Dikke tranen bij plotse sluiting manege *Update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Dikke tranen bij plotse sluiting manege *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 12:45

http://www.noordhollandsdagblad.nl/ / http://www.bokt.nl
Ingezonden door Bokker Eirikur

Een allerlaatste wortel en een appeltje voor Mon Cheval. Dat was het dan. Er vloeiden dikke tranen toen het afscheid nabij was op manege Andijk. Amazones kregen slechts enkele minuten de tijd om afscheid te nemen van hun geliefde viervoeter.

De recente en plotselinge sluiting van manege Andijk is in nevelen gehuld. 'Wegens relationele omstandigheden gesloten', berichtten de eigenaren via een sms'je. Meer is er niet over bekend.

Maar veel (groot)ouders zitten met de gebakken peren en willen financiële genoegdoening, omdat zij voor veel geld een tienrittenkaart hebben gekocht waarvan er slechts enkelen zijn afgeboekt.

Het is deze krant niet gelukt contact te krijgen met de manege. Ook de Kamer van Koophandel vindt het 'raar' dat er geen sprake is van faillissement, maar dat de zaak is 'overgedragen'.

Volgens reacties op de website stond de manege al enige tijd te koop.

Karin92

Re: Dikke tranen bij plotse sluiting manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:50

Wat een vaag verhaal zeg.
Hoop dat het netjes op gelost wordt voor alle mensen die nu voor veel geld abonnementen en rittenkaarten hebben gekocht en hier geen gebruik meer van kunnen maken..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:53

Belachelijk van de manege.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:57

Dat is niet zo netjes opgelost
Snap best dat je er ' klaar ' mee bent onder bepaalde omstandigheden
Maar je hebt met klanten te maken dus zet je daar voor in...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:59

Zooo wat een fijne manege zeg! En ook erg netjes ook..............want zonder informatie over hoe en wat van de rittenkaarten.

Ik denk wel dat de mensen die een rittenkaart hadden gekocht het geld terugkrijgen, want het is overgedragen en die zouden het afhandelen/ oplossen.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 05-11-13 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:59

Dat is echt niet netjes.
Ben benieuwd wat er achter zit.

bon_vivant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:00

Dit is oud nieuws!
De manege is al wekenlang dicht.
De paarden en pony's zijn verkocht en
Alles is leeggehaald en tot de boxen aan toe verkocht.

Maar of ie nou failliet is of niet geen idee?
Eigenaren zouden in scheiding liggen, maar zijn volgens mij met de noorderzon vertrokken...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:04

Zo, dat is oud nieuws, volgens mij al ruim een maand geleden gebeurd.

Als de verhalen waar zijn, zijn ze niet uit elkaar vanwege een stel stinksokken en het feit dat het dopje niet op de tandpasta werd gedaan...

Ging allemaal inderdaad erg snel, pensionners moesten binnen een paar dagen weg zijn en de leden mochten nog even heel snel afscheid nemen van de paarden en ponies. Erg zuur om te zien, al die (vnl) meiskes met rode ogen en ontzettend veel verdriet.

Overigens moesten alle leden hun naam en bankrekeningnumemr geven, zodat het restant van de rittenkaarten verrekend kon worden.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:58

Ik las dit vanmorgen in de krant! Heb daar ook nog heel kort gereden, maar vond het toentertijd al geen prettige manege. Wel een heel apart verhaal, ik hoop dat de gedupeerden hun geld nog terugkrijgen en ben benieuwd naar het staartje.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:02

morgen komt over dit onderwerp een reportage staat op Noordhollands dagblad site

Ook zijn ze op zoek naar gedupeerden, staat onder andere op google: nieuws andijk.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:04

Ik ben daar in september nog geweest om een trailer op te halen en toen stonden er nog maar weinig paardjes. meen dat er toen hoofdzakelijk prive paarden nog stonden.
Zeiden toen al dat alles te koop stond.
Dus zo raar is het dan ook weer niet.

Kijk het is niet netjes dat wanneer je betaald hebt voor een rittenkaart en hier dus niets meer aan hebt. Ik ben wel van mening dat dit vergoed moet worden.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:12

De manege stond al een tijdje te koop. Voorzover ik weet zijn alle betrokkenen van te voren op de hoogte gebracht dus dat dit onverwacht kwam....

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:17

Dat is niet netjes van ze.. :n
Heel vroeger toen de manege nog van .... (ik ben zijn naam vergeten, hij had een groot zwart paard genaamd "Komiek") was, heb ik daar nog les gehad. Toen werd de manege overgenomen (en de naam veranderd in manege Goedhart) en ben ik gestopt met rijden omdat ik het niet meer zo leuk vond. Ik zocht een verzorgpony en vond deze op de manege van de concurrent. In de OP spreken ze over manege Andijk, dus ik neem aan dat de manege in de tussentijd weer van eigenaar veranderd is? Ik hoop voor de gedupeerden dat ze het geld van de overige lessen netjes vergoed krijgen!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:52

Animal schreef:
Dat is niet netjes van ze.. :n
Heel vroeger toen de manege nog van .... (ik ben zijn naam vergeten, hij had een groot zwart paard genaamd "Komiek") was, heb ik daar nog les gehad. Toen werd de manege overgenomen (en de naam veranderd in manege Goedhart) en ben ik gestopt met rijden omdat ik het niet meer zo leuk vond. Ik zocht een verzorgpony en vond deze op de manege van de concurrent. In de OP spreken ze over manege Andijk, dus ik neem aan dat de manege in de tussentijd weer van eigenaar veranderd is? Ik hoop voor de gedupeerden dat ze het geld van de overige lessen netjes vergoed krijgen!

