Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pien_2010 schreef:Klopt helemaal. Geheugen kan wel tot 14 jaar terug gaan. Mijn bom proeve ruin is ooit door een jonge boer als "grapje" met een grote combiner tegen het schrikdraad gereden. Hij kon geen kant meer op en heeft ons leven gered door de schokken op te vangen. We stonden veilig maar de combiner reed echt op ons in wat helemaal niet gehoeven had. Ik heb nog nooit zo gehuild van woede zo erg vond ik het want ik kon hem niet helpen. Nog steeds 14 jaar later begint hij te zweten en te trillen als hij een combiner ziet aankomen. Hij vlucht inmiddels niet meer want dat vertrouwen is terug gekomen en altijd laat ik hem in een wei op afstand wachten als een combiner aankomt of iets anders groot met een tractor zodat hij nooit meer geconfronteerd kan worden met een onbezonnen mens die zijn vertrouwen heel erg heeft beschaamd. De jongen zal inmiddels man zijn en het incident al lang vergeten zijn, maar mijn paard weet het nog als de dag van gisteren. Wij worden er in onze boerengemeenschap bijna wekelijks mee geconfronteerd als het mais oogst seizoen is aangebroken.