Quarter GR JFB Boy van Dominik Reminder overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Quarter GR JFB Boy van Dominik Reminder overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 14:09

www.wittelsbuerger.de / bokt.nl
Ingezonden door bokker xDenies

GR JFB Boy, de succeshengst van Dominik Reminder van DR Performance Horses, is gisteren op amper negenjarige leeftijd overleden op weg naar huis van Equita Lyon in Frankrijk. Een dag eerder had Reminder nog met zijn Quarter, die hij liefkozend Rainer noemde, de derde plaats in de GP Lawwon Bronze Trophy gehaald.

De familie Reminder is erg geschokt door het overlijden van Rainer en kan het maar moeilijk begrijpen. Dominik vertelt dat zijn ouders Rainer kochten voor de finale van Breeders Futurity 2007: “Vanaf dat moment was Rainer een familielid. We vertrouwden elkaar vanaf het eerste moment en konden elkaar al na een hele korte tijd blindelings begrijpen. De afgelopen zes jaren, waarin ik met dit uitzonderlijke paard kon trainen, hebben mij en mijn ontwikkeling als niet-professioneel ruiter enorm beïnvloed. Het is ook mede door Rainer dat ik vorig jaar heb besloten om een professionele carrière als trainer uit te bouwen.”

Dominik Reminder vertelt verder: “Dit jaar heeft Rainer alles gegeven. We hebben zo goed als elke grote NRHA Open show in Duitsland en de rest van Europa gewonnen, of we gingen als reservekampioen naar huis. Met ongeveer 38.000 dollar aan nog niet bevestigde winstpremies waren we heel dicht bij ons doel: wereldkampioen worden op de NRHA Open 2013. De uitstekende en constante prestaties van Rainer waren uniek. Met mijn Rainer ben ik niet alleen een fantastisch showpaard verloren, maar ook een onvervangbare vriend. Ik wil hem dan ook bedanken voor alles wat hij mij in de afgelopen jaren heeft gegeven en bijgebracht. Ik mis hem nu al.”

heidy_wilco

Re: Quarter GR JFB Boy van Dominik Reminder overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:18

Och, wat sneu zeg! Maar hoe is hij precies omgekomen dan? Een ongeluk met de trailer? Botsing?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:45

Geweldig paard, wat een gemis.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:42

heidy_wilco schreef:
Och, wat sneu zeg! Maar hoe is hij precies omgekomen dan? Een ongeluk met de trailer? Botsing?

Daar is eigenlijk nog vrij weinig over bekend. Ook als ik op western today kijk staat er geen oorzaak.
Wellicht heeft het dier gewoon een hartstilstand gehad.

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:42

Wat een super gaaf dier zeg ... Jammer dat hij er niet meer is.

RIP

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:09

xDenies schreef:
heidy_wilco schreef:

Daar is eigenlijk nog vrij weinig over bekend. Ook als ik op western today kijk staat er geen oorzaak.
Wellicht heeft het dier gewoon een hartstilstand gehad.

Oke dankje ;)
Ik 'hoop' dat het inderdaad dan een hartstilstand is geweest...

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:09

het ergste wat iedereen kan overkomen.
wens de famillie heel veel sterkte toe!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 00:10

Wat ontzettend sneu om op deze manier en op deze leeftijd een dergelijke partner te verliezen. Ik wil iedereen die het dier gekend heeft dan ook heel veel sterkte wensen.