Het was in de tussentijd inderdaad weer overgenomen en zoals ik al zei, als het zou gaan om stinksokken en openliggende tubes tandpasta, dan zou er wel een ander oplossing gezocht zijn.

Hoewel ik zelf ook niet erg blij was (ben) met dit geheel en het gebeuren (en vooral hoe), kan ik het me vanuit het standpunt van de eigenaar wel voorstellen. Ik hou goede hoop dat we het restant van de rittenkaarten terugkrijgen.

Kiki1976, dan ben je waarschijnlijk op een donderdag of vrijdag eind september geweest. De manegepaarden zijn allemaal op een donderdag vertrokken en de meeste (alle?) pensionpaarden die zaterdag erna.

Hoe het verder gaat is natuurlijk speculeren, ik hoop dat iedereen zijn geld terugkrijgt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:56

@Rocamor, ik ben daar op een zaterdag en zondag geweest (ik dacht 21+22 sept)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:49

Komiek... da's lang geleden...

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:06

Ilja000 schreef:
Komiek... da's lang geleden...

Een jaar of 12-15 terug denk ik.. Toevallig herinner ik mij dat paard nog,
ik vond het een onwijs gaaf dier!

Dogma13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:37

In bovenstaande berichten staat dat de manege overgenomen was en manege Goedhart is gaan heten. Is er hierna nog een nieuwe eigenaar gekomen??

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:36

De huidige eigenaren waren er pas een jaar of drie denk ik. Overigens hadden zij het voor de paarden allemaal tip top geregeld in vergelijking tot wat het was. Alle dagen op de paddock met onbeperkt hooi zie je niet bij veel maneges. Dus pas een beetje op met wat je hier schrijft. Geloof me, de mensen die hier bij betrokken zijn hadden het liever anders gewild, maar soms moet je je een keuze maken uit alleen maar slechte opties.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:00

Dogma13 schreef:
In bovenstaande berichten staat dat de manege overgenomen was en manege Goedhart is gaan heten. Is er hierna nog een nieuwe eigenaar gekomen??

Volgens mij wel, want toen ik er reed (zomer 2012) heette het Manege Andijk.

De paarden hadden het er daar inderdaad goed voor elkaar, daar heb je gelijk in, Silmitan :j

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:02

Zou deze niet stoppen volgens mijn zou ze verhuizen maar ach ik weet het niet precies. Volgens mijn zou een kennis van mijn ook bezig geweest om deze over te nemen. Kaar kreeg ze wat wlanders aan geboden

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:07

silmitan schreef:
De huidige eigenaren waren er pas een jaar of drie denk ik. Overigens hadden zij het voor de paarden allemaal tip top geregeld in vergelijking tot wat het was. Alle dagen op de paddock met onbeperkt hooi zie je niet bij veel maneges. Dus pas een beetje op met wat je hier schrijft. Geloof me, de mensen die hier bij betrokken zijn hadden het liever anders gewild, maar soms moet je je een keuze maken uit alleen maar slechte opties.

Als je dit zo leest krijg je er inderdaad weer een heel ander gevoel bij. Sneu voor alle betrokkenen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:52

Update (ingezonden door bokker Eirikur):

Volgens de krant zijn de eigenaren op dit moment onvindbaar en is er in het artikel te lezen dat veel mensen nog geld of restitutie van leskaarten van hen zouden krijgen. Op advies van een incassobureau uit Zwaag willen zij gezamenlijk aangifte doen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:22

Hmmm, wat een vaag verhaal zeg!

Eerlijk gezegd; als je verder geen slechte/negatieve bijbedoelingen hebt, waarom dan zo ineens onaangekondigd met de noorderzon vertrekken? En dus blijkbaar een hele hoop schuldeisers achterlaten?
Klinkt meer als vluchten voor de financiele problemen, letterlijk.

Ik vraag me af waar ze al die manegepaarden en pony's dan ineens hebben gelaten? Die kun je toch onmogelijk allemaal meenemen?

En hoe kun je pensionklanten nou slechts enkele dagen de tijd geven om te vertrekken met hun paard(en)???

:?

bon_vivant

Re: Dikke tranen bij plotse sluiting manege *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:22

de paarden en ponies zijn voor zover ik weet voor een prikkie verkocht aan een manege in de omgeving van schoorl/bergen.

de manege was vroeger van Guus en Myrna Kristel, daarna van Niels Goedhard en daarna van Esther Wilems.