Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Jose22 schreef:Bij een andere kliniek was het waarschijnlijk goedkoper geweest, maar Someren zet er graag wat bovenop. Je zou alleen verwachten dat ze voor dat goud ook bijzonder goede kwaliteit zouden leveren, maar dat heb ik tot op heden nog niet meegemaakt helaas.
Aan de andere kant: wel heel tof, zo'n verplaatsbare MRI

MacavityL schreef:Ik ben benieuwd hoeveel Tesla die scanner is en wat de kwaliteit van het beeld is. Verder zijn MRI scans zeer gevoelig voor bewegingen, hoe hou je het been van het paard 3 kwartier stil?
_Nikita schreef:MacavityL schreef:Ik ben benieuwd hoeveel Tesla die scanner is en wat de kwaliteit van het beeld is. Verder zijn MRI scans zeer gevoelig voor bewegingen, hoe hou je het been van het paard 3 kwartier stil?
Zal wel 1 of misschien maar 0,5 tesla zijn, een 3 tesla bijvoorbeeld lijkt me niet helemaal handig namelijk... 3 kwartier voor een voetje vind ik nogal wat, ben net als jij benieuwd naar hoe of wat.
kimmie1 schreef:Prachtig voor dingen die op andere manieren niet te achterhalen zijn. Het is idd een behoorlijk kostenplaatje, maar in de reguliere geneeskunde betaal je al 5000 euro voor een ct-scan als ik het me goed herinner dus zo duur is het in verhouding niet.

Citaat:MRI-scanner van 7 miljoen in gebruik
Het Universitair Medisch Centrum (UMC) in Utrecht heeft gisteren een zeer krachtig MRI-apparaat in gebruik genomen. De 7 Tesla MRI kost het UMC 7 miljoen euro. In Nederland staan maar twee van dit soort apparaten.
Het Leids Universitair Medisch Centrum heeft ook de beschikking over zo'n scanner.
De 7 Tesla-scanner wordt ingezet voor hersenonderzoek. De artsen verwachten dat ze dankzij het apparaat beter inzicht krijgen in bijvoorbeeld de ziekte van Alzheimer en Parkinson.