"Meisjeskleding" schrikt jonge ruiters af

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:51

Eirikur schreef:
bulck schreef:
Gho boeiend of niet. Feit is dat de maten er dus niet waren en je jezelf maar een oplossing hebt aangemeten.
Maat en pasvorm zijn twee verschillende dingen.


Maat, pasvorm of wat dan ook, het is toch van de zotte dat je een vrouwenbroek moet kopen!
Dat is nu eigenlijk letterlijk de vertaling van dit topic (weliswaar heel extreem dit voorbeeld en allicht dat het merendeel van de mannen die keuze niet zal maken)

frescoro
Berichten: 53
Geregistreerd: 21-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:56

Mijn zoontje van 9 is net met ponyrijden begonnen. Bij de welkoop verkopen ze (in zijn kindermaat) unisex rijbroeken in zwart (en paars geloof ik). Zit prima. Zwarte laarzen erbij, cap, zweepje wilde hij zelf rood met goud, "anders wordt het allemaal wel erg zwart :) ".
Shirts etc hoef je toch niet in een ruitersportzaak te kopen?
Ik vind het zonde van het geld en hem interesseert dat helemaal niks.

Veel belangrijker, vind ik hoe er op een manege omgegaan wordt met jongentjes. Dat de les niet te meisjesachtig is, te voorzichtig etc.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: "Meisjeskleding" schrikt jonge ruiters af

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:16

Echt de sport zelf vind ik niet dat je kan opsplitsen in vrouwelijk of mannelijk.
Basis is gewoon belangrijk. Gevoel, motoriek ontwikkelen is gewoon een lang proces. En of je nu jongen of meisje bent heeft daar weinig mee te maken. De ene zal sneller met de basisprincipes wegzijn dan de andere.
Dus voorzichtige lessen heb ik nooit gekend. Maar liever te voorzichtig dan roekeloos maar wat doen.
Uiteindelijk ben je bezig met levende dieren. Dat is het mooie aan paardensport, namelijk het besef dat je iets moet klaarspelen met een ander wezen. En dat is weer iets wat je uit je opvoeding moet leren, want dat gaat over respect. Tuurlijk als klein kind wil je graag racen, het hoogst mogelijke springen etc.

frescoro
Berichten: 53
Geregistreerd: 21-07-06

Re: "Meisjeskleding" schrikt jonge ruiters af

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:42

Ik bedoel natuurlijk niet dat er onverantwoordelijke dingen moeten gebeuren, voor kind en/of pony.
Maar het helpt (voor mijn zoontje) enorm, dat hij les heeft van een grote, stoere man. Alleen dat al maakt het een stuk minder meisjesachtig. En dat er zo nu en dan tikkertje gedaan wordt, en andere "stoere" spelletjes. En dat hij op een "snelle" pony mag, omdat hij nergens bang voor is. Dat niveau.

its_me_xx
Berichten: 25
Geregistreerd: 14-06-11

Re: "Meisjeskleding" schrikt jonge ruiters af

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:02

Het roze kan inderdaad wel erg overheersen als je bij de ponyspullen kijkt..

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: "Meisjeskleding" schrikt jonge ruiters af

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:14

Toch heb ik vorig jaar van HH een hele mooie poetstas met inhoud gekocht. Donkerblauw met beige borstels, verre van meisjesachtig.

LeenC
Berichten: 588
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:40

Het zijn niet alleen de jongens die zich hieraan storen...
De laatste jaren is alles bling bling en mode wat de klok slaat - en wat voor mode dan nog... Slimme zet van de paardenindustrie natuurlijk, want plots moet je elk jaar een nieuw dekje en nieuwe dekens kopen, plus nieuwe kleding voor jezelf en oh, ja, vergeet je poetsgerief en je halster niet, etc, etc, etc... Ik weiger eraan mee te doen!

De meeste ontwerpen vind ik niet eens mooi. En de prijzen swingen de pan uit!
Geef mij maar de goede oude manier waarbij paardenspullen gewoon functioneel en stevig waren. Eens een kleurtje kunnen kiezen is leuk, maar als de kwaliteit van een product maar op de tweede plaats meer lijkt te komen, na het 'fashion' gehalte ervan, dan begin ik de zenuwen te krijgen. Je moet tegenwoordig vaak al goed zoeken om een product van goede kwaliteit te vinden en als je het dan vindt, is het een hoop duurder geworden dan pakweg 10 jaar geleden.

Tobiaspruim
Berichten: 209
Geregistreerd: 20-07-13

Re: "Meisjeskleding" schrikt jonge ruiters af

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 23:54

toen ik vertelde aan ,e vrienden dat ik ging paardrijden zeiden ze dat dat voor meisjes was dus, ik vind wel dat ze wat eraan moeten doen

Pieter25

Berichten: 3789
Geregistreerd: 15-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:47

Ik wilde vorig jaar eens een echte herenrijbroek kopen, nou pas bij de 4de rijwinkel een passende gevonden (Nedhorse) -O-
Ik vroeg waarom er zo weinig in de winkel hingen. Ze zeiden allemaal dat er geen markt is, voor mannenrijkleding en dat ze daarom maar een paar herenrijbroeken, in de winkel hadden hangen.
Meiden kopen vaker een nieuwe broek-dekjes enz.. dus ja, er is blijkbaar geen markt voor

musiqolog
Berichten: 3334
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:02

Pieter25 schreef:
Ik wilde vorig jaar eens een echte herenrijbroek kopen, nou pas bij de 4de rijwinkel een passende gevonden (Nedhorse) -O-
Ik vroeg waarom er zo weinig in de winkel hingen. Ze zeiden allemaal dat er geen markt is, voor mannenrijkleding en dat ze daarom maar een paar herenrijbroeken, in de winkel hadden hangen.
Meiden kopen vaker een nieuwe broek-dekjes enz.. dus ja, er is blijkbaar geen markt voor

Tja, de provincie hè? :P Maar serieus: in de ruiterzaak waar ik mijn spullen heb gekocht was er keuze genoeg voor mannen (of: neutraal genoeg om geen vrouwenbroek te zijn), van goedkope broeken van een paar tientjes tot de berucht onbetaalbare Pikeurs. Ik denk dat het nogal meevalt met die markt.

Pieter25

Berichten: 3789
Geregistreerd: 15-01-12

Re: "Meisjeskleding" schrikt jonge ruiters af

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:13

Ligt niet aan in 'de provincie' wonen.. Ze hebben allemaal rijen met damesrijbroeken en 1 lullig rijtje met echte herenrijbroeken, maar goed.. zoek en ge zult vinden en ben super blij met mijn NedHorse rijbroek :D

SensaHorses
Berichten: 709
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:18

liedje89 schreef:
SensaHorses schreef:
Zoals eerder al genoemd; westernrijden!?
Daar dacht ik gelijk aan. Dat is al wat 'stoerder'.
En dan heb je dat kleding 'probleem' ook niet :)


Waarom zou dat eigenlijk stoerder zijn alleen omdat die broek wat losser zit? Western outfits zijn nu vaak ook niet echt vrij van tierelantijntjes ed :?




Omdat sommige jongens en mannen een rijbroek niet prettig vinden of zelfs niet aan willen. Bij western draag je een spijkerbroek met een blouse/overhemd.
Tierlantijntjes is eigen keuze.