Sloop gestart afgebrande manege Zeegersloot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Sloop gestart afgebrande manege Zeegersloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 10:35

http://www.alphens.nl

Bij Hippisch Centrum Zeegersloot in Alphen aan den Rijn is gestart met de sloop van het in september afgebrande complex. Pas als de sloop van het pand aan de Westkanaalweg is voltooid, wordt duidelijk hoe hoog het schadebedrag is.

De oorzaak van de zeer grote brand op 8 september valt niet meer te achterhalen. Een elektrisch apparaat in de keuken vatte vlam. Er is niemand gewond geraakt. Ook alle paarden zijn in veiligheid gebracht. Er is een kleine hoeveelheid asbest vrijgekomen.

Het hippisch centrum staat op het punt een grote verbouwing uit te voeren om het restant van de asbest in het pand te verwijderen en het complex aan alle brandveiligheidseisen te laten voldoen. Het complex is eigendom van de gemeente.

'Er is ook een vastberadenheid om de manege zo snel mogelijk weer op te bouwen', liet bestuurslid Sannie Bombeeck destijds weten. Half september werden de paardrijdlessen in de manege hervat. Hoe lang de bouw gaat duren is nog onbekend.

De gemeente Alphen heeft in april een lening van een half miljoen euro beschikbaar gesteld voor de opknapbeurt. Door de brand is de situatie gewijzigd. De manege en de gemeente onderhandelen opnieuw over de te verstrekken lening.

Zie eerder: [VN] Ruiters weer te paard na brand in Alphen aan den Rijn

Delaja

Re: Sloop gestart afgebrande manege Zeegersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:36

Nog een leuk staartje:
Van de twee binnenbakken is er door de brand momenteel maar één deels bruikbaar om in te rijden. Normaal gesproken is er dan ook nog de mogelijkheid om in de buitenbak te rijden maar door de storm begin deze week is daar de omheining deels van omgewaaid en is deze dus tijdelijk niet (veilig) te gebruiken.
Alle pech komt in drievoud was het spreekwoord geloof ik?

Kitty81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:43

Je zou er maar staan met je paard...

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:50

Nou idd, je zou er maar staan met je paard..hopelijk is het snel weer opgeknapt.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:58

Er staan nu niet veel pensionpaarden meer, dat scheelt wel. De meeste paarden die er nog zijn zijn manege paarden.
En dan heb je mij als extern stallend lid nog maar voor zover ik weet ben ik de enige wat dat betreft :Y) al heb ik er natuurlijk ook behoorlijk veel last van omdat ik nu ineens met alle manegelessen rekening moet gaan houden als ik in de bak wil rijden.