Patrick van der Meer en Uzzo tweede in Lyon

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Patrick van der Meer en Uzzo tweede in Lyon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 23:05

https://ww.knhs.nl

Nadat Patrick van der Meer op donderdagavond samen met Uzzo in het Franse Lyon de Grand Prix op naam had geschreven, moest hij op vrijdagavond in de Freestyle zijn meerdere erkennen in de Italiaanse Valentina Truppa met Fixdesign Eremo del Castegno. Van der Meer scoorde in de Grand Prix 73.85% tegenover Truppa 72.277%. In de Freestyle bleef Patrick steken op 76.875%, terwijl Truppa met 79.600% werd gewaardeerd. In beide wedstrijden eindigde de Fransman Marc Boblet met Noble Dream Concept Sol als derde.

In de pirouette naar links kregen Patrick van der Meer en Uzzo een kleine hakkel en het was net of ze daardoor hun focus iets kwijt raakten.
"Dat klopt, want ik was in het tweede gedeelte van de Kür aan het nadenken waar ik die pirouette over zou kunnen doen. Daardoor ontstonden nog een paar kleine foutjes, simpel en alleen omdat ik mijn concentratie iets kwijt raakte. Toch ben ik dik tevreden met deze tweede plaats. Thuis heb ik de piaffe en de passage beter voor elkaar en nu moet dat ook in de wedstrijdring goed uitpakken. In de Grand Prix ging het goed, maar nu in de Kür trok Uzzo er nog net iets meer aan, waardoor we aan expressie wisten te winnen", aldus Van der Meer.

Voor de overige uitslagen, klik hier

purkie

Re: Patrick van der Meer en Uzzo tweede in Lyon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 13:25

Goede instelling wordt beloond, gefeliciteerd met deze knappe prestaties!