feestelijke zaterdagavond met Grote Prijs.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Re: Wethouder Van Uem opent nieuwe hal PSC Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:10

Ik ben er bij! Ben zeer benieuwd naar de accommodatie. Wat ik van de foto's gezien heb, is het super!

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:17

Ook ik zal hier vrijdag starten! Ik ben heel benieuwd, het is een super mooie accomodatie!

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wethouder Van Uem opent nieuwe hal PSC Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:18

Oh misschien kom ik nog wel even kijken :D

Ben er vroeger wel eens geweest maar sinds het nu weer zo prachtig in gebruik is nog niet, ben erg benieuwd!

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:01

Ik kan Zondag al mooi even spieken, mag daar dan al even onze dressuurkunsten laten zien. Het is zonder de extra hal al prachtig geworden, echt heerlijk rijden!
M'n merrie mag volgende week haar springkunsten vertonen in de nieuwe hal, ben erg benieuwd.