Getipt door Bokker Urielle

David Shoobridge en OO Seven tijdens de Grand Prix in Sydney, Australië. Foto: Franz Venhaus.
De KWPN hengst OO Seven (Rubinstein I x Doruto) wordt door zijn ruiter David Shoobridge teruggetrokken uit de sport. Dat heeft Shoobridge zelf bekend gemaakt via zijn Facebookpagina.
Zo schrijft Shoobridge: “Een aantal van jullie zullen het wellicht al weten, maar ik heb besloten om OO Seven uit de sport terug trekken. Hij moet naast de sport ook dekken en dat leverde altijd ook gegoochel op. Verder kampt hij ook met een oude blessure die af en toe op speelt. We hadden best nog een extra seizoen kunnen starten, maar voor OO Seven is het het beste om te stoppen.” De hengst zal nu volledig als dekhengst worden in gezet.
Shoobridge zegt verder over OO Seven: “Hij heeft mij vele kansen gegeven en ik ben hem verplicht een gezond en goed pensioen te geven. Hij heeft een groot hart en hij had zonder enige twijfel voor mij doorgegaan. Zo zit hij in elkaar. Daarom is dit ook een lastige beslissing. Hij had die extra drafpassen gegeven en na een paar vrije dagen was ook gewoon lekker fris. Hij heeft karakter, maar hij is ook 100 procent betrouwbaar.”
Shoobridge beschikt over een zoon van OO Seven. Agent de Jeu (vm. Florestan). Daarmee hoopt de ruiter verder te kunnen. Shoobridge heeft hoge verwachtingen van Agent de Jeu.
De door Stal Bria gefokte OO Seven is zijn carrière begonnen onder het zadel van Imke Schellekens-Bartels. In de Pavo Cup werd de hengst als vierjarige en als vijfjarige reservekampioen. Vanaf 2004 werd OO Seven in de Lichte Tour uitgebracht. Het doel was om in 2006 de overstap te maken naar de Grand Prix, maar blessures verhinderde dit. In de zomer van 2008 ging OO Seven naar Joyce Lenaerts. In 2011 maakte OO Seven zijn comeback. Later dat jaar vertrok de hengst naar Australië naar hengstenhouder en dressuurruiter David Shoobridge. Shoobridge heeft de hengst nog succesvol uitgebracht op Grand Prix niveau.
De hengst is inmiddels 17 jaar oud.