Getipt door Bokker Mayasfrenk

De nieuwe troef van Glock Horse Performance Center is een nakomeling van de
fameuze Totilas. Foto: Judy Sharrok
Vandaag vond de veiling plaats, waar ook de Totilasnakomeling werd geveild. De hengst is aangekocht door het Glock Horse Performance Center. Het is nog niet bekend wat Glock met de hengst wil, maar ongetwijfeld zal hij ter zijner tijd uitgebracht worden in de sport. Glock is erg blij met de aankoop, zo staat op hun Facebook.
De lijst met alle goedgekeurde hengsten vind je hier
).
Hopelijk komt die onder Edward!
Dit is echt nog een puppy, maar dat zie ik nog wel goed komen, hij is nog lang niet uitgegroeid.
? Verder moeilijk te beoordelen omdat je het fundament niet ziet. Het enige wat ik een + vindt is dat hij geen (nederlands) lang voorbeen heeft, wat totilas overigens ook niet heeft, maar wat wel alle jonge dressuurhengsten in nld tegenwoordig hebben. Dit paard staat alleen duidelijk niet in het rechthoeksmodel (wat totilas en andere hengsten wel doen). Dit kan voor hem zowel een voordeel (hij is al gesloten) als een nadeel (wat je niet hebt kun je ook niet verzamelen en strekken) is. Dit paard krijgt alle mogelijke kansen om zich sportief te bewijzen dus dat zal zich uitwijzen, alleen als fokker moet deze korte ruggen er niet in gaan fokken denk ik, je hebt ze eerder dan je ze kwijt bent vrees ik.