Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tigra_ schreef:Apart. Ik heb gelezen dat hij al een keer of 4 gestraft/beschuldigd is geweest van verwaarlozing niet alleen van pony's. Dat gebeurt ook niet zomaar. En eigenlijk heel erg jammer dat er niet meer controle is geweest.
Belle_Siem schreef:Er zijn toch een aantal zaken in de verontwaardiging die ik niet begrijp. Ik denk dat een heleboel mensen in de paardenwereld verantwoordelijk zijn voor dit soort misstanden. Die man is handelaar. Hij koopt pony's en paarden van mensen die ervan af willen om wat voor reden dan ook. Met de bedoeling er zelf wat geld aan te verdienen. Als hij voor iedere pony/paard met wat lange hoeven, mager of wat dan ook een hoefsmid, dierenarts of iemand moet laten komen, kan hij zijn handel wel opdoeken, want er is niemand die nog een redelijke prijs voor een pony wil betalen.
Wat ik gezien heb op het filmpje vond ik niet heel schokkend. Dieren die buiten lopen, hooi en drinkbakken.
Met honderd in het zand en wat regen, heb je al snel modder.
En ja....als je iedere week 30 of 40 dieren weet ik waar vandaan binnen krijgt, wil er vast weleens een tussen zitten die het loodje legt.
Ik vind de hele ophef nogal hypocriet.
Als men wil dat zulke mensen stoppen met hun activiteiten moeten paardenmensen hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Stoppen met het fokken van "zomaar" paardjes waarvan je eigenlijk niet weet wat je ermee moet. En als je paard of pony niet meer bruikbaar is, breng hem zelf naar de slager.
Zwerfkei schreef:En Belle siem, zolang handelaren zoveel ponies afnemen blijft er wel gefokt worden, zo kun je het ook bekijken. Dat die dieren er zo bijstaan is niet de schuld van de mensen die fokken
jackyline schreef:Zwerfkei schreef:En Belle siem, zolang handelaren zoveel ponies afnemen blijft er wel gefokt worden, zo kun je het ook bekijken. Dat die dieren er zo bijstaan is niet de schuld van de mensen die fokken
Ze zijn beslist medeverantwoordelijk
Ik vind zelfs hoofdverantwoordelijke voor dat dierenleed daar net als al die mensen die maar een leuk nestje kittens hebben liggen.
Heb ernet weer twee op mogen vangen die gedumpt waren helemaal vies en uit gehongerd.
Alle mensen zijn schuld niet die ene of die ander
Dakotah schreef:Kon op de foto nu ook niet direct een zwaar verwaarloosd beestje ontdekken.
Ik heb ook wel eens een verwaarloosde pony gekocht. Die staat dan ook hier in de wei, met gezonde pony's er naast, die al van mij waren.
Ook wel waar de botten uitstaken.
Als je zoeen koopt loop je dan dus het risico dat alles in beslag genomen wordt?
Ondanks dat de rest wel goed is.
Een verwaarloosde pony die je bij wijze van spreken, op maandag koopt, is op woensdag echt nog niet goed....
Daar gaat een paar maand over heen.
Ja en zolang zal deze man ze niet hebben staan.

bigone schreef:Alleen al het feit dat er honden van hem gewoon zwaargewond op het erf liggen en hij niet ingrijpt zegt mij al genoeg over het karakter van dit persoon, hij verhandelt 40 tot 50 pony;s per week? Ik denk dat hij ze overal voor een schijntje vandaan haalt en er bij hem één keer on week iemand komt om de wagen vol te laden met onbekende bestemming, als hij een tientje winst maakt op 1 dier is dat al 4 á 500 euro per week.