De dekcijfers van het Zweedse stamboek zijn bekend gemaakt. Onderstaand het overzicht van de 15 best bevruchtende hengsten. Achter de naam staat het aantal gedekte merries, het percentage geeft aan hoeveel merries er daadwerkelijk drachtig zijn. Eerder werd al bekend gemaakt welke hengsten het populairst waren naar dekaantallen. Opvallend is dat de populairste dressuurhengst niet in dit overzicht voorkomt. De populairste springhengst komt in onderstaand overzicht niet verder dan plaats 13.
Is in dit onderzoek ook gelijk meegenomen hoeveel vers en diepvries was..... wel handig om te weten lijkt me.
juliomariner
Geplaatst: 28-10-13 11:46
VBind het anders best wel hoge cijfers, ik denk dat ze dit in Nederland niet zomaar nadoen.
Yolanda77
Geplaatst: 28-10-13 13:27
Ik weet niet of het zweedse stamboek regels heeft over welke dosis sperma je koopt bij inseminatie. Bij stamboeken waar daarover geen regels zijn is bij een populaire hengst de kans groot dat dat wat beschikbaar is verdeeld (en dus verdund) wordt over alle aanvragers, de kans op dracht daalt hiermee aanzienlijk...