www.eurodressage.com / bokt.nl
Ingezonden door bokker Anouska27
Courtney King-Dye, lid van het Amerikaanse Olympische dressuurteam in 2008 en gezicht van een wereldwijde campagne rond het dragen van een cap, is zwanger van haar eerste kindje. Zij en haar echtgenoot Jason Dye verwachten eind februari een dochtertje.
Courtney King-Dye was een van Amerika's meest enthousiaste en veelbelovende Grand Prix-ruiters, met heel veel gevoel en vaardigheid in het zadel. Een ongeluk in maart 2010 maakte een abrupt einde aan haar internationale carrière. De amazone droeg geen cap toen haar paard struikelde en viel. Ze liep daarbij een traumatisch hersenletsel op. King-Dye lag vier weken in coma en bracht drie maanden door in revalidatie, waar ze opnieuw leerde stappen en praten.
"Toen Jason en ik aan kinderen begonnen te denken, overschaduwde angst telkens mijn verlangen naar een kind. Ik vreesde dat ik me een incomplete moeder zou voelen," zegt King-Dye. "Ik zou de baby niet kunnen aankleden, zijn haar kammen, zijn luier verwisselen, het vasthouden of er zelfs ooit alleen mee zijn. Ik ging er toch mee door, omdat ik me realiseerde dat geen kind hebben me meer verdriet zou doen dan het feit dat ik er niet helemaal bij betrokken zou zijn. Maar zodra ik zwanger was, verdween alle angst. Ik ben zwanger, dus we laten het werken omdat er nu geen keuze is. Ik ben nu alleen maar erg gelukkig."
Courtney King-Dye kreeg in 2012 de FEI Against All Odds award.
Verwante artikels:
[VN] Amerikaanse Courtney King gewond na val van paard
[VN] FEI dressuurcomité roept ruiters op om een cap te dragen