Clifton Eventers wil prijzengeld uit eigen zak betalen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Clifton Eventers wil prijzengeld uit eigen zak betalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 10:50

www.horsetalk.co.nz / bokt.nl
Ingezonden door bokker daffie 1986

Frances Stead, eigenares van Clifton Eventers, belooft dat ze eventingruiters Jonathan Paget en Kevin McNab zelf het prijzengeld zal betalen, als ze hun prijzengeld van Burghley kwijtspelen na de positieve dopingtesten van hun paarden.

"Toen we hoorden dat zowel Clifton Promise als Clifton Pinot na Burghley positief hadden getest op doping, was ik helemaal van de kaart. Het kwam zelfs nooit bij me op om Jock Paget of Kevin McNab te vragen of ze hun paard een verboden middel hadden toegediend," zegt Stead.

"Het heeft geen zin om een vraag te stellen als je helemaal zeker bent van het antwoord. Beide mannen houden evenveel van de paarden als ik, en zoals ik al meerdere keren heb gezegd: ze zijn allebei erg eerlijk, hardwerkend, getalenteerd en ethisch. Toen ik het nieuws hoorde, heb ik onmiddellijk aan de ruiters laten weten dat wat het resultaat ook zou zijn, ik hen sowieso hun deel van het prijzengeld zou betalen. Zelfs als Burghley me al het prijzengeld zou afnemen, zou ik hun deel uit eigen zak betalen. Het zou oneerlijk en onethisch zijn om dat niet te doen. Paget en McNab hebben de paarden fantastisch voorbereid en hebben fantastisch gereden in Burghley."

daffie1986

Re: Clifton Eventers wil prijzengeld uit eigen zak betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:57

Ik vind het zo netjes dat ze achter hun ruiters blijven staan. Erklopt gewoon niets van het hele gebeuren.