Kristina Sprehe traint niet meer bij Jürgen Koschel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Kristina Sprehe traint niet meer bij Jürgen Koschel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 10:00

www.dressursport-deutschland.de / bokt.nl

Afbeelding
Kristina Sprehe met Desperados. Foto: Franz Venhaus

Desperados staat niet meer in training bij Jürgen Koschel in Hagen (Duitsland). De hengst staat momenteel gestald op stoeterij Sprehe en wordt daar verder door Kristina Sprehe gereden en getraind.

Tot nu toe reed Sprehe dagelijks van haar woonplaats Dinklage naar Hagen om er te gaan trainen. Dat betekende telkens minstens een uur reistijd. Van nu af aan zal Sprehe zich meer toeleggen op de opleiding en de training van de dressuurhengsten op stoeterij Sprehe. Daar kruipt heel wat tijd in en dus hebben de wegen van de familie Sprehe en die van Jürgen Koschel zich gescheiden.

"Het waren erg leuke jaren met Kristina," zegt Koschel, die Kristina Sprehe de afgelopen vijf jaar heeft getraind. "Tina heeft zich erg goed ontwikkeld de afgelopen tijd en we hebben samen erg veel bereikt. We zijn in zeer goede verstandhouding uit elkaar gegaan. Ik vind het jammer dat ik Kristina niet meer train, maar voor mij is het ook niet haalbaar om dagelijks van Hagen naar Dinklage te rijden. Onze stal thuis is vol en slechts een of twee keer per week samen trainen, is volgens mij niet erg effectief."

Hoofdtrainster Monica Theodorescu zal de training van Kristina Sprehe en Desperados op zich nemen.

petraaken

Re: Kristina Sprehe traint niet meer bij Jürgen Koschel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:05

Zal ook wel te maken hebben dat het voor het dekken met de hengst ook handiger is als hij thuis staat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:17

LiesbethDW schreef:
en slechts een of twee keer per week samen trainen, is volgens mij niet erg effectief."

Lijkt mij toch voldoende maar goed... misschien dat je op het allerhoogste nivo meer begeleiding nodig hebt?

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:54

Lol, kunnen die grote ruiters niet hun plan trekken en een paar keer alleen trainen? Vind ik toch raar, op zo'n hoog niveau en niet alleen kunnen rijden.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:30

ptiteblue schreef:
Lol, kunnen die grote ruiters niet hun plan trekken en een paar keer alleen trainen? Vind ik toch raar, op zo'n hoog niveau en niet alleen kunnen rijden.

Dat dacht ik ook meteen!Net met een paard op dat niveau,die alles al kent,hoef je toch niet meer dagelijks de hele reutemeteut volop te trainen?

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:44

Logisch dat een getalenteerd meisje als Kristina Sprehe nog dagelijks top-begeleiding nodig heeft om ook daadwerkelijk TOP te blijven presteren met haar wereldpaard.

Dat dagelijks heen en weer reizen naar je training daar wordt niemand vrolijk van :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:50

Paard is niet opgeleid door Sprehe zelf he...vermoedt dat ze daardoor "extra" begeleiding nodig heeft.

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:10

ook een geoefend ruiter kan NIET zonder begeleiding, ook al denken vele van wel.
Er zit sneller een foutje erin gereden, dan eruit gereden.
Kijk maar een naar andere grote toppers.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:14

Suzanne F. schreef:
LiesbethDW schreef:
en slechts een of twee keer per week samen trainen, is volgens mij niet erg effectief."

Lijkt mij toch voldoende maar goed... misschien dat je op het allerhoogste nivo meer begeleiding nodig hebt?

Lijkt mij ook al heel wat. Blijkbaar niet.

Ik weet dat begeleiding nodig is, maar MOET er dan echt dagelijks iemand meekijken dan?
Je moet zelf toch ook wel e.e.a. kunnen voelen lijkt me?

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:35

pidoro schreef:
ook een geoefend ruiter kan NIET zonder begeleiding, ook al denken vele van wel.
Er zit sneller een foutje erin gereden, dan eruit gereden.
Kijk maar een naar andere grote toppers.

Er is een verschil tussen 2 keer per week en alle dagen ook. Niemand zegt hier helemaal zonder.
Als het paard bij haar thuis is, en haar trainer 2 keer langs komt, zou dit toch genoeg kunnen zijn op dat niveau?
Die paarden moeten toch niet alle dagen alle oefeningen rijden, heeft toch niet zoveel zin?

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:38

Voor zover mij bekend, werkt dat bij de nederlandse toppers veelal ook zo. Zoals het op de stal waar mijn paard staat, gaat, is dat er - met name in de ochtend - alleen profs in de baan zijn. Die rijden dan wel met z'n zevenen ofzo, maar er zijn er altijd wel een of twee even aan het stappen. En dan kijken ze altijd mee met wat de anderen doen. Daarnaast zit een belangrijk deel van de ochtend de trainer van het hele spul in de baan om mee te kijken, ergens mee te helpen, er even op te stappen om zelf even te voelen en zo voort en zo verder. Op die manier krijg je positieve kruisbestuiving. Heeft er dus niks mee te maken dat ze zelf niks kunnen, maar iets kan gewoon altijd anders aanvoelen dan hoe het eruit ziet. Daarmee heb je ook sneller door dat een paard net niet top gaat, dat je even met een masseur of de hoefsmid kan overleggen, of toch een ander zadel kan proberen. Je hoeft niet altijd zelf het wiel uit te vinden he?! Aan de andere kant rijdt thamar ook 'slechts' een maal per week naar hans peter om te lessen en dan kan ze qua training wel weer een weekje vooruit ;-)