Kristina Sprehe met Desperados. Foto: Franz Venhaus
Desperados staat niet meer in training bij Jürgen Koschel in Hagen (Duitsland). De hengst staat momenteel gestald op stoeterij Sprehe en wordt daar verder door Kristina Sprehe gereden en getraind.
Tot nu toe reed Sprehe dagelijks van haar woonplaats Dinklage naar Hagen om er te gaan trainen. Dat betekende telkens minstens een uur reistijd. Van nu af aan zal Sprehe zich meer toeleggen op de opleiding en de training van de dressuurhengsten op stoeterij Sprehe. Daar kruipt heel wat tijd in en dus hebben de wegen van de familie Sprehe en die van Jürgen Koschel zich gescheiden.
"Het waren erg leuke jaren met Kristina," zegt Koschel, die Kristina Sprehe de afgelopen vijf jaar heeft getraind. "Tina heeft zich erg goed ontwikkeld de afgelopen tijd en we hebben samen erg veel bereikt. We zijn in zeer goede verstandhouding uit elkaar gegaan. Ik vind het jammer dat ik Kristina niet meer train, maar voor mij is het ook niet haalbaar om dagelijks van Hagen naar Dinklage te rijden. Onze stal thuis is vol en slechts een of twee keer per week samen trainen, is volgens mij niet erg effectief."
Hoofdtrainster Monica Theodorescu zal de training van Kristina Sprehe en Desperados op zich nemen.